اقدام فداکارانه ۳ جوان استهبانی جان صد‌ها نفر را نجات داد

به گزارش آینه فارس ،در سیل استهبان جوانان فداکاری بدون ساماندهی و مدیریت قبلی پا به میدان خطرناک گذاشتند و توانستند از بروز فاجعه‌ای بزرگترجلوگیری کنند.
تعطیلات آخر هفته گذشته شهروندان مناطق شرقی فارس و شهرستان استهبان بی خبر از هرجا خود را به آغوش طبیعت سپرده و در داغی آخرین روز تیرماه ۱۴۰۱ در کنار رودخانه رودبال حضور یافته بودند تا گرمای جانسوز تابستان را از تن بزدایند.
به یکباره سیل به راه افتاد و هزاران نفر از شهروندانی که در روز تعطیل برای فرار از گرما به دامان طبیعت و رودخانه رودبال پناه آورده بودند را غافلگیر کرد.
رضا علیپور جوان اهل روستای باغ شاد بخش ایج استهبان که به همراه دو نفر از جوان فداکار در سیلاب استهبان با موتورسیکلت و یا با دویدن در مسیر رودخانه و اطلاع‌رسانی به مردم درباره وقوع سیل، جان تعداد زیادی از گردشگران را از غرق شدن نجات دادند.
علیپور افزود: بسیاری از خانواده‌ها ابتدا مرا مسخره می‌کردند وحرف مرا باور نداشتند، زیرا هوا آفتابی بود.
او گفت:وقتی دیدم کسی حرف مرا باور نمی‌کند مجبور شدم به طرف ماشین هاکه کنار اب بودن سنگ پرانی کنم وشیشه یک خودرو را شکستم و آن‌ها مجبور شدن به طرف من حمله ور شوند و نجات یافتند، ولی خودروشان همراه سیل رفت.
سه جوان فداکار که با موتورسیکلت و یا پای پیاده در طول مسیر سیلاب و رودخانه رودبال به راه افتادند و فریادزنان مردم بی خبر را از وقوع سیلابی خطرناک با خبر و جان صد‌ها نفر را نجات دادند

علیپور یکی از کارگران واحد تولیدی پرورش ماهی در بالادست رودخانه رودبال است و به همین دلیل به موقع از صدا‌ها متوجه به راه افتادن سیلاب می‌شود.
به گفته وی این فرد با ۲ نفر دیگر از جوانان بومی منطقه تصمیم می‌گیرند که جداگانه هرکدام به سمتی از بستر رودخانه رفته و مردم بی خبر را از بروز سیلاب باخبر کنند.
او می‌گوید که اقدام این سه جوان باعث نجات جان صد‌ها نفر از افرادی شد که در بستر رودخانه مشغول گذران اوقات فراغت بوده اند.
این سیل از شهرستان نی ریز به راه افتاده بود.
۲۲ نفر در سیل شرق فارس جان خود را از دست دادند.