به منظور تعیین تکلیف قطعات ۷ و ۸ آزادراه شیراز اصفهان و انعقاد قرارداد این دو قطعه بین وزارت دفاع و وزارت راه، جلسه ای با حضور وزیر دفاع، معاونین وزیر، مسئولین آزادراه اصفهان شیراز معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل آزادراههای وزارت راه، دکتر جعفر قادری و ابراهیم عزیزی دو نفر از نمایندگان شیراز در محل وزارت دفاع برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس، قادری نماینده شیراز و زرقان درباره جزییات این جلسه بیان کرد: در این جلسه قرار شد که وزارت دفاع منابع مالی لازم برای تکمیل قطعات یک تا شش سریع‌تر تخصیص بدهد تا سریعتر این قطعات به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: قطعه ۷ اگرچه در حال ساخت است و یک مقدار عقب افتادگی دارد ولی فاقد قرارداد است و تعیین تکلیف نشده است، قرار شد این قطعه سریعتر تعیین تکلیف بشود تا ادامه کار اجرایی این قطعه سرعت بگیرد.

قادری اعلام کرد: قطعه ۸ هم که هنوز تعیین تکلیف نشده و عملیات اجرایی آن شروع نشده است، قرار شد قرارداد ساخت آن منعقد و در اسرع وقت عملیات اجرایی آن شروع شود.

نماینده شیراز همچنین افزود: در مجموع جلسه بسیار خوبی بود و انشاالله امیدوار هستیم که ظرف یکی دو ماه آینده قطعات ۱ تا ۷ یعنی ایزدخواست تا دو راهی قلات به بهره‌برداری برسد و عملیات اجرایی قطعه هشتم یعنی از دو راهی قلات تا بزرگراه حسینی الهاشمی نیز شروع شود.

قادری در پایان اضافه کرد: در این جلسه برای وزیر دفاع توضیح داده شد که کامیون های حامل کودهای شیمیایی پتروشیمی شهدای مرودشت برای طی کردن فاصله کمتر از مسیر مرودشت رحمت آباد خرامه عبور می کنند و مشکلاتی را برای زیرساخت‌های این مسیر و مردم ایجاد کرده اند و نیاز است که این مسیر از یک جاده فرعی به یک جاده اصلی تبدیل شود و یا مسیر تردد کامیون های پتروشیمی از مسیر جاده های اصلی عبور کنند. برای کمک به ارتقاء و تبدیل این مسیر از فرعی به اصلی قرار شد وزارت دفاع در تامین هزینه های تبدیل این مسیر مشارکت کند.