معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: طی ایام نوروز امسال و از آغاز اجرای طرح نوروزی، ۹۱ هزار و ۵۷۲ نفر از طریق ناوگان عمومی استان جابجا شده اند.

علی یزدانی گفت: از ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۰ تا دوم فروردین ماه ۱۴۰۱ تعداد ۹۱ هزار و ۵۷۲ نفر مسافر از طریق ناوگان عمومی استان جابجا شده اند و برای جابجایی این تعداد مسافر، هفت هزار و ۷۲۱ سفر صورت گرفته است.

او گفت: این تعداد افراد طی ۴ روز جابجا شده اند که نشان می‌دهد روزانه به طور متوسط بیش از ۲۲ هزار نفر با استفاده از ناوگان اتوبوسی، مینی بوسی و تاکسی حمل و نقل عمومی در مسیر‌های درون و برون استان جابجا شده اند.

به گفته معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس، از مقصد پایانه‌های مسافربری شیراز به سایر نقاط کشور ۳ هزار و ۵۱۷ سفر با جا به جایی ۴۸ هزار و ۲۳۹ مسافر انجام شده است.

یزدانی در تشریح جزئیات سفر از استان فارس و شهر شیراز به مقصد مشهد مقدس، گفت: در همین مدت ۳ هزار و ۴۸۳ مسافر با ۱۴۹ سفر عازم این مشهد مقدس شدند که سهم مسافر از مبداء استان فارس به مشهد مقدس نسبت به کل کشور ۳.۸۰ درصد است.

او گفت: با توجه به دو هفته پیش رو باقیمانده به پااین ماه شعبان پیش بینی می‌شود در روز‌های آتی تا قبل از ماه مبارک رمضان زائران بیشتری به مقصد مشهد مقدس مسافرت کنند؛ لذا این ادره کل با هماهنگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی آمادگی لازم را در خصوص اعزام ناوگان اتوبوسی و مدیریت خطوط را دارد.