مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس گفت: در روز گذشته یک میلیون و ۴۶۲ هزار و ۵۱۲ خودرو از محور‌های ارتباطی مختلف وارد استان شده‌اند.

علیرضا راستیار از تردد یک میلیون و ۴۶۲ هزار و ۵۱۲ خودرودر روزگذشته شنبه دوازدهم فروردین‌ماه در جاده‌های استان خبر داد و گفت: تردد این خودرو‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته با یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۱۰۴ تردد ۱۰ درصد افزایش یافته است.

او با تصریح بر اینکه ۹۱ هزار و ۵۴۸ تردد از مجموع تردد‌های انجام شده در جاده‌های استان فارس در این مدت مربوط به خودرو‌های سنگین، یک میلیون و ۳۷۰ هزار و ۹۶۴ تردد خودروی سواری و وانت و ۸ هزار و ۶۴۰ تردد مربوط به اتوبوس‌ها بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس با اشاره به اینکه همچنین تردد ورودی‌های شهر شیراز نیز نسبت به پارسال افزایش ۷ درصدی را به همراه داشته است، گفت: از کل تردد‌های انجام شده ۶ درصد متعلق به تردد خودرو‌های سنگین بوده است و متوسط سرعت خودرو‌ها در جاده‌های استان ۷۵ کیلومتر بر ساعت بوده است.

راستیار با بیان اینکه ساعت اوج تردد‌ها ۱۱ تا ۱۲ ظهر بوده است، افزود: در روز گذشته ورودی شیراز_مرودشت با ۵۰ هزار و ۵۸۴ تردد، شیراز_ سپیدان با ۳۶ هزار و ۷۶۰ تردد، شیراز_دشت ارژن ۳۳ هزار و ۹۳۵ تردد، شیراز_ کوار ۲۱ هزار و ۳۷۰ تردد و قائمیه_ دشت ارژن ۱۹ هزار و ۲۳۴ خودرو بیشترین تردد ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس با اشاره به حجم بالای ترافیک در ورودی‌های شیراز گفت: در حال حاضر تمام محور‌های مواصلاتی باز و تردد بدون مشکل در جریان است و از مردم درخواست می‌شود همکاری بیشتری با عوامل راهداری و پلیس راه داشته باشند.