صدرنشین صعود کرده از گروه تیم ملی فوتبال ایران، به نیمه‌نهایی جام جهانی هم نرسید تا حسرت طولانی سه‌شیر پرادعا ۶۰ساله شود. هری کین با خراب کردن یک پنالتی در نیمه دوم نقش اول حذف انگلیس بود. فرانسه حالا به سوی سومین جام می‌تازد

تیم ملی انگلیس بار دیگر در جام‌جهانی ناکام ماند و مقابل فرانسه مدافع عنوان قهرمانی شکست خورده و حذف شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ صدرنشین صعود کرده از گروه تیم ملی فوتبال ایران، به نیمه‌نهایی جام‌جهانی قطر هم نرسید و بعد از حذف آسان و برق‌آسای آمریکا، انگلیس هم از دور رقابت‌ها کنار رفت.

جام‌جهانی قطر | خیز فرانسه برای جام سوم ، کین حسرت انگلیس را ۶۰ساله کرد

سه شیر که یکبار بازی عقب افتاده را با پنالتی جبران کرد، بعداز دریافت دومین گل از خروس‌ها ، با دخالت داور ویدیویی به دومین پنالتی اش هم رسید اما این بار کاپیتان هری کین نتوانست دبل کند و ضربه را در تقابل با هم‌تیمی و رفیقش هوگو لوریس به آسمان کوبید.

ترکیب اولیه انگلیس: پیکفورد | شاو، مگوایر، استونز، واکر | هندرسون، رایس، بلینگام | فودن، کین، ساکا

ترکیب اولیه فرانسه: لوریس | اوپامکانو، واران، کونده، هرناندز | رابیو، شوامنی | گریزمان، دمبله، ام باپه | ژیرو

جام‌جهانی قطر | خیز فرانسه برای جام سوم ، کین حسرت انگلیس را ۶۰ساله کرد

تیم ملی فوتبال فرانسه در چهارمین و آخرین بازی مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت ۲۲:۳۰ شب گذشته (شنبه) در ورزشگاه البیت مقابل انگلیس به میدان رفت و با غلبه بر سه شیر، جمع تیم‌های حاضر در مرحله نیمه نهایی را کامل کرد.

فرانسه در حالی این بازی را با نتیجه ۲ بر یک به سود خود خاتمه داد که ابتدا با گل دقیقه ۱۷ چوامنی پیش افتاد و در ادامه این هری کین بود که در دقیقه ۵۴ با یک ضربه پنالتی کار را به تساوی کشاند اما این پایان کار نبود و اولیویه ژیرو موفق شد در دقیقه ۷۸ گل برتری فرانسوی‌ها را به ثمر برساند. انگلیس اگرچه بار دیگر صاحب یک ضربه پنالتی شد و فرصت داشت باز هم بازی را به تساوی بکشاند اما این بار و در دقیقه ۸۷ هری کین موفق نشد ضربه پنالتی را به گل تبدیل کند تا بدین سان رویای انگلیسی‌ها بر باد برود و باز هم جام به خانه نرود!

 

شرح گل‌ها

فرانسه یک – انگلیس صفر (۱۷- اورلین شوآمنی): حرکت امباپه از سمت چپ شروع شد و فوق ستاره فرانسه با یک حرکت عرضی توپ را به دمبله در گوشه سمت راست محوطه جریمه سپرد و دمبله با یک پاس رو به عقب گریزمن را صاحب توپ کرد و سر آخر ستاره اتلتیکو با یک پاس رو به عقب دیگر توپ را به شوآمنی سپرد و شلیک وحشتناک بازیکن رئال به گوشه دروازه پیکفورد رفت و او نتوانست کاری در برابر این شوت انجام دهد.

فرانسه یک – انگلیس یک (۵۴- هری کین): کاپیتان انگلیس توانست از روی نقطه پنالتی لوریس، هم‌تیمی خود در تاتنهام را فریب دهد و توپ را به طاق دروازه فرانسه بچسباند.

فرانسه دو – انگلیس یک (۷۷- اولیویه ژیرو): ارسال دقیق آنتوان گریزمن از سمت چپ به ژیرو رسید و او هم با ضربه‌ سر دقیق خود به گوشه دروازه پیکفورد موفق شد دومین گل فرانسه در این بازی را به ثمر برساند.

 

کابوس کین و پایان رویای انگلیسی‌

هری کین با ۵۳ گل زده در کنار وین رونی به صدر برترین گلزنان تاریخ انگلیس صعود کرد اما این رکوردشکنی برای او بسیار تلخ بود چراکه پنالتی حساس زندگی اش را به بیرون زد تا این حسرت تا پایان عمر برای او بماند.

جام‌جهانی قطر | خیز فرانسه برای جام سوم ، کین حسرت انگلیس را ۶۰ساله کرد

ویلتون سامپایو قضاوت این بازی را بر عهده داشت و به گریزمان، دمبله، هرناندس و مک‌گوایر کارت زرد داد.

بدین ترتیب و در پایان مرحله یک چهارم نهایی؛ تیم‌های کرواسی و آرژانتین در نیمه نهایی به مصاف هم می‌روند و فرانسه نیز مقابل مراکش قرار خواهد گرفت.

شاگردان گرت ساوتگیت اگرچه در این مسابقه بازی خود را تحمیل کردند، اما بارها با مقاومت هوگو لوریسی مواجه شدند که روی اشتباهات او حساب باز کرده بودند. اما نقطه عطف این بازی را باید در پنالتی از دست رفته دقیقه ۸۴ هری کین یافت که تمامی رویاهای انگلیس را بر باد داد.

این سومین تقابل دو تیم در تاریخ جام‌های جهانی است. پیش از این دو تیم در مرحله گروهی جام‌های جهانی ۱۹۶۶ و ۱۹۸۲ به مصاف یکدیگر رفته بودند که هر دو بار سه شیرها فاتح این جدال شدند.

جام‌جهانی قطر | خیز فرانسه برای جام سوم ، کین حسرت انگلیس را ۶۰ساله کرد

دروازه پیکفورد پس از ۳ کلین‌شیت و ۲۸۷ دقیقه، سرانجام توسط اورلین شوامنی باز شد. شوامنی پس از مهدی طارمی دومین بازیکنی بود که توانسته در این جام دروازه سه شیرها را باز کند. اولیویه ژیرو هم کار را تمام کرد.