وزیر صمت گفت: تکمیل زنجیره آلومینیوم بیش از افزایش تولید برای ما دغدغه است.

– سید رضا فاطمی امین  در حاشیه جشن دستیابی به ظرفیت ۳۰۰ هزار تن آلومینیوم گفت: بیشتر از اینکه تولید بیشتر دغدغه باشد دغدغه این است که زنجیره کامل شود خوشبختانه عملیات اجرایی نیروگاه در جوار کارخانه آلومینیوم آغاز شد که می‌تواند اطمینان تولید را تضمین کند.

او گفت: با توجه اینکه این منطقه ۸ هزار هکتار وسعت دارد و به لحاظ امکانات زیرساختی هم مناسب است باید تلاش کنیم که زنجیره پایین دستی آلومینیوم اینجا مستقر شوند که اشتغال بیشتر و ارزش افزوده بیشتر ایجاد شود و با تمرکز بر منطقه ویژه اقتصادی لامرد هم زنجیره آلومینیوم را گسترش دهیم.

وزیر صمت با بیان اینکه به لحاظ جغرافیایی و اقلیمی جای مناسبی برای توسعه این صنعت است، گفت: ما در وزارت صمت چندتا اولویت داریم که صادرات و اشتغال از جمله آنها است که این دو با هم پیوند خورده است.

فاطمی امین گفت: پروژه آمایش صنعت و معدن و تجارت را آغاز کردیم که برای هر شهرستان مشخص می‌کند چه اولویت‌هایی برای سرمایه‌گذاری مناسب است و لامرد با موقعیتی که دارد در آینده می‌تواند توسعه بیشتری به لحاظ صنایع پیدا کند.

مصطفی محمدنجار، مشاور عالی وزیر دفاع نیز با بیان اینکه این پروژه از چند منظر اهمیت دارد، گفت: صنعت آلومینیوم یک صنعت استراتژیک و مهم است و نکته دوم منطقه‌ای است که این صنعت در آن انجام می‌شود.

او گفت: این منطقه بین ۳ استان قرار گرفته و نزدیک بودن به دریا می‌تواند این صنعت را صادرات محور کند همچنین با اشتغالی که ایجاد می‌کند و صنایع پایین دستی که گسترش پیدا می‌کند هر کدام مباحث قابل بحثی است که در برنامه‌های دولت قرار دارد.

مشاور عالی وزیر دفاع با بیان اینکه ظرفیت اولیه این کارخانه ۳۰۰ هزار تن است که می‌تواند افزایش پیدا کند و با این کار ۷۰ درصد تولید آلومینیوم در کشور تامین می‌شود، گفت: راه‌اندازی فاز دوم و نیروگاه برق از دیگر اولویت‌ها است چراکه نباید از برق شبکه استفاده شود که مواقع پیک نگران‌کننده باشد.

او با بیان اینکه تکمیل زیرساخت‌ها از جمله راه و آب باید تسریع شود، گفت: راه با برنامه‌ای که ایمیدرو دارند تسریع شود تا هم راه به پارسیان کوتاه و هم برای حمل و نقل تسهیل شود.

انتهای پیام/