استاندار فارس از تشکیل شورای فضای مجازی استان از ابتدای آذرماه امسال خبرداد و گفت: در سطح کشور شاهد سردرگمی و ابهام در این زمینه هستیم که در استان این ابهام کنار گذاشته و شورای فضای مجازی تشکیل خواهد شد.

محمدهادی ایمانیه شنبه در شورای اداری استان فارس ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای حرم و شهدای اغتشاشات اخیر گفت: بسیج شجره طیبه‌ای است که امام خمینی (ره) آن را بنا گذاشت و امروز این شجره طیبه در همه عرصه‌های خدمت می‌درخشد.

او، دفاع از میهن در برابر داعش و حفظ مرز‌ها را از جمله خدمات بسیج دانست و گفت: جهاد آبرسانی یکی دیگر از خدمات این شجره طیبه است.

استاندار فارس به خدمات بسیج از جمله آزادی زندانیان، حوزه سلامت و شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: ایجاد ۵ هزار اشتغال توسط بسیج ازجمله خدمات دیگر این شجره طیبه در سطح استان است.

ایمانیه تاکید کرد: بسیجیان امروز فقط در جبهه نبرد حضور ندارند و در جبهه سازندگی نیز خوش می‌درخشند.

این مقام مسئول گفت: آبرسانی به بیش از ۳۰۰ روستای دچار تنش آبی در استان در حال انجام است و تا پایان سال آینده روستای دچار تنش آبی در فارس وجود نخواهد داشت.

او در ادمه با اشاره به در پیش بودن روز دانشجو گفت: میلیون‌ها دانشجو در سراسر کشور و ۱۷۰ هزار دانشجو در فارس مشغول تحصیل هستند که توجه به نیاز‌های این قشر اولویت است.

ایمانیه گفت: باید برای سال ۱۴۰۲ بصورت شایسته برای حوزه فرهنگ بودجه تخصیص داد، پروژه‌های عمران باید در راستای فرهنگ به خدمت گرفته شود.

او گفت: ظرفیت‌های بودجه ۱۴۰۱ برای مدیران تشریح شده است که بهره دستگاه‌های اجرایی استان فارس از این ظرفیت‌ها ارزیابی خواهد شد.

استاندار فارس گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید نیاز‌های خود را در قالب برگزاری نمایشگاه به عرضه عموم گذاشته تا نخبگان علمی و حوزه دانش بنیان به تولید این ظرفیت‌ها اقدام کنند.

او گفت: همایشی برای سرمایه گذاران داراب و زرین دشت بزودی برگزار خواهد شد که این همایش‌ها در سطح شهرستان‌ها و ادارات استانی نیز باید پیگیری و برگزار شود.

ایمانیه در بخش دیگری گفت: از ابتدای امسال ۲ هزار هکتار سرمایه گذاری در عرصه گلخانه در فارس اجرا شده و عقب ماندگی تاریخی در این زمینه باید جبران شود.

استاندار فارس گفت: با حرکت خوبی که امسال در جهت توسعه گلخانه در فارس آغاز شده امیدوارم که عقب ماندگی در این حوزه جبران شود.

ایمانیه همچنین از تشکیل شورای فضای مجازی استان فارس از ابتدای آذرماه امسال خبرداد و گفت: در سطح کشور شاهد سردرگمی و ابهام در این زمینه هستیم که در استان این ابهام کنار گذاشته و شورای فضای مجازی تشکیل خواهد شد.

او در ادامه خطاب به فرمانداران سراسر استان گفت: پروژه‌هایی که بیش از ۵ سال متوقف مانده‌اند سریعا به استانداری فارس اعلام شود تا راهی برای از سرگیری آن اندیشیده شود.

ایمانیه در ادامه با بیان اینکه زمین‌ها و املاک بلااستفاده دستگاه‌های اجرایی استان باید تعیین تکلیف شود، گفت: امسال ظرفیت استثنایی توسط مجلس شورای اسلامی ایجاد شده که زمین و املاک مازادی که فروخته شود ۱۰۰ درصد بودجه آن به همان دستگاه باز می‌گردد که فرصت ویژه برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان است که باید از آن استفاده شود.

او گفت: بیش از ۸۰ درصد مشکلات مردم که در میز‌های خدمت مطرح شده حل شده است و دستگاه‌های اجرایی فارس باید میز‌های خدمت خود را افزایش دهند تا مشکلات مردم کاهش یابد.

استاندار فارس گفت: مدیرانی که برای جام جهانی قصد سفر به قطر دارند حتما اعلام کنند که مشکلی برای مردم پیش نیاید.