واگذاری زمین به فعالان سلامت در منطقه ویژه اقتصادی شیراز تسهیل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس ،جلسه‌ای با هدف حل مشکلات دو سایت صنعتی و سلامت منطقه ویژه اقتصادی شیراز در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس برگزار شد که به گفته نماینده مردم شیراز و زرقان، در این جلسه واگذاری زمین به فعالان سلامت در این منطقه تسهیل شد.
جعفر قادری افزود: در این جلسه تصمیم گرفته شد که در اسرع وقت زمین‌های این سایت به نرخ روز به منطقه ویژه اقتصادی واگذار شود تا امکان واگذاری زمین به فعالان منطقه ویژه سلامت برای احداث بیمارستان، هتل، واحد‌های تولید دارو، نقاهتگاه‌ها و کاربری‌های پیش بینی شده فراهم شود.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس گفت: در این جلسه همچنین تعریض جاده پلیس راه پل فسا تا سایت صنعتی منطقه ویژه اقتصادی شیراز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی با اشاره به این که بخشی از پل‌های این مسیر ساخته شده و بخشی از آن در دست ساخت است، گفت: فراهم نبودن امکان تامین شن، ماسه و مخلوط مورد نیاز از مشکلات فراروی پیمانکار این طرح است.
قادری اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد که در نخستین فرصت، معدنی برای تامین شن و ماسه مورد نیاز به پیمانکار واگذار شود تا پیمانکار دستگاه سنگ شکن را مستقر و آسفالت مسیر را شروع کند.
منطقه ویژه اقتصادی شیراز در جنوب شرقی این کلانشهر و زمینی به مساحت یک هزار و ۳۰۰ هکتار به دلیل نزدیکی به شیراز و قرار داشتن در مجاورت فرودگاه بین‌المللی این شهر جایگاه خاصی برای سرمایه‌گذاری دارد.
از دیگر مزیت‌های این منطقه می‌توان به دسترسی به محور کمربندی جنوب شیراز، محور ارتباطی شیراز به بندرعباس و بوشهر و همچنین نزدیکی به شهرک صنعتی بزرگ شیراز اشاره کرد.
در کنار آماده بودن زیرساخت‌هایی عمرانی و خدماتی در این منطقه، امکان ورود کالا بدون پرداخت عوارض گمرکی و سود بازرگانی و ترانزیت و صدور مجدد کالا بدون محدودیت و بروکراسی از دیگر مزیت‌هایی است که می‌تواند سرمایه‌گذاران را ترغیب به فعالیت در این منطقه کند.
پیش از این، آبان‌ماه ۱۳۹۹ مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز با اشاره به اشتغال افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در این منطقه گفته بود: ١٣٢ کارخانه فعال و درحال ساخت در این منطقه فعالیت دارند و با توجه به زیرساخت‌های موجود، این منطقه ظرفیت جذب چندین برابری سرمایه‌گذار را نیز دارد