دانشمندان می‌گویند ویروس کرونا خود را در بین چربی‌های بدن پنهان و سپس حمله می‌کند

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس ،به نقل از العربیه؛ در یک مطالعه جدید آمریکایی، دانشمندان کشف کردند که ویروس کرونا به بافت چربی حمله می‌کند، ممکن است توضیح دهد که چرا افراد دارای اضافه وزن و چاق بیشتر از دیگران در معرض خطر مرگ ناشی از این بیماری همه گیر هستند.

این اطلاعات نشان می‌دهد که ویروس کرونا بر سلول‌های چربی و سلول‌های ایمنی در داخل بدن تأثیر می‌گذارد و به همین علت افراد چاق را بیشتر از دیگران تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بر اساس گزارشی که “نیویورک تایمز” منتشر کرده، اگرچه این بیماران اغلب از بیماری‌های جدی مانند دیابت رنج می‌برند، اما مطمئنا کرونا اوضاع را بدترمی کند.

پنهان شدن در سیستم ایمنی

این تیم تحقیاتی همچنین بافت‌های چربی بیمارانی را که بر اثر عفونت «کووید-۱۹» جان باخته‌اند، بررسی کردند و ذرات کروناویروس را در چربی‌های اطراف اندام‌های مختلف، جایی که ویروس‌هایی مانند HIV و آنفولانزا می‌توانند به بافت‌های چربی منحرف شوند تا از سیستم ایمنی بدن پنهان باشند، پیدا کرده اند.

علاوه بر این، این بیماری ممکن است از طریق تجمع چربی در بدن به سلول‌های چربی، طحال، مغز استخوان و تیموس نفوذ کند که می‌تواند با کاهش تعداد و تضعیف کارایی سلول‌های تولید کننده سیستم ایمنی، این سیستم را تضعیف کند.

قابل ذکر است که این کشف برای ایالات متحده که یکی از بالاترین نرخ‌های چاقی را در جهان دارد بسیار حائز اهمیت است که اکثر بزرگسالان آمریکایی اضافه وزن دارند و ۴۲ درصد نیز چاق هستند