رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت: از مجموع سه هزار و ۲۶۸ نفر داوطلب شوراهای اسلامی ۱۱۵ شهر فارس پس از بررسی هیات‌های اجرایی و نظارت شهرستان‌ها، صلاحیت یک هزار و ۸۵۰ نفر تایید شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس ، احمد احمدی‌زاده اظهار داشت: از مجموع سه هزار و ۲۶۸ نفر داوطلب شوراهای اسلامی ۱۱۵ شهر فارس پس از بررسی هیأت‌های اجرایی و نظارت شهرستان‌ها، صلاحیت یک هزار و ۸۵۰ نفر تأیید شده و صلاحیت یک هزار و ۱۸۷ نفر هم احراز نشده است.

وی با اشاره به انصراف ۲۳۴ نفر از داوطلبان انتخابات شوراهای شهرهای فارس، گفت: با توجه به اینکه ۱۲ اردیبهشت آخرین مهلت اعتراض به نتیجه بررسی صلاحیت‌هاست، لذا از داوطلبان رد صلاحیت شده تقاضا داریم که از فرصت اعتراض استفاده کرده و شکایت خود را برابر قانون به همراه مستندات به هیئت نظارت استان ارائه دهند.

وی ادامه داد: امیدواریم با توجه به شناختی که نسبت به هیئت نظارت داریم، این هیئت در بررسی اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده با دقت بیشتر و در نظر گرفتن عدالت تصمیم گیری کند تا با افزایش تعداد تأیید صلاحیت شدگان، شاهد حضور سلایق مختلف و افراد کارآمد و توانمند بیشتری در این دوره از انتخابات باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: در حوزه شهری در این دوره انتخابات شوراها ۶۰۳ کرسی در استان وجود دارد که این تعداد در دور پنجم انتخابات شوراها ۵۴۰ کرسی بوده است.

وی گفت: تعداد داوطلبان در دوره پنجم انتخابات شوراها در فارس ۳ هزار و ۶۸۲ نفر بود که در این دوره با کاهش ۱۱ درصدی این عدد به ۳ هزار و ۲۶۸ نفر رسیده است.

احمدی‌زاده گفت: تعداد کرسی‌های شوراهای روستایی و عشایری نیز که در دوره پنجم هفت هزار و ۹۲۷ کرسی بوده در این دوره به هشت هزار و ۶۲ کرسی رسیده است.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت: تعداد داوطلبان انتخابات شورای روستایی و عشایری هم که در دوره پنجم ۱۴ هزار و ۹۵۰ نفر بوده در این دوره با ۲ درصد کاهش به ۱۴ هزار و ۶۵۸ نفر رسیده است.

انتهای پیام