مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: از ابتدای امسال ۳۵ طرح دانش بنیان در فارس توسط این بانک تامین مالی شده و طی سال‌های گذشته نیز اقدامات شاخصی برای توسعه فعالیت‌های صنعتی و معدنی در این استان انجام داده است.

دکتر علی خورسندیان در جریان سفر به فارس و در حاشیه بازدید از تعدادی طرح‌های تولیدی در جمع خبرنگاران، پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان فارس و واحد‌هایی که توسط صنعت و معدن تامین مالی شده‌اند را هدف از سفر خود ذکر و گفت: این سفر در چارچوب وظایف و ماموریت‌های ذاتی، با حضور هیئت مدیره و معاونین بانک صنعت و معدن با هدف حمایت از صنایع و واحد‌های تولیدی در حال توسعه در دستور کار قرار گرفت.

او گفت: بانک صنعت و معدن در بازه زمانی دو دهه گذشته حدود ۸۳ طرح در استان فارس را تامین مالی کرده که حدود شش هزار میلیارد ریال به لحاظ ریالی و نزدیک به یک میلیارد دلار به صورت ارزی بوده است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: اگر این میزان به نرخ امروز محاسبه شود، مشاهده خواهیم کرد که بانک صنعت و معدن تنها در بخش ارزی و ریالی، رقمی بیش از ۲۷۲هزار میلیارد ریال را ویژه این طرح‌ها تامین مالی کرده است.

خورسندیان گفت: با تامین مالی این تعداد طرح، برای بیش از ۶ هزار نفر در استان فارس اشتغال ایجاد شده است.

او همچنین از کسب رتبه اول فارس در جذب تسهیلات تبصره ١٨ به گواه آمار مسئولان این استان خبر داد و گفت: درخواست‌های دیگری در قالب این تبصره از فارس ارسال شده که امید است با تامین مالی به آن‌ها هم پاسخ داده شود.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اختصاص تسهیلات ویژه طرح‌های دانش بنیان به عنوان یک اولویت و در راستای تحقق شعار سال هم اشاره و اعلام کرد که از ابتدای امسال تاکنون ٣۵ طرح دانش بنیان در استان فارس توسط بانک صنعت و معدن تامین مالی شده است.

خورسندیان گفت: در صورت ارجاع هر طرح دانش بنیان دیگر، پس از بررسی کارشناسی به سرعت تامین مالی توسط بانک متبوع انجام خواهد شد.

او گفت: ٧ طرح از مجموع طرح‌های مصوب سفر ریاست جمهوری به فارس مربوط به بانک صنعت و معدن است که تامین مالی سه طرح آن انجام شده، سه طرح در دست بررسی است و برای یک طرح دیگر، هیچ مراجعه‌ای انجام نشده است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن همچنین کاغذ سازی زاگرس را از مهمترین این طرح‌ها عنوان و ابراز امیدواری کرد: طی بازدید و ارزیابی‌های انجام شده، به زودی با تامین مالی به صورت کنسرسیوم به میزان ٨٠٠ میلیارد تومان این طرح هم به نتیجه برسد.

خورسندیان همچنین در حاشیه بازدید از مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد بیان کرد: حمایت از صنعت و تامین تامین مالی این حوزه، رسالت اصلی بانک صنعت و معدن است.

او با بیان اینکه گزارش خوبی از طرح ذوب آهن پاسارگاد و خطوط تولید آن ارائه شده بود و به همین دلیل در سفر امروز بازدید از این مجموعه را در دستور کار قرار دادیم، تصریح کرد: این بانک با تمام قوا همیشه در کنار صنعت بوده و دغدغه اصلی خود را حمایت از صنعت به ویژه صایع زیربنایی و مادر که نیاز امروز کشور است، گذاشته است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: در این پروژه، مشارکت و همکاری خوبی با بانک صنعت انجام شده و امید است این همکاری‌ها در ادامه تداوم یابد.

خورسندیان همچنین یکی از موفق‌ترین تامین مالی‌های انجام شده توسط بانک صنعت و معدن را مربوط به مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد دانست و گفت: به نظر می‌رسد اگر تعامل و مشارکت متقابل تداوم یابد، برای آینده هر دو طرف بهتر خواهد بود.

او گفت: اینکه طرحی به بهره برداری برسد و احساس شود که دیگر تعامل با بانک نیاز است، جای تامل و بررسی دارد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: ظرفیت‌هایی در این مجموعه وجود دارد که می‌توان برای توسعه بیشتر از بانک استفاده و خدمات مورد نیاز را ارائه کرد.

خورسندیان که معتقد است شبکه بانکی نقش مهمی در سیستم تولید کشور دارد، گفت: انتظار است در ادامه شاهد یک رفتار متقابل برای توسعه و چرخش و گردش بیشتر این مجموعه باشیم و هم اینکه خدمات بانکی به بخش صنعت در استان نمود داشته باشد.