مسئول هسته عدالت شهری بسیج دانشجویی فارس گفت: عموزادگی‌های سیاسی به هیچ وجه نباید در ساهت پژوهش و پژوهش گری آن هم برای شهری مزین به نام مبارک سومین حرم اهل بیت (ع) ورود پیدا کرده و احصاء واقعیات شهر به دست نااهلان سپرده شود.

محمد تاج بخش مسئول هسته عدالت شهری بسیج دانشجویی استان فارس در صحن علنی شورای شهر شیراز ضمن گرامیداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو، گفت: ویروس منحوس کرونا، قریب به دو سال است که دانشگاه‌های ما را به تعطیلی کشانده است، اما دانشجو‌های ما را نه! دانشجویان طی دو سال اخیر در سنگرِ فضای مجازی مشغول به تقابل فرهنگی با رسانه‌ها و جریانات ضد فرهنگی بوده و در کف میدان‌های جهادی و کمک رسانی به مردم و در فضای گفتمان سازی و مطالبه گری کوچک‌ترین ذره‌ای از تلاشِ خود دریغ نکرده اند.

او افزود: روز دانشجو، یادآور رشادت‌ها و مجاهدت‌های دانشجویانی است که در قلبِ تاریک‌ترین دوران حیات سیاسی کشور، همچون چراغ روشنی مسیر حق را از مسیر باطل جدا کرده و پرچم دارِ مطالبه‌ی استقلال و آزادی برای ملت بزرگ ایران شدند.

تاج بخش ادامه داد: جوانانِ شهیدی همچون قندچی، شریعت رضوی و بزرگ نیا که شایسته است نام و یادشان را گرامی بداریم.

این مقام مسئول بیان کرد: ۱۶ آذرماه روزِ بیزاری از ظلم و ستم، استبداد و استعمار و روز مبارزه‌ی تفکرِ جوانِ مؤمنِ انقلابی با مستکبران و گردن کشان عالم است. روزِ مبارزه‌ی با همان تفکری که آب خوردنِ مردم را بی اذن کدخدایانِ خود خوانده‌ی عالم بر نمی‌تابد و برای محض رضای خدا هم که شده یکبار توانایی‌ها، ابتکارات و نقاط قوت جوانان این سرزمین را ندیده و نمی‌بیند.

او با اشاره به گام اول انقلاب اسلامی که در فضایی به ثمر نشسته و خود را تثبیت کرد که دشمنان این مرز و بوم با هر حیله و نیرنگی و با استفاده از ابزار جنگ نظامی، جنگ اقتصادی، جنگ اعتقادی و جنگ فرهنگی سعی در ناامید کردن ملت ایران از انتخاب نظام سیاسی برخواسته از دین و دیانت را داشتند، گفت: به حمدالله و با تدابیر حکیمانه رهبران مجاهد و عالیقدر انقلاب اسلامی و هوشمندی مردم و بخصوص جوانان؛ تمام دشمنی‌های دشمنان به خودشان بازگشته و امروز جمهوری اسلامی ایران بعنوان کشور اول منطقه در بسیاری از حوزه‌ها و بعنوان ستونِ خیمه گاهِ مقاومت پیش چشم جهانیان است.

مسئول هسته عدالت شهری بسیج دانشجویی استان فارس همچنین تصریح کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی گامی که بنای بازگشت به هویت‌های جمعی منطبق بر اخلاق و معنویت، رجوع به آرمان‌های حقیقی انقلاب سال ۵۷ همچون عدالت و مبارزه با فساد، و اعتماد به جوانان به عنوان مبدأ تحولات هر جامعه‌ی پیشرو و پیش ران را دارد. احتمالاً همه‌ی ما و شما عزیزان از زبان مبارک حضرت آقا شنیده ایم که خطاب به جوانان گفتند «جوانانِ عزیز، بچه‌های عزیزِ من، نسلِ شما همان نسلی هستید که این کشور را ان‌شاءالله به اوج خواهید رساند».

او در ادامه گفت: ان شاالله که حتماً و قطعاً جوانان و دانشجویان، تبیین گرانِ امروز و تمدن سازان ِ فردای نظام مقدس اسلامی خواهند بود، اما جا دارد که هر مدیر، شورا یا مجموعه‌ای که نام انقلاب را با خود حمل می‌کند از خود بپرسد که من یا ما چه میزان روی انگیزه‌ی آرمان خواهی و مطالبه گری، جهاد، تخصص، مهارت و تلاش خستگی  دانشجویان و نخبگان حساب باز کرده ایم و زمینه‌ی مشارکت جوانان را در تصمیم گیری‌ها و پیش‌برد اهدافِ تبیین شده در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب فراهم کرده ایم؟!

تاج بخش افزود: در میانِ نهاد‌های مختلفِ مردمی و حاکمیتی، وظیفه‌ی شورا‌های اسلامی شهر‌ها در فراهم کردن شرایط  مشارکت جوانان در تصمیم گیری‌ها، مدیریتِ شهر‌های خود و حل معضلات و مشکلات مربوط به آن‌ها سنگین‌ترین وظیفه است. چرا که قانونگذار صراحتاً از شورا‌های اسلامی شهر‌ها احصاء کم و کاستی‌ها را مطالبه کرده است و در عین حال ارائه‌ی راه حل‌های کاربردی را نیز در دستور کار این شورا‌ها ها قرار داده است که ان شاالله شورا‌ها این مهم را در کنار استفاده از نظر مردم و نخبگان دانشجویی درک کرده باشند و وظیفه‌ی خود را در این مرحله از تمدن سازی اسلامی ادا کند.

او در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: چند ماهِ عملیاتی از آغاز به کار شورای اسلامی شهر شیراز می‌گذرد. در این مدت اعضای محترم تحت کمیسیون‌های تخصصی طرح‌های جدیدی را ارائه یا طرح‌های گذشته را بازنگری کرده اند. سندی ۷۲ بندی از رویکرد‌های شورای ششم پس از مدت‌ها پیگیری توسط ریاست محترم شورا تهیه و در صحن به تصویب رسیده است. خُب! اتفاق مبارکی است.

تاج بخش افزود: در این مدت اعضای محترم به عنوان ناظرین شورا در مناطق مختلف شهرداری شیراز و ادارات و سازمان‌های تابعه شهرداری نسبت به بازدید‌هایی میدانی اقدام کرده اند. این هم اتفاق مبارکی است.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: پرسش اساسی که در ذهن هر کنش گر دغدغه مندی شکل می‌گیرد این است که شورایی که با شعار انقلابی گری وارد میدان مدیریت شهری شده است، قرار است تمام طول حیات خود را صرف امورات روزمره و بوروکراسی‌های اداری بکند؟ آیا قرار نیست رویّه‌های غلطِ گذشته در هم شکسته شوند و شورا آنطور که شایسته‌ی نام بزرگ سومین حرم اهل بیت علیهم السلام است دست به تصمیمات انقلابی و تحول آفرین بزند؟!

او یادآور شد: بار‌ها در محافل و جلسات عرض کرده ام که این ظواهر و شعار‌های انقلابی نیست که تضمین کننده‌ی فعالیت‌های یک مجموعه‌ی انقلابی باشد، بلکه اقدام و عملِ جریان‌های انقلابی است که مورد قضاوت و داوری مردم قرار میگیرد.

مسئول هسته عدالت شهری بسیج دانشجویی استان فارس گفت: شیراز امروز نیازمند یک عزم جدی، یک سند چشم اندازِ مبتنی بر آموزه‌های اسلامِ ناب و یک برنامه‌ی استراتژیک در میان مدت و بلند مدت است.

او تاکید کرد: شیراز امروز به تصمیم گیرانی نیاز دارد که اختلافات داخلی و شیطنت‌های مقطعی را کنار گذاشته و خالصانه و در اوج وحدت برای این شهرِ جهانی تصمیم بگیرند و تا حصول نتیجه‌ی مطلوب برای مردم اجرای آن را پایش کنند.

تاج بخش ادامه داد: به هیچ وجه برای مردم و نخبگان پذیرفته نیست که شورایی که قرار است با شور و مشورت و مبتنی بر نیاز‌های حقیقیِ توده‌های مردم به ویژه مستضعفین باری از دوش شهروندان کم کند، دچار چند دستگی شده و به صحنه‌ی زورآزمایی و نیش و کنایه‌های آقایان برای یکدیگر بدل شود.

او بیان کرد: برادران و خواهران، اعضای محترم شورای اسلامی شهر شیراز حضور در میدان و بازدید و سرکشی از حوزه‌های تحت مدیریت شهرداری اقدام خوبی است، اما تا زمانی که به حل مشکلات مردم و داشتنِ یک خروجی مطلوب منتهی شود اگر بنا باشد از دلِ حضور‌های شما در محلات مختلف یک اتفاقِ جهادی و شاخص بیرون نیاید، حقیقتاً چیزی جز یک اقدام بیهوده نیست.

او گفت: انتظاری که از مجموعه‌ی شورای ششم وجود دارد این است که فوراً تکلیف مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز را مشخص کند و مسیر ورود پژوهشگران جوان و دغدغه‌مند را بدون اِعمال سلیقه و توصیه‌ها به این مرکز تسهیل کنند تا هم پیوست‌های علمیِ لازم برای طرح‌های کلان تهیه شود و هم نظام مسائل شهر در حوزه‌های مختلف احصاء شده و طرح‌های عملیاتی و جهادی برای حل آن‌ها ارائه شود.

او خطاب به اعضای شورا مجددا تاکید کرد که میدانیم که جزیره‌ای عمل کردن چه تبعاتی دارد فلذا وصفِ اهمیتِ حضور جوانان و نخبگان در این مرکزِ پژوهشیِ عمل گرا را به یک جلسه‌ی تخصصی با حضور نمایندگان دانشجویی موکول میکنم و تنها به یک تذکر جدی بسنده میکنم که عموزادگی‌های سیاسی به هیچ وجه نباید در ساهت پژوهش و پژوهش گری آن هم برای شهری مزین به نام مبارک سومین حرم اهل بیت علیهم السلام ورود پیدا کرده و احصاء واقعیات شهر به دست نااهلان سپرده شود، چرا که دلیل عمده‌ی مشکلات نظام مدیریت شهری در شیراز از نبود همین نگاه جدی اندیشکده‌ای به معضلات و کاستی‌ها ناشی شده است.

انتهای پیام/