انتخابات فدراسیون فوتبال بعداز لغو شبانه ازسوی دبیرکل و سپس وتو توسط هیات رییسه، از ساعت ۹ صبح امروز در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد و مهدی تاج با رای قاطع بار دیگر رئیس فدراسیون فوتبال شد

مهدی تاج پس از انتخاب شدن به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال گفت: از همه دوستان تشکر می‌کنم. جای گِله و گِله‌گذاری نیست و همه باید دست به دست هم بدهیم برای رفع مشکلات فوتبال. از دو کاندیدای دیگر هم تشکر می‌کنم و هر چه بود تمام شد و از امروز فراموش می‌کنم.

تاج با ۵۱رای باردیگر رئیس فدراسیون فوتبال شد

از همه عزیزان مجمع و نهادهای نظارتی که می‌دانم خیلی زحمت کشیدند و همه اعضای هیئت بدوی و دوستان عزیزم و هیئت‌های فوتبال که من خودم را جزیی از آنها می‌دانم و دوستانی که عضو مجمع هستند، تشکر می‌کنم.

ساعت ۱۱:۳۸ – تاج خواستار رای مثبت مجمع به نایب رئیسان خود مهدی محمدنبی و منصور قنبرزاده شد.

ساعت ۱۱:۳۰ – نتیجه شمارش آرای ریاست فدراسیون فوتبال اعلام شد و تاج با ۵۱ رای از ۸۱ رای ماخوذه، باردیگر رئیس فدراسیون شد.

ساعت ۱۰:۳۵ – سخنرانی پولادگر معاون وزیر و حرفهای فلاحتی رئیس کمیته بدوی انتخابات به پایان رسید.

ساعت ۱۰:۲۰ – از جمع ۸۹ نفر اعضای مجمع فدراسیون، تا این لحظه فقط ۷۳ نفر در تالار محل برگزاری انتخابات حضور پیدا کرده‌اند!

ساعت ۱۰:۰۴ – مجمع به طور رسمی آغاز شد.

ساعت ۹:۰۵ – حسن کامرانی فر در گوشه‌ای از محوطه ورودی تالار، آرام و سر به زیر نشسته است و با کسی حرف نمی‌زند. اتفاقاتی که دیشب رخ داد او را شوکه کرده است.

انتخابات فدراسیون فوتبال: تاخیر طولانی در آغاز مجمع و حال عجیب دبیرکل! / اسامی شرکت کنندگان و اعضای رای دهنده

ساعت ۹ – طبق اطلاعیه قبلی مجمع باید راس این ساعت آغاز می‌شد اما نزدیک نیمی از اعضا هنوز وارد محوطه صداوسیما و تالار همایش‌ها نشده‌اند!

عجیب ترین و جنجالی‌ترین انتخابات تاریخ فوتبال و ورزش ایران از دقایقی دیگر در تالار همایش‌های صداوسیما آغاز می‌شود.

به گزارش تابناک ورزشی؛ بعداز عزل شهاب‌الدین عزیزی خادم رییس پیشین فدراسیون فوتبال در بهمن ماه سال گذشته و سپس محرومیت دوساله وی از سوی کمیته اخلاق، فدراسیون فوتبال به وسیله سرپرست موقت اداره می‌شود.

در این بین برکناری یا حذف چند نفر از اعضای هیات رییسه، بالاترین مرجع تصمیم گیری این فدراسیون را از حد نصاب رسمی و قانونی انداخت. به این ترتیب با انتخاب چهار عضو جدید در انتخابات فدراسیون فوتبال، این فدراسیون در فاصله کمتر از سه ماه تا جام جهانی می‌تواند سروسامان قانونی بیابد و در نهایت تا اسفند ۱۴۰۳ به صورت قانونی فعالیت کند.

چه کسانی در انتخابات رقابت می‌کنند؟
نامزدهای ریاست: ۱- مهدی تاج، ۲- سید میرشاد ماجدی، ۳- عزیزالله محمدی
نامزدهای نواب رئیس‌اول و دوم: ۱- مهدی محمد نبی و منصور قنبرزاده (از سوی مهدی تاج)، ۲- عباس صوفی و محمدصادق درودگر (از سوی میرشاد ماجدی)، ۳- علی فتح الله زاده و محمدرضا کافی از سوی (عزیزالله محمدی)
نامزدهای نماینده باشگاه‌ها: ۱- الهام بصیری‌نیا، ۲- حسین پرویزی، ۳- اسماعیل حیدرپور، ۴- رضا درویش، ۵- محمد رجاییان، ۶- محمدرضا ساکت و ۷- حمیدرضا گرشاسبی.
اعضای صاحب رای در مجمع فدراسیون فوتبال
مجمع فدراسیون فوتبال ۸۹ عضو دارد. ۱۶ تیم لیگ برتری، ۸ تیم نخست لیگ دسته اول، ۴ تیم برتر لیگ دسته دوم، ۳ باشگاه اول لیگ برتر فوتسال، دو باشگاه اول لیگ برتر فوتبال ساحلی، دو باشگاه اول لیگ برتر فوتسال بانوان، باشگاه اول لیگ فوتبال ساحلی بانوان، دو باشگاه اول لیگ برتر فوتبال بانوان، ۳۲ هیئت فوتبالی، بخش فوتبال فدراسیون‌های ورزش دانش‌آموزی، دانشگاهی، کارگری و نیروهای مسلح.کاپیتان‌های اصلی تمام تیم‌های ملی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی (آقایان و بانوان) در رده بزرگسالان، سرمربیان تیم‌های ملی بزرگسالان فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی آقایان و بانوان، یک نفر از داوران خانم و یک نفر از داوران آقا و اتحادیه باشگاه‌های فوتبال، ارکانی هستند که نمایندگان‌شان سرنوشت فوتبال ایران را در این دوره مشخص خواهند کرد.
از این تعداد در این مجمع ۸۶ رأی دخیل خواهد بود، چرا که تیم ملی فوتبال ساحلی بانوان کشور‌مان، وجود ندارد و دو رأی مربوط به این تیم (کاپیتان و سرمربی) در رأی‌گیری لحاظ نخواهد شد. همچنین به دلیل اینکه فهرست باید ۷۰ روز پیش از رأی‌گیری اعلام شود، تیم مس شهر بابک نیز نمی‌تواند در مجمع حاضر شود و یک رأی دیگر کم خواهد شد.
برای ریاست در فوتبال ایران چند رای لازم است؟
برای انتخاب رئیس، کسب اکثریت (بیش از ۵۰%) از آرای معتبر ماخوذه مورد نیاز است. اگر برای پست ریاست فدراسیون بیش از دو نامزد وجود داشته باشد، کسانی که کمترین رای را کسب کنند، برای مرحله دوم حذف می‌شوند تا فقط دو نامزد باقی بماند. در صورتی که در مرحله اول، بیش از دو نفراز نامزدها (به دلیل تساوی آراء) حایز بالاترین رای شوند، تمامی آنها به مرحله دوم راه می‌یابند.در مرحله دوم نامزدی که بیشترین رای را کسب نماید، رئیس‌فدراسیون خواهد بود.
برای انتخاب نواب رئیس‌، کسب اکثریت (بیش از۵۰%) آرای معتبر ماخوذه مورد نیاز است. اگر مجمع عمومی یک یا چند نفر از این نامزدها را با اکثریت (بیش از۵۰%) انتخاب نکند، رئیس‌باید نامزد/نامزدهای دیگری را حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ خاتمه مجمع عمومی جهت انتخاب به مجمع عمومی معرفی نماید.