«ان الله یأمر بالعدل و والاحسان»

دو نفر از اعضای شورای شهر بازداشت دو نفر از اعضای شورای شهر و یکی از معاونین سابق شهرداری شیراز توسط سربازان گمنام سازمان اطلاعات سپاه فجر استان فارس از سویی موجب مسرت خاطر بابت وجود روحیه فساد ستیزی و از سویی موجب ناراحتی بابت رخدادهای تلخ این چنین شد.
حال بسیج دانشجویی به عنوان بخش مهمی از بدنه ی جنبش دانشجویی ضمن رعایت تقوای شرعی و سیاسی و در منتظر ماندن جهت صدور حکم نهایی از سوی دستگاه عدلیه، بر خود لازم می‌داند، مواردی را متذکر شود.
• برخورد بدون مماشات و قاطع با فساد، یکی از مهم ترین عملکردهای دستگاه های نظارتی و قضایی است. اما مهم تر از آن، از بین بردن بسترها و ساختارهای فسادزا است تا چندی دیگر مجدداً شاهد اتفاقات تلخ این چنینی و ضربه به اعتماد عمومی مردم نباشیم.
• از آنجا که طی هر دوره برگزاری انتخابات، عده‌ای انقلابی نما خود را قیّم مردم می‌پندارند و لیست انتخاباتی که شامل افرادی بدون رزومه قابل اعتنا و گاهاً به دلیل انتساب آنان به خاندان ها بوده را فهرست و منتشر می نمایند، آیا در زمان ناکارآمدی و گاهاً فساد نیز مسئولیت بی‌خردی خود را می پذیرند؟
• اشخاصی که حکم بازداشت آنان صادر و اجرا شده، شهره به سابقه و چهره انقلابی بوده اند که در صورت متخلف و مجرم بودن آنان گفتمان ناب و اصیل انقلاب اسلامی را هزینه خود کرده اند. آیا جز این است که اشخاص سرشناس و باسابقه، این افراد را چنان تأیید نموده‌اند که امروز نماد انقلابی گری شده اند؟! دلسردی و ضربه به دلبستگی مردم به آرمان های انقلاب اسلامی، آیا فاقد عقوبت است؟
• اشخاصی که به دلیل ناکارآمدی از یک دستگاه عزل و در برنامه روزانه شان باید رفت و آمد به دادسرا جهت پاسخگویی عملکردشان را لحاظ نمایند، چه معنا دارد در یک دستگاه اداری دیگر به عنوان مدیر منصوب شوند! آیا میدان دادن به چنین افرادی، سهیم بودن در ناکارآمدی آنان نیست؟ آیا این معنا را به مدیران مخابره نمی‌نماید که حتی اگر عمل به وظیفه ننمایند، میز و صندلی‌شان محفوظ است، ولو چندین خیابان آن طرف تر ؟!
بسیج دانشجویی دانشگاه های شهر شیراز ضمن چشم انتظار بودن در راستای بررسی و پیگیری ابعاد مختلف پرونده مذکور و صدور رأی عادلانه، اعلان می دارد در صورت اثبات اتهامات، دستگاه قضا کما فی السابق بدون هیچگونه مسامحه و تأثیر دادن عناوین و تلاش های اشخاص مختلف جهت ایجاد اختلال در روند پرونده، حکم مجازات این افراد را به صورت قاطع صادر و به صورت شفاف به مردم شریف استان اعلام نماید.

و العاقبه للمتقین

امضا :
بسیج‌دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز
بسیج‌دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز
بسیج دانشجویی دانشکده علوم قرآنی شیراز
بسیج‌ دانشجویی دانشگاه های علمی و کاربردی شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان فارس
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور فارس
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز