در بسته خبری امروز تیتر‌هایی مانند: هاشمی طبا:چون میرحسین معمار است به او می‌گویید فراماسون؟! /امام جمعه کرمانشاه: مقام معظم رهبری، پشت آمریکا و استکبار جهانی را به لرزه درآورده اند /خاندوزی: مسیر برای اینکه سفره مردم اینقدر با هر دلار کوچک نشود باز است و ... را می‌خوانید.

علم الهدی: روزی هزار و ۱۰۰ حمله به من می شود
سید احمد علم‌الهدی: در مسائل فرهنگی، نقدی که در خصوص حجاب دارم الان با گذشته تفاوتی نکرده است، الان با هدف برچسب زدن به بنده، اقدام می‌شود و دروغ می‌گویند، لااقل نامردی نکنید اگر برخی با بنده مشکل دارند و نقدی می‌کنند با فرزندان من چه کار دارند؟ بیایید ماجرا را با خود من مطرح کنید. یکی از مسئولان امنیتی استان گزارش داد از هفتم فروردین تا هفتم اردیبهشت ماه امسال در فضای مجازی و رسانه ای کشور، ۳۳ هزار پست و پیام و تیتر روزنامه علیه بنده در داخل و خارج کشور منتشر شده است روزی  هزار و ۱۰۰ حمله به بنده صورت گرفته است و در این گزارش اضافه کرده اند که عامل این حملات هزار نفر هستند. علم الهدی خاطرنشان کرد: از شما مسئولین در این موقعیت می‌خواهم سعی کنید حداکثر فعالیت خود را در کمال اقتدار و  باامید به ذات پرودگار به کار بگیرید و برای غیرخدا نیز کاری نکنید که فاقد ارزش است. امتیار این دولت بر سایر دولتها این است که براساس ولایت مداری قوی تشکیل شده است و عملکرد یکساله دولت این حقیقت را ثابت می کند که به هیچ وجه با مقام ولایت زاویه نداشته است، بلکه به عنوان یک مطیع محض از مقام رهبری اطاعت و پیروی کرده است.

 

هاشمی طبا:چون میرحسین معمار است به او می‌گویید فراماسون؟!
سید مصطفی هاشمی‌طبا: همه می‌دانند که فراماسون‌ها در ابتدا از جمعی معمار و بنا تشکیل شده بود که موضوع به‌اصطلاح نظام مهندسی (به اصطلاح امروز) را در دستور کارشان قرار داده بودند و البته بعدا به تشکیلاتی مخفی، سیاسی و توطئه‌گر تبدیل شدند. شاید اینان بگویند چون ایشان مهندس معمار است به‌هرحال در زمره فراماسون‌ها قرار دارد! و این یعنی توریه؛ چراکه این اصطلاح در نزد این‌گونه سلبریتی‌ها بسیار معمول و مایه دروغ و بهتان است. اما هرگز بهای اظهارات خود را پرداخت نکرده‌اند.

 

امام جمعه کرمانشاه: مقام معظم رهبری، پشت آمریکا و استکبار جهانی را به لرزه درآورده اند
آیت الله «مصطفی علما» در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه رازی کرمانشاه، بر ضرورت حفظ کرامت دانشجویان تأکید کرد و افزود: اگر انسان بزرگواری خود را بشناسد همه چیز جلو چشمان او حقیر خواهد بود.نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: اگر انسان بنده خدا باشد و پشتوانه خود را خدا قرار دهد در مقابل استکبار با قدرت برخورد می کند و در موضع ضعف نخواهد بود، لذا اگر امام راحل با دست خالی در مقابل آمریکا و شوروی ایستاد به برکت بندگی و پشتوانه اسلام بود. آیت علما افزود: اگر امروز مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به آمریکا و استکبار جهانی نهیب می زند و پشت آن ها را به لرزه درآورده به برکت بندگی خدای تعالی و عظمت اسلام است. امام جمعه کرمانشاه خطاب به اساتید دانشگاه افزود: سعی این باشد در دانشگاه ها کرامت جوانان دختر و پسر حفظ شود و آن ها به اصل فطرت و اوج بندگی خود واقف شوند.

 

وزیر صمت: ما با تویوتا مذاکره نمی‌کنیم؛ شرکت‌های خودروسازی ما مذاکرات را انجام می‌دهند
رضا فاطمی امین وزیر صمت گفت: ما با شرکت تویوتا مذاکره انجام نمی‌دهیم، ولی شرکت‌های خودروسازی ما مذاکرات را انجام می‌دهند. او گفت: خودرو اقتصادی از زمانی که طراحی تا عرضه می‌شود ۱۸ ماه زمان بر است. قرار است اواسط سال آینده خودرو اقتصادی وارد بازار شود.

 

بلیت بازی استقلال – مس برای بانوان در بازار سیاه، ٢ میلیون تومان
بلیت ویژه بانوان برای تماشای دیدار استقلال و مس کرمان در بازارسیاه با قیمتی میلیونی به فروش می‌رسد. تیم‌های فوتبال استقلال و مس کرمان از ساعت ۱۹ امروز (پنجشنبه)، در هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند در این دیدار ۵۰۰ بلیت برای بانوان در نظر گرفته شده است. این در حالی است که در فاصله چهار ساعت تا آغاز این بازی، بلیت ویژه بانوان در فضای مجازی و در بازار سیاه به قیمت نجومی دو میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.

 

حسین شریعتمداری: به آمریکا اجازه ندهید خرش از پُل بگذرد و به ما بخندد
حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به پاسخ آمریکا به متن پیشنهادی ایران در مذاکرات، نوشت: تیم هسته‌ای کشورمان با هوشمندی و اقتدار منافع ملی ایران اسلامی را پی می‌گیرند و چنان‌که پاسخ آمریکا تامین‌کننده نظرات و خواسته قانونی کشورمان نباشد به آن تن نخواهند داد و بی‌تردید و برخلاف قبلی‌ها به آمریکا اجازه نمی‌دهند خرش از پُل بگذرد و به ما بخندد!

 

خاندوزی: مسیر برای اینکه سفره مردم اینقدر با هر دلار کوچک نشود باز است
وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه درست است که من سخنگوی دولت هستم اما قبول دارم که در جزئیات و در بخش‌هایی در زمینه توزیع یارانه نقدی نقطه ضعف وجود داشت، تصریح کرد: ما نمی‌آئیم ۱۰۰ درصد از همه چیز دفاع کنیم، مردم هم در بخش‌هایی ناراضی هستند که مثلا ما جزء فلان دهک نیستیم، این نقطه ضعف از نقاطی است که در تلاش هستیم در ماه‌های آینده به حداقل برسد، مجموعا فکر می‌کنم مسیر برای اینکه تولیدکننده داخلی بیشتر نفع ببرد و کاهش وابستگی ما به واردات شکل بگیرد و سفره مردم اینقدر با هر دلار کوچک نشود باز است و اگر ما به یک توان داخلی برسیم که در خوراک مردم هم وابسته نباشیم آن وقت است که باید ببینیم چه کسی می‌تواند از طریق فشارهای تحریمی این‌قدر اقتصاد ایران را مورد فشار قرار دهد. خاندوزی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به ۷۷ میلیون نفر یارانه می‌گیرند و الان با وجود کد ملی راستی‌آزمایی در خصوص این مورد کار سختی نیست، تأکید کرد: در تعیین دهک‌ها مردم نارضایتی‌های بسیاری دارند و این جزء مواردی است که باید در مورد مقدماتش سخت‌گیری و دقت می‌شد تا مردم سختی آن را احساس نکنند اما از طرف دیگر از آن دسته کارهایی بود که چند سال بود انجام نشده بود، حتی برخی از قسمت‌های سامانه چندین سال باز نشده بود که مردم اطلاعات جدید را در آن وارد کنند تازه این اتفاق افتاد و ما باید عقب‌افتادگی سال‌های پیش را هم جبران کنیم.

 

لوازم خانگی خارجی ارزان‌تر از داخلی‌هاست، چون مسئولیتی پای آن نیست

دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: علت اینکه برخی کالاهای قاچاق ارزان تر از کالاهای تولید داخل شده این است که مسئولیتی پای آن نیست؛ برای مثال مدتی که ارز دولتی به برخی کالاها اختصاص پیدا می‌کرد، کالاهای اساسی قاچاق و ارزان فروشی می‌شد و بعد به جای آن برخی کالاهای قاچاق به کشور وارد و زیر قیمت تولید داخل فروخته می‌شد.

 

افزایش عرضه خودرو به بازار در ۶ ماهه دوم سال

عبدالله توکلی لاهیجانی مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت درباره زمان سومین مرحله ثبت‌نام و عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اظهار داشت: قرار بود دوره سوم ثبت‌نام تخصیص خودرو در نیمه اول شهریور‌ باشد، اما زمان دقیق آن در هفته آینده اعلام می‌شود. مجوزها داده شده و ساز و کارها برای برگزاری دوره سوم ثبت نام خودرو از طریق سامانه در حال انجام است. وی درباره تعداد عرضه خودرو در دوره سوم تخصیص خودرو بیان داشت: مانند دو دوره قبل، تعداد عرضه خودروها قابل توجه خواهد بود، البته تعداد عرضه خودروها در مرحله سوم بستگی به عرضه شرکت‌ها دارد. بنابراین الان نمی‌توان تعداد عرضه را به طور دقیق اعلام کرد. تولید خودرو در ماه‌های اخیر افزایش زیادی داشته است و یکی از خودروسازی‌های بزرگ کشور نه تنها در سال جاری خودروی کامل بیشتری تولید کرده است، بلکه از تولید سال گذشته پیشی گرفته است. طبیعتاً با این روند افزایش تولید، در ۶ ماهه دوم سال شاهد افزایش عرضه به بازار خواهیم بود. همه تلاش خود را انجام می‌دهیم تا به هدف‌گذاری تولید یک میلیون و ششصد هزار خودرو در سال جاری دست یابیم.

 

سازمان حسابرسی: فساد ۹۲ هزار میلیارد تومانی شیطنت تبلیغاتی علیه نظام است

سازمان حسابرسی در بیانیه‌ای به شفاف‌سازی حسابرسی شرکت فولاد مبارکه پرداخت و تاکید کرد موضوع فساد ۹۲ هزار میلیارد دلاری یک شیطنت تبلیغاتی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. در بخشی از بیانه سازمان حسابرسی آمده است: شرکت فولاد مبارکه اصفهان اگر چه توسط مدیریت منتخب بخش دولتی اداره می شود اما طبق ماده ۴ قانون محاسبات عمومی کشور و ماده ۴ قانون مدیریت خدمات کشوری، به دلیل مالکیت کمتر از ۵۰ درصد دولت، شرکت دولتی محسوب نمی شود و لذا مشمول قوانین حاکم بر شرکتهای دولتی از جمله قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در دستگاههای اجرایی نیست. در فضای عام جامعه،  عددی که حاصل جمع جبری اقلام گوناگون با ماهیتهای متفاوت و البته اثبات نشده است به عنوان فساد یا اختلاس ۹۲ هزار میلیارد تومانی مطرح می شود که خلاف محتوای این گزارش غیر رسمی است. در گزارش غیر رسمی منتشر شده از عنوان تخلف استفاده شده است در صورتی که در فضای عمومی جامعه از فساد و اختلاس صحبت می‌شود.  برخی از این تخلفات که در گزارش حسابرس و بازرس قانونی هم افشا شده است مانند عدم واریز مبلغ ۲۷۵ر۴۷۶ر۲۵۲ر۰۸۷ر۸ ریال سود سهام ایمیدرو در مهلت مقرر طبق ماده ۲۴۰ قانون تجارت، پر واضح است که هیچ سنخیتی با فساد و اختلاس ندارد و استفاده از عنوان فساد برای چنین تخلفاتی خلاف اخلاق اسلامی و انسانی است.