در بسته خبری امروز تیتر‌هایی مانند: وصول ۸۲ میلیون تومان درآمد مالیاتی از خانه‌های خالی / همتی: مردم از روند شتابان ‌تورم رنج می‌برند/ توماج صالحی ویدئویی در جلسه بازپرسی شرکت کرد / ادعای یک نماینده درباره دستگاه‌هایی که بدون نوبت خودروی شاسی بلند دریافت کرده‌اند / روایت سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ از ماجرای شاسی‌بلندها و... را می‌خوانید.

بیگی، نماینده افشاگر ماجرای شاسی بلندها: خودروها به شخص نماینده ها داده شده
احمدعلیرضا بیگی، نماینده مجلس، درباره واگذاری شاسی بلند‌ها و ادعای واگذاری خودرو‌ها به نهاد ریاست جمهوری گفت: هر مال ناحقی که گرفته شده  باشد، باید به بیت المال برگردد و این اتفاق عجیب نیست. مشخص نیست که نهاد ریاست جمهوری با کمیسیون اصل ۹۰ به نتیجه رسیده اند یا خیر؛ مجلس البته انکار می‌کرد و می‌گفتند پرونده مشابهی وجود ندارد، اما گفتند این پرونده چند سال پیش وجود داشته و خلاف قانون رخ نداده است. امروز رئیس مجلس اعلام کرد که به کمیسیون اصل ۹۰ مسئولیت داده اند که این موضوع جدی‌تر پیگیری شود. وی نسبت به واگذاری خودرو به نهاد‌های دیگر مانند وزارتخانه‌ها افزود: من خبر ندارم به کجا ارائه کرده اند و دولت ماشین گرفته است یا خیر، انشاءالله که حقایق بیشتری روشن شود. ما تا اینجا پیش رفتیم که این اتفاق خارج از ساختار مجلس اتفاق افتاده یا داخل که گویا خارج از ساختار بوده است. این خودرو‌ها به شخص نماینده‌ها داده شده، اما نهاد مجلس ورودی نداشته است. آقای قالیباف نیز در صحبت‌های قبل صحن گفتند که ساختار اداری مجلس در این موضوع نقشی نداشته است.

 

قادری، نماینده مجلس: هر کسی بیکار است، برود در اسنپ و تپسی کار کند
جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با وجود اسنپ و تپسی دیگر کسی در کشور ما نمی‌تواند بگوید من بیکار هستم، هر کس کار ندارد، می‌تواند با یک ماشین کار کند!

 

 سعیدی، نماینده چابهار: مجلس انقلابی به این نتیجه رسیده که کابینه توان لازم برای عبور از ابرچالش‌ها را ندارد
یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: شاید مجلس انقلابی به لحاظ گفتمان فکری و سیاسی هم راستا با دولت آقای رئیسی است اما به این جمع بندی رسیده که این تیم و کابینه توان لازم برای عبور از بحران‌ها و ابر چالش‌ها را ندارد. معین‌الدین سعیدی درباره این‌که گفته می‌شود در دولت سیزدهم هرگاه وزیری رفته دولت با جابه‌جایی افراد، گزینه‌ای ضعیف‌تر از فرد قبلی را مطرح کرده است، گفت: این یک واقعیتی است، بله؛ در کنار این مسائل برخی از محاسنی که دولت آقای رئیسی داشته را باید ذکر کرد؛ از جمله در حوزه‌های آبرسانی و برق که می‌شود گفت وزیر نیرو جزو وزرای توانمند کابینه است، یا رویکرد با کشورهای همسایه و مخصوصا فعال شدن بازارچه‌های مرزی از جمله عملکرد خوب این دولت بوده است. این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: می‌شود گفت دیگر قاطبه ارکان دولت آقای رئیسی و تیم اقتصادی جای دفاع نگذاشته‌اند ؛شاید مجلس انقلابی به لحاظ گفتمان فکری و سیاسی هم‌راستا با دولت آقای رئیسی است اما به این جمع بندی رسیده که این تیم و کابینه توان لازم را برای عبور از بحران‌ها و ابر چالش‌ها ندارد.

 

گزارش صداوسیما از پاسخ نمایندگان به سوال درباره شاسی‌بلندها
خبرگزاری صدا و سیما نوشت:  درپی «درخواست شفافیت» تعدادی از نمایندگان مجلس، خبرگزاری صدا و سیما فهرست اسامی نمایندگانی را که به صراحت اعلام کرده اند خارج از نوبت خودرو دریافت نکرده اند منتشر کرد. تاکنون ۲۲۹ نماینده مجلس شورای اسلامی، شفاف و روشن هرگونه دریافت خودرو، خارج از نوبت از خودروسازان را تکذیب کرده اند. این تکذیب‌ها در پی آن اعلام‌ شد که خبرنگاران صدا و سیما در ده روز گذشته تلاش کردند در تماس تلفنی یا پیامکی با تک تک نمایندگان مجلس از آن‌ها بپرسند که آیا در دوره نمایندگی از خودروسازان خارج از نوبت خودرو دریافت کرده اند و آیا اعضای خانواده، دوستان و آشنایان را خارج از نوبت به خودروسازان معرفی کرده‌اند یا نه؟ این دو سوال را خبرنگاران در پی ادعای یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر تحویل تعدادی دستگاه خودروی شاسی بلند به نمایندگان در جریان استیضاح سال گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت، از نمایندگان مجلس پرسیدند. خبرنگاران صدا و سیما هنوز به دلایل مختلف از جمله خاموش بودن گوشی، پاسخ ندادن به پیامک، اعتماد نکردن نماینده به خبرنگار تماس گیرنده و رد تماس دادن نماینده موفق به کسب پاسخ از ۴۵ نماینده مجلس نشده اند؛ بنابراین، بدیهی است نبودن نام برخی نمایندگان محترم مجلس در فهرست ذیل و یا فهرست‌های منتشر شده قبلی از سوی خبرگزاری صدا و سیما الزاما به معنی دریافت خودروی خارج از نوبت توسط آنان نیست. دوازده نماینده مجلس هم علیرغم پاسخ دادن به تماس خبرنگاران حاضر به پاسخ دادن به سوالات آن‌ها نشدند. تعدادی از این ده نماینده این پرسش خبرنگاران صداو سیما را مغایر با وظایف این رسانه دانسته اند و برخی نیز آن را پرسشی «غیرحرفه‌ای» نوعی «بازجویی» ارزیابی کردند.

 

یک نماینده مجلس: صداوسیما هم درخواست ۱۰۰۰ دستگاه خودرو کرده بود
مجتبی توانگر، نماینده تهران در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: رسانه‌های دولتی و صداوسیما بهتر است به جای بازجویی از نمایندگان تکلیف نامه درخواست ۱۰۰۰ خودرو و باقی خودروهای تحویل شده به دستگاه‌ها را مشخص کنند. کسی عزل شد یانه؟ همین‌گونه رفتار به اصطلاح عدالت‌‌خواهی مدیران صداوسیماست که این سازمان را به کمترین میزان بیننده در همه دوره‌های گذشته تنزل داده به طوری‌که تبدیل به یک رسانه ورشکسته شده است.

 

توماج صالحی ویدئویی در جلسه بازپرسی شرکت کرد
امیر رییسیان وکیل مدافع تومان صالحی در توییتر نوشت: جلسه بازپرسی پرونده توماج صالحی در دادسرای اصفهان امروز صبح برگزار شد. توماج از طریق ویدیوکنفرانس در جلسه شرکت داشت و با حضور وکلا به سوالات بازپرس پرونده پاسخ داد. امیدواریم با رفع نقائص تحقیقات، پرونده هرچه سریعتر برای رسیدگی بدوی به دادگاه ارسال شود.

 

حمله با چاقو به امام جماعت در شهرستان ساوه
رئیس دادگستری شهرستان ساوه از دستگیری ضارب یک روحانی در شهرستان ساوه خبر داد. در پی حادثه حمله به یک روحانی در روستای احمد آباد از توابع بخش مرکزی ساوه که شب گذشته (۱۶ اردیبهشت ماه) صورت گرفت صبح امروز رئیس دادگستری و دادستان این شهرستان به نمایندگی از سوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی با حضور در بیمارستان شهید مدرس از این روحانی عیادت کردند. رئیس دادگستری شهرستان ساوه اظهار کرد: در جریان عیادت از این روحانی حادثه‌دیده از نزدیک در جریان روند درمان او قرار گرفته و دستورات لازم برای ادامه فرآیند درمانی صادر شد. ابوالحسن شریفی با تاکید بر برخورد قاطعانه با عامل و یا عوامل این حادثه اظهار کرد: بنا به دستور رییس کل دادگستری و با توجه به دستگیری ضارب، مراجع انتظامی مکلف هستند تا با بررسی کامل کلیه ابعاد این موضوع پرونده را تکمیل و به مرجع قضائی ارسال کنند تا در سریعترین زمان ممکن، با عامل یا عوامل این حادثه برابر قانون رفتار شود. شب گذشته این روحانی جوان در روستای احمدآباد واقع در بخش مرکزی ساوه با اصابت چاقوی فردی مضروب، به بیمارستان شهید مدرس منتقل شده و با تلاش پزشکان از ناحیه گردن و کشاله ران مورد عمل جراحی قرار می‌گیرد که بنا بر اعلام کادر درمان خطر رفع شده و حال عمومی او رضایت بخش است.

 

واکنش وزارت ارتباطات به ادعای دریافت خودروی شاسی بلند
ایسنا نوشت: وزارت ارتباطات اعلام کرد اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر واگذاری خودروهای شاسی بلند به این وزارتخانه از اساس کذب است.وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر واگذاری خودروهای شاسی بلند به این وزارتخانه، ضمن تکذیب آن اعلام کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا امروز هیچ خودرویی از هیچ شرکت خودروسازی چه در قالب تفاهم نامه و چه در قالب ثبت نام خارج از نوبت یا به روش هایی دیگر به وزارت ارتباطات و حتی شرکت ها و سازمان های تابعه آن واگذار نشده و طرح این خبر از اساس کذب است. وزارت ارتباطات استقبال می کند تا در راستای شفافیت در محضر مردم عزیز کشور، آن نماینده محترم و یا هر فرد یا گروهی که مدعی چنین موضوعی است، اقدام به انتشار عمومی مستندات آن کند.

 

سپهر خلجی: از دستاوردهای مهم دولت مردمی، تغییر گفتمان «ما نمی‌توانیم» به باور «ما می‌توانیم» است
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: از دستاوردهای مهم دولت مردمی، تغییر گفتمان «ما نمی‌توانیم» به باور «ما می‌توانیم» است.سپهر خلجی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «از دستاوردهای مهم دولت مردمی، تغییر گفتمان «ما نمی‌توانیم» به باور «ما می‌توانیم» است. رئیس سازمان فضایی آخرین وضعیت ده پروژه فضایی کشور در سال جاری را تبیین کرد. ماهواره پارس ۱، ظفر ۲،طلوع ۴ و …از جمله پروژه های فضایی است که به دست جوانان نخبه در حال اجرا و یا در آستانه پرتاب است.»

 

آسوشیتدپرس: نفتکش‌های توقیف شده توسط ایران در بندرعباس لنگر انداخته‌اند
آسوشیتدپرس گزارش داد، تصاویر ماهواره‌ای جدید نشان می‌دهد نفتکش‌هایی که به تازگی توسط ایران توقیف شده‌اند در بندر عباس لنگر انداخته‌اند.خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش خود با استناد به تصاویر ماهواره‌ای جدید از شرکت آمریکایی Planet Labs PBC اعلام کرد که دو نفتکش نیووی (Niovi) و ادونتیج سوئیت (Advantage Sweet) که به تازگی توسط ایران توقیف شده‌اند در جنوب بندر عباس در نزدیکی یک پایگاه نیروی دریایی پهلو گرفته‌اند.ایران کشتی Advantage Sweet با پرچم جزایر مارشال را که ۲۳ هندی و یک روسی خدمه آن بودند در ۲۷ آوریل هنگام سفر در دریای عمان توقیف و سپس اعلام کرد که  این نفتکش با کشتی دیگری برخورد کرده است.بنا بر گزارش آسوشیتدپرس، Advantage Sweet نفت خام کویت را برای شرکت انرژی آمریکایی شورون (Chevron) در سن رامون (San Ramon) کالیفرنیا در زمان توقیف حمل می‌کرد. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که نفتکش دیگری که ادعا می‌شود، حامل نفت خام ایران بوده، یک سال پس از شناسایی تلاش برای دور زدن تحریم‌های آمریکا از لنگرگاه سنگاپور ناپدید شد.

 

 فعال اصولگرا: منصوری دنبال آن است که وزیر شود
علی یوسف پور در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره کارآمدتر شدن دولت سیدابراهیم رئیسی بعد هشت تغییر در ترکیب کابینه گفت: شرط این موضوع آن است که افراد جایگزین قوی، با تجربه و کاردان باشند. اگر این اتفاق بیفتد قطعا در پیشبرد امور اجرایی و اداره کشور تحول ایجاد خواهد شد اما اگر افرادی در قد و قواره قبلی ها دوباره در مسئولیت قرار بگیرند، پیشرفتی حاصل نمی شود.وی افزود: در اطراف آقای رئیسی به جای شاسته سالاری و تجربه، بازار چاپلوسی و تملق گرم است. نمونه بارزش را در آقای منصوری می توان مشاهده کرد. او مسئول بنیاد علوی بود، بعد استاندار شد و سپس در جایگاه معاون اجرایی رئیس جمهور نشست و حالا دنبال آن است که وزیر شود. امام علی (ع) می فرماید «اگر کسی دنبال پست و مقامی بود و خواستید به او محبت کنید، این پست و مقام را به او ندهید.» فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: هر کس دنبال پست و مقامی باشد، هدفش کار و خدمت نیست، بلکه فقط می خواهد به مقام بالاتر برسد. اتفاقا شرط کارآمدی دولت آن است که آقای رئیسی لایه افرادی که اطرافش را گرفته اند کنار بزند و افراد قوی و توانمند و کاربلد را در مسئولیت ها قرار دهد.

 

لایحه ضد تورمی دولت به مجلس ارسال شد
رئیس جمهور در نامه‌‍ای لایحه “الحاق یک بند به تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور که به پیشنهاد معاونت اقتصادی توسط هیات وزیران با قید دو فوریت به تصویب رسیده است را برای انجام تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.با عنایت به فرمان مقام معظم رهبری، مبنی بر انجام اقدامات لازم برای مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ و در راستای کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی جهت جلوگیری از افزایش قیمت این کالاها و مدیریت هزینه سبد ،خانوار لایحه زیر که مفاد آن در هشتاد و سومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ ۱۴۰۲/۱/۶ به تصویب رسیده است، برای انجام تشریفات قانونی مربوطه تقدیم می شود. به موجب این لایحه دولت در سال ۱۴۰۲ نرخ مالیات بر ارزش افزوده برای واردات داروهای ضروری و تجهیزات پزشکی که فاقد مشابه تولید داخل، باشند، گندم، برنج دانه‌های روغنی انواع روغن خام، حبوبات (شامل عدس، نخود لوبیا و ماش، قند، شکر، گوشت، مرغ، گوشت، قرمز، چای و همچنین نرخ مالیات بر ارزش افزوده قند و شکر تولید داخل به یک درصد (۱) تقلیل می‌یابد.

 

روایت سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ از ماجرای شاسی‌بلندها
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در برنامه تلویزیونی جهان آرا گفت: به دلیل مخالفت رئیس و هیات رئیسه مجلس این خودرو‌ها از طریق سیستم اداری مجلس در اختیار افراد قرار نمی‌گیرد، در واقع موضوع توسط مسئولی که در این سیستم بوده پیگیری شده و بعد از این اتفاق هم برکنار می‌شود. علی خضریان در برنامه تلویزیونی جهان آرا در توضیح موضوع واگذاری خودرو به برخی از کارکنان و نمایندگان مجلس، گفت: موضوع واگذاری خودرو در آستانه استیضاح آقای فاطمی امین مطرح شد، اما به لحاظ زمانی این موضوع مربوط به تابستان سال ۱۴۰۰ بوده و ارتباطی با استیضاح وزیر سابق صمت نداشته است و نمایندگان موافق و مخالف استیضاح نیز رأی خود را بر مبنای دریافت خودرو نداده اند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یادآور شد: در تابستان سال ۱۴۰۰ (شهریورماه) در برهه زمانی تغییر دو دولت و استقرار وزرای جدید یک شرکت خودروسازی خصوصی در زمانی که هنوز ممنوعیت واگذاری حواله فروش خودرو توسط خودروسازان به ارگان‌ها شکل نگرفته بود از طریق سیستم اداری مجلس به دنبال این موضوع بود، اما رئیس مجلس همان زمان با این موضوع مخالفت کرده است. وی افزود: بخش رفاهی مجلس پیگیر دریافت خودرو برای کارکنان، مدیران و نمایندگان بدون نوبت و با قیمت کارخانه بود، اما به دلیل مخالفت رئیس و هیات رئیسه مجلس این خودرو‌ها از طریق سیستم اداری مجلس در اختیار افراد قرار نمی‌گیرد، در واقع موضوع توسط مسئولی که در این سیستم بوده پیگیری شده و بعد از این اتفاق هم برکنار می‌شود.

خضریان با بیان اینکه نقل قول‌هایی متفاوتی در مورد تعداد خودرو‌های واگذار شده کیفیت و اسامی دریافت کننده وجود دارد، گفت: به نظر می‌رسد تعداد اسامی که بازرس ویژه ریاست جمهوری در این خصوص مطرح کرده دقیق نباشد لذا انتظار داریم مستندات خود را به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و کمیسیون اصل ۹۰ تقدیم کنند. سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ همچنین اظهار کرد: بازرسی ریاست جمهوری و هیات رئیسه مجلس باید بدون در نظر گرفتن این که چه قوه‌ای درگیر کار بوده اطلاعات را جمع آوری و مرجع قضایی نیز تا حد ممکن می‌تواند نسبت به اعلام موضوعات موردنظر به افکار عمومی اقدام کند. خضریان با بیان اینکه نمایندگان و وزیر سابق پاکدست و مبرا از این موضوعات هستند، گفت: نمایندگان نیز از هیات رئیسه مجلس درخواست پیگیری و اعلام اسامی این افراد براساس مقررات قانونی به مردم را دارند.

 

ادعای یک نماینده درباره دستگاه‌هایی که بدون نوبت خودروی شاسی بلند دریافت کرده‌اند
نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس، اعلام کرد که تعدادی از دستگاه‌های دولتی بدون نوبت خودروی شاسی بلند دریافت کردند.احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان، درخصوص اهدای خودروی بدون نوبت و حواله ای به برخی از دستگاه های دولتی، گفت: اسناد و مدارکی به دست ما رسیده که حاکی است که برخی از دستگاه های دولتی، خودروهای خارج از نوبت (شاسی بلند) و خودروهایی با حواله های ارزان قیمت دریافت کرده اند.وی بیان کرد: به نظر می‌رسد که درخصوص پیگیری اهدای خودروهای بدون نوبت و حواله ای به برخی از دستگاه های دولتی، باید هیئت تحقیق و تفحصی در مجلس تشکیل شود تا به این موضوع رسیدگی کند.به گزارش نمایندگان، احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی، با اعلام این خبر اسامی دستگاه های دولتی که خودروی ارزان قیمت و یا حواله ای دریافت کرده اند را به شرح زیر اعلام کرد:
نهاد ریاست جمهوری
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 
وزارت ورزش و جوانان
وزارت نیرو
وزارت آموزش و پرورش
وزارت علوم
وزارت راه و شهرسازی
سازمان تامین اجتماعی
سازمان برنامه و بودجه
سازمان صدا و سیما

 

پس از مولانا، ترکیه به سراغ مصادره ابوعلی سینا رفت!
ترکیه که از هیچ کوششی برای ارائه روایت جعلی ترکی از مولانا خودداری نمی کند، به تازگی به دنبال مصادره ابن سینا دانشمند بزرگ ایرانی است. شبکه تی ار تی ترکیه در حال ساخت سریالی به نام نابغه کوچک: ابن سینا است و قطعا هویت تمدن‌ساز ایرانی او را انکار خواهد کرد.

ورشکستگی بیش از ۲۰۰۰ بانک آمریکایی!/یک نماینده مجلس: صداوسیما هم درخواست ۱۰۰۰ دستگاه خوردو کرده بود/واکنش وزارت ارتباطات به ادعای دریافت خودروی شاسی بلند/پس از مولانا، ترکیه به سراغ مصادره ابوعلی سینا رفت!

ایران آماده فتح بازارهای جدید صادراتی
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در افتتاحیه نمایشگاه صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۳) اظهار کرد: خوشبختانه پس از وقفه‌ای چند ساله، امروز شاهد آغاز به کار نمایشگاهی هستیم که ظرفیت شرکت‌های اقتصادی و صادراتی ایران به شکلی گسترده معرفی می‌کند و با حضور شرکت‌های خارجی این بستر به وجود آمده تا ما برای حضور در بازارهای جدید صادراتی آماده شویم.

 

بورس ریخت
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت ماه) با ۹۵ هزار و ۴۳ واحد ریزش در ارتفاع ۲ میلیون و ۴۴۰ هزار واحدی ایستاد.

 

ورشکستگی بیش از ۲۰۰۰ بانک آمریکایی!
تلگراف به نقل از گروهی از کارشناسان بانکی گزارش داد که تقریبا نیمی از ۴۸۰۰ بانک در ایالات متحده تقریباً ورشکسته هستند و سرمایه بافر خود را از دست داده‌اند. به گفته پروفسور آمیت سرو، کارشناس بانکی دانشگاه استنفورد، حدود نیمی از وام دهندگان ایالات متحده زیر آب هستند. وی گفت: بیایید وانمود نکنیم که این فقط مربوط به بانک سیلیکون ولی و فرست ریپابلیک است. بخش بزرگی از سیستم بانکی ایالات متحده، بالقوه ورشکسته است.

همتی: مردم از روند شتابان ‌تورم رنج می‌برند
عبدالناصر همتی، رییس کل پیشین بانک مرکزی در تازه‌ترین یادداشت در فضای مجازی نوشت: مردم به اندازه کافی از روند شتابان ‌تورم در جریان تأمین معیشت روزانه خود رنج می‌برند. اگر توان کنترل آن را ندارید، حداقل ‌تورم نقطه به نقطه را ناشیانه با ‌تورم سالانه مقایسه نکنید تا نتیجه بگیرید که تورم را به ۴۶ درصد کاهش داده‌اید! وی یادآور شد: تورم فروردین میزان توفیق را نشان می دهد.

وصول ۸۲ میلیون تومان درآمد مالیاتی از خانه‌های خالی
رییس مرکز برنامه‌ریزی مالیاتی سازمان امور مالیاتی با اشاره به میزان درآمد مالیات خانه‌های خالی در سال گذشته گفت: سازمان امور مالیات مجری مالیات ستانی است و قراربر این است که این مالیات ستانی بر اساس اطلاعاتی که وزارت راه و شهرسازی از شناسایی خانه‌های خالی می‌دهد، انجام گیرد؛ اما به دلیل ارایه اطلاعات ناکافی، وصول مالیاتی از خانه‌های خالی در سال گذشته قابل توجه نبود، به طوری که وصول مالیات از خانه‌های خالی در سال گذشته ۸۲ میلیون تومان بود، در حالی که باید در سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان مالیات از خانه‌های خالی به دست می‌آمد