در بسته خبری امروز تیتر‌هایی مانند محسن هاشمی: خسارت تاخیر در واکسیناسیون، از هزینه تامین واکسن بیشتر است/ اصلاح‌طلبان به وضعیت بی‌تدبیری دچار شدند/ علوم پزشکی زاهدان فوت شهروند زاهدانی پس از دریافت واکسن برکت را تکذیب کرد و... را می‌خوانید.

زهره الهیان: ویروس ولنگاری در غرب بیشتر از کرونا آدم می‌کشد!
باید به دختران، جوانان و نوجوانان‌مان این امر را یادآوری کنیم که آنچه در غرب امروز حتی بدتر از ویروس کرونا آسیب ساز شده، ویروس ولنگاری و ویروس بی‌بندوباری است؛ چیزی که امروزه پایه‌های تمدن غربی را به لرزه درآورده است. باید مواظب باشیم که خودمان و دختران‌مان را با دادن بینش، تحلیل از وضعیت موجود و تاکید بر نقش دختران و جوانان‌مان در ساخت آینده ایران اسلامی آنها در برابر این ویروس واکسینه کنیم.

مردم بعد از دیدن طالبان به جان اصولگراها دعا می‌کنند!
عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در توییتی نوشت: مردم ما رفتار طالبان را ببینند، بعد بگویند خدا پدر اصولگرایان ایرانی را بیامرزد و به وجود آنها دعا کنند که این اندازه خشن و بسته و عقب‌مانده نیستند.

موساد رقیب اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران است

حشمت‌الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم با بیان اینکه «موساد رقیب اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران است» ادامه داد: کلیت اقدامات امنیتی علیه ایران از طریق موساد صورت می‌گیرد لذا این مساله در کشور وجود دارد و فکر جدی‌ هم برای آن نشده است. او اضافه کرد: این دوگانگی در حوزه اطلاعاتی به صورت روشن ضد منافع جمهوری اسلامی ایران بوده و بخش عمده‌ای از توان اطلاعاتی و امنیتی کشور به جای اینکه صرف مقابله با تهدیدات خارجی شود، صرف چالش «پرونده‌سازی» داخلی می‌شود. فلاحت‌پیشه در این باره توضیح داد: جریان‌های سیاسی مختلف برای حذف یکدیگر از یکسری گزارش‌ها و پرونده‌سازی‌های امنیتی استفاده می‌کنند و بخش اعظم نیرو و انرژی در حالی صرف امور داخلی می‌شود که دشمنان خارجی ما فعال و جان دانشمندان ما در خطر است.

سیدهادی خامنه ای: مقدار موی یک دختر خانم مهم‌تر است یا گرسنگی و تا کمر دولا شدن او در سطل زباله؟
سید هادی خامنه‌ای: آنچه باید در این دولت پیگیری شود، بهبود زندگی مردم متناسب با‌ شأن انقلاب اسلامی است. اینکه مردم یک زندگی شرافتمندانه و همراه با عدالت داشته باشند. این همان چیزی است که اصلاحات می‌خواهد. اینکه حقوق معیشتی، اجتماعی و سیاسی مردم تأمین شود و عدالت در همه جنبه‌ها برقرار باشد. این خواسته پیش شرط‌هایی دارد؛ اینکه جلوی بی‌قانونی، اختلاس، رانت و دزدی را بگیریم. جلوی مقررات فریبنده‌ای که به یک مدیر اجازه می‌دهد، به راحتی قانون را دور بزند، بگیریم، اینکه شفاف‌سازی کنیم. همه اینها پیش شرط‌های تأمین زندگی خوب برای مردم است. حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) یکی از افتخاراتی که در خطبه‌هایش مطرح کرده، این است که وضع مردم را بهبود بخشید. کسانی که خواستار حکومت اسلامی هستند، باید بدانند که اسلامی کردن یعنی همین. یعنی خیر دنیا و آخرت مردم را فراهم کردن. انسان‌های خردمند جامعه درجه‌بندی مسائل را تشخیص می‌دهند که در مسائل فرهنگی آیا مقدار موی یک دختر خانم مهم‌تر است یا گرسنگی و تا کمر دولا شدن او در سطل زباله؟ تشخیص این مسائل و راهکار داشتن برای آنها در یک دولت با به کار گرفتن افراد خردمند، قابل تحقق است و ما امیدواریم این دولت بتواند از عهده تحقق وعده‌ها برآید. در این صورت، وظیفه همه ما این است که از این دولت حمایت کنیم. ما امیدواریم این کار محقق شود، چون هدف ما از اصلاحات چیزی نیست، جز بهبود زندگی مردم، ساماندهی معیشت شان، رفع تبعیض، امنیت داخلی و مناطق مرزی، وجود اعتماد متقابل میان مردم و مسئولان و تأمین آزادی‌های سیاسی و عقیدتی به‌ عنوان مصادیق عدالت.

اصلاح‌طلبان به وضعیت بی‌تدبیری دچار شدند
غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با ارتباط و تماس از سوی رئیس‌جمهور منتخب با برخی از افراد معتدل و اصلاح‌طلب و درخواست ارائه پیشنهاد از آنها گفت: همانطور که آقای رئیسی مطرح کردند، رئیس‌جمهوری که انتخاب می‌شود، رئیس‌جمهور کل ملت ایران است و از این جهت باید باب را برای رابطه و گفت‌وگو باز کرد و این اقدام باید به گونه‌ای باشد که همه به رئیس‌جمهور احساس تعلق کنند. وی افزود: این رفتار کاملاً مثبت، مناسب و شایسته است و موجب همبستگی ملی و کاهش شکاف و انشقاق در جامعه می‌شود. از طرف دیگر، این اقدام به وحدت ملی کمک می‌کند و در نهایت مثبت ارزیابی می‌شود. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تجربه نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان راه‌حل روشنی برای مدیریت کشور خصوصاً در شرایط حاضر ندارند، گفت: اصلاح‌طلبان حتی برای ورودشان در عرصه انتخابات نیز، به وضعیت بی‌تدبیری دچار شدند. مصباحی‌مقدم تصریح کرد: اخیراً دیدم در یکی از روزنامه‌ها پیشنهاد شده بود که اصلاح‌طلبان به تدوین یک مانیفست اقدام و مواضع خود را در آن بیان کنند و اصلاح‌طلبی را توضیح دهند و بگویند، قصد دارند چه چیزهایی را اصلاح و خود را از گروه‌های برانداز جدا کنند تا مشخص باشد چه مواضعی دارند که به نفع مصالح ملی است، اگر چنین اتفاقی بیفتد کمک می‌کند که هواداران آنها از ابهام خارج شوند و برانداز و اصلاح‌طلب تفکیک شوند که این کار خوبی است.

عذرخواهی حریرچی بابت تاخیر در واکسیناسیون کرونا
معاون کل وزارت بهداشت ضمن عذرخواهی بابت تاخیر در انجام فرایند واکسیناسیون کرونا در عین حال بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا حصول ایمنی جمعی تاکید کرد. دکتر ایرج حریرچی گفت: ما مشکلات مردم، کسبه، کارگران، کشاورزان، افراد بیکار شده و… را می‌دانیم و درک می‌کنیم و هم درد و عذرخواه مردم هستیم که هنوز نتوانستیم واکسیناسیون کامل را انجام دهیم. وی افزود: متواضعانه از مردم می‌خواهیم تا چندین هفته و چند ماه آینده که پوشش واکسیناسیون در کشور بسیار سریع رشد کند و ما به ایمنی جمعی ناشی از واکسیناسیون برسیم، صبوری کرده و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را انجام دهند.

علوم پزشکی زاهدان فوت شهروند زاهدانی بعد از دریافت واکسن برکت را تکذیب کرد
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان: ساعاتی پیش توییتی منتشر شد که مدعی است یکی از هموطنان بلوچ بنام محمد نور اربابی ۷۱ ساله در روز ۱۶ تیرماه واکسن کووبرکت را دریافت و پس از ۲۴ ساعت از تزریق واکسن در روز ۱۷ تیر فوت کرده است. برای اثبات دروغ بودن این خبر کافی است بدانیم در تاریخ ۱۶ تیر هنوز تزریق واکسن کوو برکت در سیستان و بلوچستان شروع نشده بود و تزریق این واکسن در روز ۱۷ تیر، بصورت نمادین برای استاندار سیستان و بلوچستان معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این استان و چند تن از خانواده محترم شهدا شروع شد و طبیعتا فوت این هموطن عزیزمان ارتباطی با واکسن کووبرکت نداشته است. اطلاعات افرادی که تاکنون واکسن دریافت کرده‌اند نیز کاملا موجود و محفوظ است و با وجود تزریق بیش از چهار هزار دز از این واکسن در شهر زاهدان، نه تنها موردی از فوت اتفاق نیفتاده بلکه حتی عارضه جدی نیز گزارش نشده است. با شروع گسترده تزریق واکسن ایرانی به افراد بالای پنجاه سال در سیستان و بلوچستان و استقبال گسترده و دلگرم‌کننده هموطنان انتظار داشتیم تا تحرکات رسانه‌ای اپوزیسیون خارج‌نشین برای محروم کردن مردم عزیزمان از این فرصت ارزشمند شروع شود، امّا نه اینقدر با عجله و ناشیانه.

حمله تند حسین شریعتمداری به منتقد حامیان آیت الله مصباح: مرتکب گناه بسیار بزرگی شده‌اید
چندی پیش حسین قدیانی از نویسندگان سابق روزنامه کیهان در یادداشتی به نقد برخی مواضع مرحوم آیت الله مصباح یزدی و حامیانش پرداخت. چندی پیش حسین قدیانی از نویسندگان سابق روزنامه کیهان در یادداشتی به نقد برخی مواضع مرحوم آیت الله مصباح یزدی و حامیانش پرداخت. شریعتمداری نوشته: شما چگونه به خودتان اجازه می‌دهید، اذعان و تاکید صدها عالم دین شناس و فرهیخته را که جایگاه برجسته علمی و انقلابی حضرت ایشان را ستوده‌اند، نادیده بگیرید و نظر خودتان را که می دانید به لحاظ علمی و اسلام شناسی با آنان حتی قابل مقایسه هم نیست از نظر آنها برتر بدانید؟! حسین آقایی که برایم عزیز بوده‌ای و انشاءالله با جبران گناه بزرگی که مرتکب شد‌ه‌ای همچنان عزیز باشی، جنابعالی در نوشته های خود، بی‌وقفه به پدر بزرگوار و شهیدتان که مانند سایر شهدا حق بزرگی بر گردن همه ما دارند استناد کرده و می‌کنید ولی باید به این نکته بدیهی نیز توجه داشته باشید که مکتب شهدا و از جمله پدر بزرگوار شما، معیار و ملاک های شناخته شده ای دارد و شما فقط هنگامی می توانید و باید به آن عزیز شهید و اینکه فرزند ایشان هستید، استناد و افتخار کنید که در راه و مسیر آن عزیز گام بردارید و در غیر این صورت فقط فرزند جسمانی آن شهید بزرگوار هستید و نه فرزند روحانی و ایدئولوژیک ایشان!

محسن هاشمی: خسارت تاخیر در واکسیناسیون، از هزینه تامین واکسن بیشتر است
رییس شورای شهر تهران با تاکید بر وجود برخی مشکلات در پروژه های تامین واکسن تولید داخل همچون تحریم ها گفت: رسانه ها نباید دو قطبی تامین واکسن از داخل و خارج کشور ایجاد کنند. هاشمی ادامه داد: لازم است در کنار پروژه داخلی نسبت به تامین واکسن از کشورهای خارجی هم اقدام شود، چون برخی کشورهای همسایه به مرز ۵۰ درصد واکسیناسیون رسیده اند و ما هنوز کمتر از ۵ درصد دنبال می کنیم و این می تواند خسارات روانی و اقتصادی و انسانی ایجاد کند که به مراتب فراتر از هزینه های تامین واکسن از خارج کشور است. وی تاکید کرد: باید استراتژی ملی در ستاد ملی کرونا در نظر گرفته شود و پروژه تامین واکسن به تاخیر نیفتد و در کنار این از رسانه ها نیز انتظار است، به این موضوع نگاه سیاسی نکنند و حمایت در فضای کارشناسی مطرح کنند که ایجاد دو قطبی بین تامین واکسن از خارج و داخل ایجاد نشود و به این صورت سلامت عمومی تحت الشعاع نگاه و مسائل سیاسی نشود.