در بسته خبری امروز تیتر‌هایی مانند:عربستان: نسبت به برنامه هسته‌ای ایران نگرانیم / توییتر خبرنگار نزدیک به وزارت خارجه از یک خط قرمز ایران در مذاکرات / «پرویز سروری» رئیس شورای عالی استان‌ها شد / درآمدهای مالیاتی دولت در ۹ ماه ابتدایی امسال چقدر شد؟ / کنایه روزنامه خراسان به وزیر کار .. را می‌خوانید.

در پرونده ترور سردار سلیمانی به عامل داخلی نرسیدیم

ذبیح‌الله خدائیان سخنگوی قوه قضائیه درباره شناسایی عوامل داخلی پرونده ترور شهید سلیمانی بیان کرد: در خصوص این موضوع با تحقیقاتی صورت گرفته است‌ به موردی برخورد نکردیم که عامل داخلی باشد و پاسخ من منفی است.

علت درگیری‌های مرزی با طالبان غیرحرفه‌ای بودن مرزداران آنهاست

مدیر کل غرب آسیا وزارت امور خارجه از غیرحرفه‌ای بودن مرزبانان افغان و عدم شناخت مرز و مسایل مرزی توسط نیروهای طالبان مستقر در مرز انتقاد کرد.سید رسول موسوی در صفحه توییتر خود نوشت : «بر اساس اخبار منتشر شده در یک ماه گذشته برخوردهای مرزی بین نیروهای مرزبانی ایران، پاکستان و دیروز با ترکمنستان در جوزجان رخ داده است. ریشه این درگیری‌ها در غیرحرفه ای بودن مرزبانان افغان و عدم شناخت مرز و مسایل مرزی توسط نیروهای طالبان مستقر در مرز است‌. »


وزیر بهداشت اسپوتنیک زده است نه واکسن ایرانی

بهرام عین‌الهی، وزیر بهداشت در خصوص استقبال مسئولان از واکسن‌های ایرانی نیز می‌گوید: «بسیاری از مسئولان ما از واکسن داخلی استفاده می‌کنند، برای مثال حضرت آقا از واکسن برکت استفاده کردند، بنده و بسیاری از اعضای هیات دولت نیز همینطور.»این گفته‌ها نیز در مورد شخص خود وزیر بهداشت صدق نمی‌کند. چندی قبل وزارت بهداشت کارت واکسن دیجیتال وزیر بهداشت را منتشر کرد. در این کارت، واکسن اسپوتنیک را برای دوز نخست او در تاریخ ۲۲ اسفندماه ثبت کرده و همین واکسن را نیز در تاریخ ۲۵ فروردین برای دوز دوم او ثبت کرده است. این در حالی است که در اسفندماه واکسن برکت به عنوان اولین واکسن ایران در فاز یک کارآزمایی خود بود.


سخنان کاظم صدیقی مصداق ترویج منکر است

حجت السلام مصطفی درایتی فعال سیاسی می‌گوید: حرف‌هایی که از سوی برخی ائمه جمعه زده می‌شود بسیار نامربوط است. متاسفانه برخی از ائمه جمعه در ادبیات به کار رفته دقت ندارند و برخی از آن‌ها به نحوی صحبت می‌کنند که هم برای داخل و هم رسانه‌های خارجی خوراک تولید می‌کنند و مردم را ناراحت می‌کنند. این فعال سیاسی می‌گوید حرف‌های صدیقی مصداق ترویج منکر در جامعه است و طبیعی است در جایگاهی نیست که به مردم دستور بدهد و اگر دستوری وجود دارد باید به مسئولین بدهد. ارشاد کردن مردم با این الفاظ نتیجه عکس خواهد داشت. مخصوصا اینکه نمی‌توان از او پذیرفت که اشتباه لفظی بوده، چون متاسفانه بار‌ها چنین سخنانی را مطرح کرده است. شاید هم نام سازمان امربه معروف و نهی از منکر تغییر کرده است و ترویج منکر شده است.کاظم صدیقی به تازگی گفته بود: «سگ گردانی، بدحجابی و دوری از فرزندآوری، هرزگی است».


کنایه روزنامه خراسان به وزیر کار

روزنامه خراسان نوشت:وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دفاع از توئیت سه سال قبل خود که گفته بود با یک میلیون هم می شود، کار تولیدی کرد، گفت سه سال پیش مطرح کردیم که با یک میلیون تومان هم می‌شود شغلی ایجاد کرد و اکنون با وجود گذشت چند سال و گرانی مواد اولیه هنوز هم می‌توان با یک میلیون تومان شغلی را ایجاد کرد.تاکید وزیر کار بر ایجاد شغل با یک میلیون تومان در حالی است که اگرچه می توان مشاغل بسیار ساده خانگی نظیر بسته بندی مواد غذایی را با هزینه اندک انجام داد ولی برای مشاغلی که به گفته وی مهارت محور هستند، ایجاد شغل با یک میلیون تومان خیلی بعید به نظر می رسد.


جمع آوری اتوبوس‌های «کارتن خواب ها» از سطح شهر

مهدی چمران:فضای عمومی تبلیغاتی به ویژه خبرگزاری‌های خارجی بر مسئله اتوبوس خوابی متمرکز شده و خبرگزاری‌های خارجی یادشان رفته که زباله گردهای لندنی یا دیگر کشورها چگونه زندگی می‌کنند.من با زاکانی صحبت کردم و قرار شد شنبه یا یکشنبه بساط اتوبوسهایی که در شب محل خواب افراد است جمع کنند چون اتوبوس بهداشتی نیست و صبح که این افراد بیدار می شوند چه کنند؟


سخنگوی دستگاه قضا: پرونده شکایت از بازیگران از قم به تهران ارسال شده / تاکنون کسی احضار نشده است

خداییان، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری:تعدادی از مراکز فرهنگی و تشکل‌های استان قم از برخی بازیگران شکایت کرده‌اند؛ این پرونده در دادسرای انقلاب قم تشکیل شده بود و بعد به تهران ارسال شد و به مجتمع قضایی فرهنگ و رسانه تحویل شده اما تاکنون کسی احضار نشده است./انتخاب


بن کارت خرید لبنیات در راه است؟

عبدالله قدوسی مدیرعامل صنایع شیر ایران: احتمال دارد دولت برای حمایت از دهک های پایین و اقشار آسیب‌پذیر جامعه بن کارتی توزیع کند تا این افراد بتوانند فرآورده های لبنی را بعد از حذف ارز کالاهای اساسی خریداری کنند اما هنوز صحبت و قراردادی منعقد نشده است.با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به طور قطع قیمت شیرخام نیز افزایش می یابد که این ماده اولیه ۶۰ تا ۷۰ درصد هزینه های تولید فرآوره های لبنی را تشکیل می دهد.با افزایش قیمت شیر خام پیش بینی می شود که قیمت محصولات لبنی نیز بیش از ۶۰ درصد افزایش یابد./تسنیم


پامپئو: از من و ترامپ حفاظت کنید؛تهدید ایران بی‌سابقه است

مایک پامپئو که در دولت دونالد ترامپ رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و سپس وزیر خارجه این کشور بود، در یک مصاحبه تازه خواستار حفاظت خودش و دونالد ترامپ در برابر «تهدیدات ایران» شد.


درآمدهای مالیاتی دولت در ۹ ماه ابتدایی امسال چقدر شد؟

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی با اشاره به میزان درآمدهای ۹ ماهه مالیات گفت: در ۹ ماهه سال جاری وصولی مالیاتی ۶۰ درصد رشد داشته و ۱۰۸ درصد نسبت به بودجه مصوب تحقق پیدا کرده است، پیش ‌بینی می‌کنیم تا پایان سال ۲۷۰ هزار میلیارد تومان رقم مصوب بودجه محقق شود. / اقتصادنیوز


«پرویز سروری» رئیس شورای عالی استان‌ها شد

انتخابات هیات رئیسه شورای عالی استان‌ها برای سال اول دوره ششم با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد.پرویز سروری و شهرام دبیری برای ریاست شورای عالی استان ها رقابت کردند و در نهایت پرویز سروری با کسب ۳۸ رای از ۷۰ رای اخذ شده به عنوان رئیس شورای عالی استان ها در دوره ششم انتخاب شد./مهر


افروغ: از یکدست شدن حاکمیت می‌ترسم

عماد افروغ با تاکید بر نگرانی‌اش از یکدستی حاکمیت، درباره‌ی رسالت رسانه‌ها در این وضعیت می‌گوید: وقتی مردم در یک پیمایش ملی روی هم رفته ۲۶ درصد می‌گویند که گرایش چپ و راست داریم یعنی ۷۴ درصد از آنها نیستند؛ این ۷۴ درصد را چه کسی باید نمایندگی کند؟ شما باید نمایندگی کنید.افروغ می‌گوید: «دیدم مجلس جای بنده نیست. احساس کردم که نمی‌توانم اهداف بلند و روشنگرانه خود را از طریق مجلس دنبال کنم. قبل از آن فکر می‌کردم که مجلس نزدیک‌ترین کانون حاکمیت به آگاهی‌بخشی و روشن‌فکری است؛ بعد متوجه شدم که آن‌قدر آن‌جا تراکم لابی‌ها و جناح زدگی و سیاست‌زدگی است که بهتر است قالب و شکل آگاهی‌بخشی خود را عوض کنم.»- خیلی نگرانم که با توجه به اینکه تقریبا می‌شود گفت که حاکمیت یک دست شده، و این خود زنگ خطری را به صدا در می‌آورد. ان شاءالله که این یک یک دستی، مضمونی باشد. یک دستی مضمونی یعنی یک قانون اساسی داریم، یک آرمان انقلاب و اهداف و ارزش‌های متعالی داریم، که همه درحال حرکت به سمت آن باشیم. این خیلی خوب است؛ اما من می‌ترسم که این یکدستی مضمونی تبدیل شود به یک دستی جناحی و این زنگ خطر خواهد بود؛ زیرا جامعه بدون تکثر معنا ندارد و اداره‌ی کشور هم بدون تکثر معنا ندارد. یک جناح نمی‌تواند کشور را اداره کند. ما می‌گوییم وحدت در عین کثرت. یعنی کثرت باید نمود داشته باشد.


گمانه‌زنی درباره سفر رئیسی به روسیه؛ «سوخو-۳۵» و «اس-۴۰۰» در دستور کار است؟

وبگاه یک شبکه خبری ترکیه‌ای در تحلیلی در زمینه سفر آتی رئیس‌جمهور ایران به روسیه در هفته‌های آتی نوشت خرید جنگنده سوخو-۳۵ و سامانه دفاع موشکی در بحبوحه تحریم‌های آمریکا در دستور کار این سفر قرار دارد.یک شبکه خبری ترکیه‌ای روز دوشنبه نوشته انتظار می‌رود «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران در سفر خود به روسیه در هفته‌های آتی علاوه بر تلاش برای تعمیق روابط میان دو کشور به دنبال پیشبرد یک توافق دفاعی میان دو کشور که از مدت‌ها پیش معطل‌مانده باشد. به گزارش وبگاه شبکه خبری «تی‌آر‌تی» نوشته انتظار می‌رود روسیه یک توافق ۲۰ ساله برای همکاری‌های نظامی و دفاعی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار را با ایران به امضا برساند. این قرارداد ممکن است خرید ماهواره را نیز پوشش دهد. بر اساس این گزارش، سفر رئیسی به روسیه باعث توسعه همکاری‌های نظامی-فنی ایران و روسیه طی خواهد شد. تهران انتظار دارد حداقل ۲۴ فروند جنگنده «سوخو-۳۵» چند منظوره فوق مانورپذیر خریداری کند. نیروی هوایی ایران تاکنون ۳۲ خلبان را انتخاب کرده که پرواز با سوخو-۳۵را فرا گیرند. کارشناسان می‌گویند اگر مسکو و تهران در ژانویه به توافق برسند، کارهای مقدماتی تقریباً بلافاصله آغاز خواهد شد.


توییتر خبرنگار نزدیک به وزارت خارجه از یک خط قرمز ایران در مذاکرات

خبرنگار نزدیک به وزارت خارجه در توییت نوشت: یک منبع آشنا با مذاکرات به من گفت اگرچه خواست غربیها نابودی یا خروج سانتریفیوژهای فرابرجامی ایران بوده اما در نه در مذاکرات وین گذشته و نه در مذاکرات فعلی، تیم ایرانی هرگز زیر بار این خواسته نرفته و به عنوان یک خط قرمز جدی زیر بار نخواهد رفت.این خبرنگار در توییت دیگر نوشت: نشریه پولیتیکو به نقل از چند دیپلمات غربی: “برخی کشورها ترجیح میدهند ایران سانتریفیوژهای پیشرفته‌اش را که اضافه بر برجام تولید کرده تخریب کند،حال آنکه ترجیح تهران انبارکردن آنهاست”نکته جالب اینکه پولیتیکو هم با اشاره به موضع قاطع ایران تلاش دارد راه حلی به جز تخریب ارائه دهد.


روایت ناطق نوری از اقدام هوشمندانه رهبر انقلاب برای سوریه

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور مقام معظم رهبری با انتقاد از برخی افراد که مخالف حضور ایران در سوریه هستند، گفت: این افراد متوجه نیستند که طرح و اهداف فرانسوی ها، انگیلیسی ها و آمریکایی ها در حمله به سوریه چیست! سوریه نه منابع نفتی آنچنانی دارد و نه ثروت خاصی دارد بلکه به خاطر موقعیتی که نسبت به ایران و لبنان دارد اهمیت پیدا می کند و اصرار بر حفظ سوریه و تامین امنیت آن هوشمندانه ترین اقدامی بود که مقام معظم رهبری برای حفظ تمامیت ارضی کشورمان انجام داد و این مصداق دور اندیشی و تدبیر عالمانه است و گرنه الان باید در پیشت مرزهای مان با داعش می جنگیدیم. وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب هوشمندانه احساس کرد که این ها داعش را برای سرکوب کردن محور مقاومت ایجاد کرده اند تا بتوانند پل ارتباطی میان جریان های مقاومت را بشکنند. مشاور مقام معظم رهبری تصریح کرد: با درایت رهبری از حمله داعش دفع شر شد و با تدبیر و هوشمندی ایشان، رزمندگان مقاومت و در راس آن ها شهید سلیمانی توانستند با حضور به موقع و شجاعانه خود، توطئه های آمریکایی ها و فرانسوی ها را خنثی کنند.


عربستان: نسبت به برنامه هسته‌ای ایران نگرانیم

وزیر خارجه عربستان گفت که این کشور نسبت به برنامه هسته ای ایران نگرانی هایی دارد.به گزارش العربیه، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان امروز (سه شنبه) در یک نشست خبری مشترک با نیکاس دندیاس، همتای یونانی خود در آتن مدعی شد: ریاض از برنامه های ایران به ویژه در زمینه هسته ای نگران است.وزیر خارجه سعودی همچنین گفت که در یونان در رابطه با حملات انصارالله یمن به عربستان و راه های تقویت امنیت و ثبات در منطقه رایزنی کرده است.بن فرحان روز گذشته نیز در نشست خبری با همتای اردنی خود با بیان اینکه دست برادری به سوی ایران دراز است گفت: درخصوص فعالیت های بی ثبات کننده ایران در منطقه رایزنی کردیم.