در بسته خبری امروز تیتر‌هایی مانند: برنامه ریزی کرملین برای مقدمات سفر رئیسی به روسیه / ایران حق رای خود در سازمان ملل را از دست داد / عضو هیات رئیسه پارلمان: دشمن حدود ۱۷۰ هزار تن را برای تخریب مجلس به کار گرفته است / واکنش آیت الله محقق داماد به اظهارات مراجع تقلید در دیدار با رئیسی حمله تند پسر ناصر ملک‌مطیعی به احمدی‌نژاد ... را می‌خوانید.

انتقاد امام جمعه اصفهان از حذف کنکور

امام جمعه اصفهان گفت: باید افرادی که در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند از بین دانش‌آموزان با استعداد انتخاب شوند و لازمه این مهم برگزاری کنکور است و برداشتن این آزمون علمی و امکان ورود برای همه در دانشگاه‌ها کار اشتباهی است. سید‌یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار رئیس جدید دانشگاه پیام نور استان اصفهان با اشاره به تاثیر و اهمیت سخنان معلم و استاد نسبت به دیگر افراد جامعه از جمله خانواده بر دانش‌آموز و دانشجو گفت: این تشبه بخشی، گاهی منجر به برتر شدن افراد می‌شود. دانشگاه پیام نور دانشگاهی آرام و بدون حاشیه است، بیشتر دانشجویان پیام نور هم اهل مطالعه هستند و با آزادی کامل به لحاظ شرایط تحصیل و مجازی بودن درس می‌خوانند و در کنار آن به کار و فعالیت نیز می‌پردازند.

 

نماینده مجلس خطاب به رئیس جمهور: به شعار کابینه فراجناحی خود پایبند باشید

محمدعلی محسنی بندپی در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس در نطق میان دستور خود گفت: در هیچ دیده بینایی پنهان نیست که شرایط اقتصادی کشور بر گُرده همه آحاد جامعه سخت سنگینی می‌کند. آمریکا و هم پیمانان اروپایی و آسیایی او از هیچ کوششی برای به زانو درآوردن ایران اسلامی دریغ نکرده‌اند، چون به اعتراف خودشان، سخت‌ترین و بی‌رحمانه‌ترین و فلج‌کننده‌ترین نوع تحریم تاریخ تمدن بشری را به ایران تحمیل کرده‌اند که از مصادیق بارز تروریسم اقتصادی و نقض آشکار حقوق بین‌المللی است.این نماینده مجلس یازدهم خطاب به رییسی اظهار کرد: به شعار کابینه فراجناحی خود پایبند باشید حلقه خودی‌ها را بازتر و گسترده‌تر و از همه جوانان و نخبگان این سرزمین برای توسعه کشور استفاده کنید.

محسنی‌ بندپی گفت: اگر دغدغه معیشت مردم دارید که دارید، اگر نگران اشتغال و ازدواج مسکن جوانان هستید که هستید، اگر به کاهش آسیب‌های اجتماعی فکر می‌کنید، اگر به توسعه از طریق افزایش بهره‌وری معتقد و به دنبال رشد واقعی اقتصادی ۸ درصدی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ هستید، اگر به انتقام خون سردار شهید سلیمانی فکر می‌کنید که فکر می‌کنید، تنها راه وصول به این اهداف، استفاده از همه نخبگان علمی و اقتصادی کشور است.

 

آغاز به‌کار علی‌عسکری، رییس سابق صداوسیما در پتروشیمی خلیج فارس

عبدالعلی علی‌عسکری، مدیرعامل جدید هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس پس از نشستی با وزیر نفت، کار خود را در بزرگترین هلدینگ صنعتی کشور آغاز کرد.عبدالعلی علی‌عسکری، که جای جعفر ربیعی را در رأس مدیریت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس گرفت، با جواد اوجی وزیر نفت، عبدالحسین بیات رئیس هیات‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی نفت و مرتضی شاه‌میرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی جلسه مشترکی داشت. جواد اوجی، وزیر نفت در این نشست ضمن آرزوی موفقیت برای “علی‌عسکری” گفت: پروژه‌های بزرگی در صنعت نفت وجود دارد که افزایش همکاری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و صندوق بازنشستگی صنعت نفت در اجرای این پروژه‌ها بسیار مهم و موثر خواهد بود.

 

بیانیه ۱۸۰ نماینده مجلس: برخورد با سوء استفاده از فضای مجازی را معطل تصویب طرح صیانت نکنید

۱۸۰ نماینده مجلس در بیانیه‌ای از قوه مجریه و قضائیه خواستند با «سوءاستفاده از امکانات فضای مجازی» و «لجام گسیختگی رسانه‌های اجتماعی» برخورد کنند و منتظر قانون «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» نباشند.علی کریمی فیروزجائی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی، بیانیه ۱۸۰ نماینده مجلس در مورد برخورد با لجام گسیختگی فضای مجازی را قرائت کرد. در این نامه آمده است: از دولت و دستگاه قضایی انتظار داریم، رسیدگی به یورش بی‌امانی که با سوءاستفاده از امکانات فضای مجازی و اشاعه انواع هتاکی، افتراء، اکاذیب علیه مقدسات و اعتقادات، فرهنگ و ثبات اجتماعی انجام می‌گیرد را موکول به تصویب قانون حمایت از کاربران نکنند و با اتکاء به وظایف ذاتی خود در جلوگیری از این تجاوز به حقوق عمومی اقدام نماید.»

 

واکنش وزارت ورزش و جوانان به حواشی جلسه با بلاگرها: برای ترویج امر ازدواج بود

روز گذشته ویدئویی از حضور تعدادی بلاگر زن جوان فعال در عرصه‌های مختلف در ساختمان شماره ۲ وزارت ورزش و جوانان منتشر شد که حواشی و انتقاداتی به همراه داشت، به طوری که برخی کاربران فضای مجازی از آن به عنوان «دورهمی زنانه» یاد کردند؛ پس از این واکنش‌ها، وزارت ورزش و جوانان با انتشار بیانیه‌ای، جلسه مذکور را «جلسه مجمع ملی خیرین ازدواج» عنوان می‌کند که تنها به منظور «ترویج امر ازدواج در فضای مجازی» تشکیل شده است.روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان در پی حواشی بوجود آمده جلسه دیروز مجمع ملی خیرین ازدواج با تعدادی از بلاگرها که از آنها با عنوان «بلاگر جوان» یاد کرده، بیانیه‌ای صادر کرد. در متن این بیانیه آمده است: در پی حواشی بوجود آمده جلسه دیروز مجمع ملی خیرین ازدواج با تعدادی از بلاگرهای جوان، به اطلاع عموم می‌رساند، مجمع ملی خیرین ازدواج برای تبلیغ و ترویج ازدواج آسان جوانان و همچنین تهیه جهیزیه زوجین نیازمند با بسیاری از اقشار و گروه‌ها ارتباط برقرار کرده و در تدارک جشن بزرگی برای ازدواج صدها زوج جوان در پایان سال جاری است که برای تبلیغات این امر نشستی با بلاگرهای جوان جهت هماهنگی این موضوع و ترویج امر ازدواج در فضای مجازی برگزار کرده است.وحید یامین پور نیز در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:« اگر مجمع خیرین ازدواج تونسته آدمهای متفاوتی رو که هیچ وقت صدای ما بهشون نمی‌رسه جمع کنه و درباره ازدواج باهاشون حرف بزنه، دمشون گرم.» وی در ادامه نوشته است: «این جلسه رو نبودم و از جزییات مطلع نیستم ولی اعتراف می‌کنم در همین مدت از آخوند تا شل‌حجاب و از قهرمان المپیک تا کارتن‌خواب رو دعوت و باهاشون گفتگو کردم.»

 

سردار حاجی زاده: حاج قاسم به روحانی گفت می‌خواهی راه احمدی‌نژاد را بروی؟

سردار حاجی زاده می گوید: «در دولت دوم آقای روحانی جلسه‌ای با او گرفتیم. سردار جعفری فرمانده کل سپاه بود. حاج قاسم سلیمانی بود. بنده بودم. چند نفری به آنجا رفتیم. آن جلسه برای چه بود؟ جلسه خیلی صریح و تند بود. وی افزود: «حاج قاسم مخالف دیپلماسی نبود. مخالف آن چیزی که در سطح کشور تأیید و تصویب شده نبود. در واقع نه موافق بود و نه مخالف. ایشان مخالف وابستگی و سازش بود. می‌گفت: از این طریق به جایی نمی‌رسید. در آن جلسه حاج قاسم با آقای روحانی خیلی صریح حرف زد.» سردار حاجی زاده اضافه کرد: در جلسه‌ای که رفتیم اتفاقاً برای همین موضوع بود. اگر یادتان باشد رهبری صحبتی می‌کرد هفته بعد آقای روحانی موضع می‌گرفت، سپاه را تخریب می‌کرد، هر روز به خودی‌ها حمله می‌کرد. وی خاطرنشان کرد: در آن جلسه که ما رفتیم پیام جلسه این بود و همه این را گفتیم که آقای روحانی ما کمک شما هستیم. آدم نباید خودزنی کند. ما توان و امکانی داریم می‌خواهیم به دولت شما کمک کنیم. برای ما مهم نیست کدام دولت باشد هر دولتی باشد وظیفه می‌دانیم کمک کنیم. دیدید در بحران‌هایی که پیش آمد مانند سیل و زلزله و مسائل مختلف واقعاًً سپاه پای کار بود. آدم نیروی خودش را نمی‌زند؛ این چه حرفی است که شما می‌زنید! بعد هم گفتیم اگر این حرفها را بزنید برای ما قابل تحمل نیست. شما هر روز مخالفتی می‌کنید. دفاع از انقلاب و ملت و نظام و رهبری خط قرمز ما است. فکر نکن همیشه می‌توانی این حرف را بزنی ما هم سکوت کنیم. فرمانده نیروی هوای فضای سپاه گفت: عین جمله حاج قاسم این بود که گفت: آقای روحانی! می‌خواهی مسیر احمدی‌نژاد را بروی؟ تو هم می‌خواهی مثل او بشوی؟ مردم به تو رأی داده‌اند و رئیس‌جمهور شدی بیا دست به دست هم دهیم کمک کنیم کشور را درست کنیم. برای چه خودزنی می‌کنی؟ برای چه هر روز به خودمان حمله می‌کنی؟ بیا مشکلات را حل کنیم.

 

پسر نماینده مجلس در وزارت علوم پست گرفت

«محمدهادی زاهدی» مدیر کل آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم شد.بر اساس چارت جدید وزارت علوم تحقیقات و فناوری «محمدهادی زاهدی» به عنوان مدیر کل آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم منصوب شد.
وی پیش از این مدیر آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی بود.در ساختار جدید وزارت علوم، اداره کل آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم زیرمجموعه وزیر علوم بوده و مدیر این بخش نیز با حکم وزیر منصوب خواهد شد.در چارت قدیم وزارت علوم، اداره کل تحول اداری و فناوری اطلاعات زیر نظر معاونت اداری مالی فعالیت می‌کرد. همچنین براساس این ساختار پیش از این «مقصود عباسپور» سرپرست اداره کل تحول اداری و فناوری اطلاعات بود که در چارت جدید «هادی زاهدی» عهده دار این سمت شده است.شنیده می شود «محمدهادی زاهدی» فرزند محمدمهدی زاهدی وزیر علوم سابق و عضو فعلی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی است.

 

کنعانی‌مقدم: مذاکره مستقیم بین ایران و آمریکا اتفاق نخواهد افتاد

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: مذاکره به معنای گفت‌وگو یک شیوه دیپلماتیک است ولی اینکه آمریکایی‌ها فکر کنند برجام ظرفیت این را دارد که مستقیم با ایران درباره مسائل انقلاب مذاکره کنند، یک جنگ روانی است و قطعا این اتفاق نخواهد افتاد.حسین کنعانی‌مقدم کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با فارس، ضمن اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب پیرامون عدم تسلیم پذیری در برابر دشمن اظهار داشت: مقام معظم رهبری با بیانات خود هشیارانه این جنگ روانی‌ آمریکایی‌ها بگویند برجام مذاکره بین ایران و آمریکاست، خنثی کردند و عملا با این بیاناتشان آنها را خلع سلاح کردند.وی افزود: آمریکایی‌ها به دنبال این بودند که بگویند ایران قصد مذاکره ندارد و در این جنگ روانی به جبهه مقاومت پیام می دادند که ایران بالاخره پای میز مذاکره آمد و تسلیم خواسته‌های آمریکا شد و این سم مهلکی برای مقاومت بود ولی رهبر انقلاب با هشیاری پاسخ آنها را دادند.

 

حمله تند پسر ناصر ملک‌مطیعی به احمدی‌نژاد

امیر ملک مطیعی، فرزند بازیگر فقید سینمای ایران به صحبت‌های محمود احمدی‌نژاد درباره سینمای قبل از انقلاب واکنش نشان داد.

امیر ملک مطیعی پسر ناصر ملک‌مطیعی در پستی نوشت:

جناب آقای محمود احمدی نژاد !

با سلام

چقدر خوشحال شدم که گفتگوی شما را دیدم. چقدر خوشحال شدم که صحبت‌های جنابعالی را در مورد سینمای قبل از انقلاب و ستارگانش شنیدم …چقدر جالب، که فیلم «قیصر» را دیده اید، همینطور «گوزن‌ها» و «رضا موتوری» را …چقدر خوب، که شما اسطوره سینمای ایران استاد «بهروز وثوقی» را دوست داریدچقدر عالی، که از دیگر چهره‌های ماندگار سینما همچون زنده یادان «محمدعلی فردین» و «رضا بیک ایمانوردی» نام بردیدو یاد کردید …در یک مصاحبه دیگرتان هم دیدم که در مورد موسیقی قبل از انقلاب فرموده بودید: «داریوش» و «ستار» گوش می‌دادم! چقدر خوب! چقدر زیبا! چقدر منورالفکر! سوالی که برای ما پیش می‌آید، این است که؛ چرا در دوره ریاست جمهوری خودتان حتی یکبار هم از هنرمندان قبل انقلاب نام نبردید؟! هشت سال وقت داشتید تا از این هنرمندان دلشکسته یاد کنید! هشت سال فرصت داشتید تابرای ممنوع الکاری و مشکلاتشان اقدامی کنید! هشت سال زمان داشتید تا به وزیر ارشادتان بفرمایید تا از این هنرمندان ممنوع التصویر کهیا خانه نشین شدند، یا مجبور به ترک وطن شدندو یا دق کردند

تجلیل و تکریمی کند …اما هیچ کاری نکردید! هیچ اقدامی انجام ندادید! چرا هیچ قدمی برنداشتید؟! چرا همین صحبت‌ها را در دوران زمامداری خودتان به زبان نیاوردید؟ حالا که دیگر در مسند قدرت نیستید وبه نوعی از حاکمیت رانده شده اید، به یاد سینمای قبل از انقلاب افتاده اید؟ به یاد موسیقی قبل از انقلاب افتاده اید؟ به یاد هنرمندان آن آثار خاطره انگیز افتاده اید؟ روزگار پر دردی، بر این هنرمندان گذشتسال‌های سختی، بر این بازیگران و خوانندگان گذشتوکسی از شما و یارانتان، کاری برایشان نکرد! حرفی در موردشان نزد! نامشان را نگفت! و یادشان نکرد …فکر نمی‌کنید حالا خیلی دیر شده؟ کاش آنموقع که سوار بر اسب مراد بودید و بر صندلی قدرتتکیه زده بودید، از این چهره‌های ممنوع شده و محروم شده یاد می‌کردید! آنروز‌هایی که به برخی از بازیگران سینمای بعد انقلاب، نشان درجه یک فرهنگ و هنر می‌دادید!

آنروز‌هایی که خواننده‌ی صدا و سیما را در آغوش می‌گرفتید و تجلیل می‌کردید! کاش آنروز‌ها این صحبت‌ها را مطرح می‌فرمودید! فرصت‌ها از دست رفتعمر‌ها بر باد رفت وحالا خیلی دیر است!

با احترام
دی ۱۴۰۰
امیرعلی ملک مطیعی فرزند ناصر ملک مطیعی‌ بازیگری که بهترین سال‌های زندگی و هنری اشممنوع الکار بود!
از جمله دوره ریاست جنابعالی!

جلسه جنجالی شاخ های اینستاگرامی در وزارت ورزش و جوانان

حضور شاخ های اینستاگرامی در ساختمان ورزش واکنش های زیادی در پی داشت.برترین ها با انتشار تصاویری از حضور اینفلئونسرهای اینستاگرامی در ساختمان وزارت ورزش و جوانان از واکنش کاربران شبکه های اجتماعی خبر داد.

حاجی زاده: حاج قاسم به روحانی گفت می‌خواهی راه احمدی‌نژاد را بروی؟ / پاسخ کنایه آمیز آشنا به اظهارات حاجی زاده / ادعای عجیب درباره محاکمه و اعدام روحانی / جلسه جنجالی شاخ های اینستاگرامی در وزارت ورزش و جوانان

 

حاجی زاده: حاج قاسم به روحانی گفت می‌خواهی راه احمدی‌نژاد را بروی؟ / پاسخ کنایه آمیز آشنا به اظهارات حاجی زاده / ادعای عجیب درباره محاکمه و اعدام روحانی / جلسه جنجالی شاخ های اینستاگرامی در وزارت ورزش و جوانان

 

واکنش آیت الله محقق داماد به اظهارات مراجع تقلید در دیدار با رئیسی

آیت الله محقق داماد به اظهارات دو مرجع تقلید در دیدار رئیسی با آن ها واکنش نشان داد و در یادداشتی نوشت: به یقین هر دو مرجع بزرگوار توجه به این نکته داشته‌اند که خودشان به راستی استاد ماهر و با هر کتاب متاجر در فقه هستند. با وجودآن فرموده‌اند: «ما اهل فن نیستیم» و«اقتصاد یک کار علمی است»؛ زیرا کتاب‌های متاجر از جمله کتاب مستطاب شیخ انصاری (طاب ثراه)، فقه وحقوق بازرگانی است و نه علم اقتصاد. در هیچ نقطه از آن نیامده که تورم چگونه به وجود می‌آید و راه حل آن چیست؟ و نیز نیامده که چگونه باید تنظیم شود تا از طرفی ارز، فراوان و ارزان شود و از طرفی تولید و صادرات اشتغال‌زا به‌صرفه باشد و جنس خارجی ارزان‌تر از تولیدات داخلی نباشد؟ وی در ادامه نوشت:کسانی که با زندگی نگارنده آشنایی دارند، می‌دانند که وی از فهم متوسط پایین‌تر نیست، ولی در عین حال وقتی از یکی از فرزندانم که تحصیل کرده رشته اقتصاد مالی است، درباره ماهیت پول سؤالاتی پرسیدم، ایشان یک مقاله صوتی از فاضلی متخصص به‌‎ نام پویا ناظران را برای من فرستاد و گفت که این را گوش کن تا پاسخ بخشی از سؤالاتت را دریافت کنی. واقعیت این است که چند دقیقه آن را شنیدم ولی دیدم فهم آن کاملا برای من صعب و مستصعب و جدا مُمِل است. لذا منصرف شدم. کاش برای هر کس که در اقتصاد اظهار نظر می‌کند، یک امتحانی به همین سادگی می‌گذاشتیم که عند الامتحان یکرم المرء أو یهان!

واکنش یامین پور به جلسه جنجالی بلاگرها در ساختمان وزارت ورزش

معاون وزیر ورزش با اشاره به جنجال حضور شاخ های اینستاگرامی در ساختمان ورزش تصریح کرد اگر مجمع خیرین ازدواج تونسته آدمهای متفاوتی رو که هیچ وقت صدای ما بهشون نمی‌رسه جمع کنه و درباره ازدواج باهاشون حرف بزنه، دمشون گرم.»

یامین پور در توئیتی نوشت:

حاجی زاده: حاج قاسم به روحانی گفت می‌خواهی راه احمدی‌نژاد را بروی؟ / پاسخ کنایه آمیز آشنا به اظهارات حاجی زاده / ادعای عجیب درباره محاکمه و اعدام روحانی / جلسه جنجالی شاخ های اینستاگرامی در وزارت ورزش و جوانان

 


عضو هیئت رئیسه پارلمان: دشمن حدود ۱۷۰ هزار تن را برای تخریب مجلس به کار گرفته است

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس، با اشاره به نشست غیرعلنی امروز مجلس گفت: در جلسه امروز اقدامات دشمن برای تخریب مجلس یازدهم مورد بحث قرار گرفت. وی افزود: واقعیت این است که دشمن بین ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تن نیرو را برای تخریب مجلس یازدهم و ایجاد انحراف در افکار عمومی و ایجاد یأس در میان مردم نسبت به عملکرد مجلس یازدهم به کار گرفته است. عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: این تخریب از رئیس مجلس شروع شده و به کلیت مجلس و تک تک نمایندگان نیز ختم می‌شود که عمده افرادی که در این حوزه فعال هستند در خارج از کشور و بخشی هم در داخل کشور هستند.

پیام معناداری با عنوان «تقاص»

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، سایت رهبر انقلاب بخشی از بیانات معظم له در دیدار خانواده و ستاد سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، را منتشر کرد. در این دیدار که در ۱۱ دی ماه ۱۴۰۰ برگزار شد، رهبر انقلاب فرمودند: آنهایی که سلیمانی را شهید کردند، ترامپ و امثالش، جزو فراموش‌شدگان تاریخ خواهند بود، امّا او تا ابد زنده است و دشمنان او گم‌وگور خواهند شد. البتّه ان‌شاءالله بعد از آنکه تقاص دنیوی‌شان را بدهند.

 

حاجی زاده: حاج قاسم به روحانی گفت می‌خواهی راه احمدی‌نژاد را بروی؟ / پاسخ کنایه آمیز آشنا به اظهارات حاجی زاده / ادعای عجیب درباره محاکمه و اعدام روحانی / جلسه جنجالی شاخ های اینستاگرامی در وزارت ورزش و جوانان


پیشنهاد علی مطهری برای مذاکره‌ی مستقیم با آمریکا

علی مطهری در توییتی به بحث مذاکره با آمریکا پرداخت.

حاجی زاده: حاج قاسم به روحانی گفت می‌خواهی راه احمدی‌نژاد را بروی؟ / پاسخ کنایه آمیز آشنا به اظهارات حاجی زاده / ادعای عجیب درباره محاکمه و اعدام روحانی / جلسه جنجالی شاخ های اینستاگرامی در وزارت ورزش و جوانان

 


دیدار رستم قاسمی با بشار اسد

منابع رسمی سوریه، عصر امروز (چهارشنبه)، خبر دادند که «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران در دمشق با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه دیدار و گفت‌و‌گو کرده است.بنابر گزارش شبکه «الاخباریه» سوریه، دو طرف در این دیدار روابط دوجانبه به‌ویژه در زمینه اقتصادی را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند و رئیس‌جمهور سوریه در راستای منافع استراتژیک ایران و سوریه و پیوند بخش‌های تجاری دو کشور بر اهمیت ایجاد طرح‌های جدید تأکید کرده است.

ادعای عجیب درباره محاکمه و اعدام روحانی

بعد از ماجرای محاکمه روحانی، حالا سخنگوی ستاد پیگیری محاکمه روحانی از ادامه پیگیری محاکمه روحانی و احتمال اعدام او خبر داده است. اما ماجرای محاکمه روحانی چیست؟کامران غضنفری، نویسنده کتاب راز قطعنامه و سخنگوی ستاد پیگیری محاکمه روحانی ادعا کرده: «روحانی ۳۰ میلیارد دلار و ده‌ها تن طلا را بر باد داده است.» همچنین او گفته: «روحانی نقشه طراحی شده توسط دولت آمریکا را در ایران اجرا کرد.» این چهره جنجالی گفته: «طبق ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی روحانی مفسد فی‌الارض تلقی می‌شود و احتمال اعدام او وجود دارد.» به گفته غضنفری دلیل محاکمه روحانی این است که او ۳۰ میلیارد دلار و طلا را بر باد داده. اما قبل از ادعای جدید کامران غضنفری، دلایل دیگری برای محاکمه روحانی مطرح بود. مانند تاخیر در واردات واکسن و افزایش نرخ ارز و بکارگیری عوامل جاسوس در مناصب کلیدی.

وزیر دولت روحانی در این کشور عربی چه می‌کند؟

انتشار تصویری از قاضی زاده هاشمی که در آن به عنوان موسس مرکز چشم‌پزشکی نور در کشور عمان معرفی می‌شود، شایعات قبلی را پررنگ‌تر کرد.پیش از این درباره اینکه هاشمی در حال تاسیس بزرگ‌ترین بیمارستان تخصصی چشم‌پزشکی در کشور عمان است، شایعاتی منتشر شده بود.هنوز انتشار این عکس واکنشی از سوی وزیر اسبق نداشته است.

حاجی زاده: حاج قاسم به روحانی گفت می‌خواهی راه احمدی‌نژاد را بروی؟ / پاسخ کنایه آمیز آشنا به اظهارات حاجی زاده / ادعای عجیب درباره محاکمه و اعدام روحانی / جلسه جنجالی شاخ های اینستاگرامی در وزارت ورزش و جوانان

 

ایران حق رای خود در سازمان ملل را از دست داد

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که هشت کشور از جمله ایران، ونزوئلا و سودان به دلیل بدهی‌های پرداخت نکرده‌شان حق رای خود در سازمان ملل را از دست دادند.به گزارش فرانس۲۴، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در نامه روز سه‌شنبه به مجمع عمومی که به دست ای اف پی رسیده است عنوان کرده که تا این لحظه ۱۱ کشور بدهی‌های عقب‌افتاده دارند.طبق منشور سازمان ملل، درصورتی که بدهی معوقه یک کشور در دو سال قبل برابر یا بیشتر از میزان حق بیمه آن باشد، حق رای خود را از دست می‌دهد.اگر عدم پرداخت این بدهی چشم‌گیر به دلیل وقوع شرایطی که از کنترل کشور عضو خارج است، تشخیص داده شود، مجمع می‌تواند به این کشور اجازه دهد که حق رای خود را نگه دارد.به گفته گوترش، هشت کشوری که حق رای خود را از دست داده‌اند، ایران، سودان، ونزوئلا، آنتیگوآ و باربودا، کنگو، گینه و پاپوآ گینه نو هستند. حداقل میزانی که ایران باید برای بازپس گرفتن حق رای خود پرداخت کند، چیزی حدود ۱۸ میلیون دلار است. ایران سال گذشته نیز حق رای خود در سازمان ملل را از دست داده بود.

عوامل تروریستی بهمن ۹۷ خرم‌آباد اعدام شدند

رییس کل دادگستری لرستان گفت: حکم اعدام دو عامل اقدام تروریستی دهه فجر ۹۷ که پمپ بنزین «دره گرم» خرم آباد را به آتش کشیدند و منجر به شهادت دو مامور نیروی انتظامی شدند اجرا شده است.محمد رزم در آیین صلح و سازش بین ۲ خانواده در کوهدشت افزود: این افراد از سوی نیروهای امنیتی در سطح استان شناسایی و دستگیر شدند.وی ادامه داد:‌ این تروریست ها در کمترین زمان محاکمه شدنده و مراحل اجرای حکم محاربه و اعدام آن‌ها طی شد و به سزای اعمال خود رسیدند.وی با بیان اینکه این افراد در آسایش و امنیت استان اخلال ایجاد کرده بودند، گفت: آن‌ها در بازجویی‌ها هم گفته بودند که قصد داشته اند دست به عملیاتی بزنیم که ناامنی وسیع در سطح استان ایجاد کند.

برنامه ریزی کرملین برای مقدمات سفر رئیسی به روسیه

سخنگوی کاخ کرملین به بیان جزئیاتی درباره سفر آتی رئیس جمهور ایران به روسیه پرداخت و اعلام کرد که مقدمات انجام این سفر در حال بررسی است.به گزارش پایگاه خبری اردوپوینت، دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین امروز گفت مقدمات سفر سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران به روسیه در حال بررسی است و تاریخ دقیق آن بعدا معلوم خواهد شد.پسکوف در این باره بیان کرد: در حال کار کردن روی چگونگی انجام‌ گیری این سفر هستیم. بعدا سر فرصت درباره زمان بندی این سفر اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

پاسخ کنایه آمیز آشنا به اظهارات اخیر سردار حاجی زاده

پاسخ کنایه آمیز حسام الدین آشنا به سردار حاجی زاده در پی مصاحبه اش با کیهان و ذکر خاطره دیدار فرماندهان سپاه با روحانی در تیر ۱۳۹۶.

 

حاجی زاده: حاج قاسم به روحانی گفت می‌خواهی راه احمدی‌نژاد را بروی؟ / پاسخ کنایه آمیز آشنا به اظهارات حاجی زاده / ادعای عجیب درباره محاکمه و اعدام روحانی / جلسه جنجالی شاخ های اینستاگرامی در وزارت ورزش و جوانان