در بسته خبری امروز تیتر‌هایی مانند: علت نبود بنزین سوپر چیست؟ /درآمد مالیات ۶۷۰ هزار میلیارد تومانی دولت در بودجه سال آینده / پزشکیان: وقتی در مورد ماده ۱۵ قانون اساسی اصرار می‌کنیم، می‌گویند شما پان‌ترکیست یا پان‌کردیست هستید/ سخنگوی ستاد امر به معروف: مأموریت گشت‌های امنیت اخلاقی و اجتماعی تمام شده ... را می‌خوانید.

انسیه خزعلی: چیزی به نام گشت ارشاد نداریم؛ پلیس امنیت اخلاقی داریم
انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که با نام “صریح و شفاف برای آینده دختران ایران”، در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت: من نگفتم گشت ارشاد نداریم، من گفتم چیزی به اسم گشت ارشاد نداریم؛ ما پلیس امنیت اخلاقی داریم.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی: ناجا باید از چرخه ارشاد حذف شود
شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن اظهار بی‌اطلاعی از جایگزین گشت ارشاد، در واکنش به صحبت‌های دادستان کل کشور، عنوان کرد: «عمل ارشاد، اهل و متخصص می‌خواهد. ناجا متخصص ارشاد نیست چراکه نه فرصت و تخصصش را دارد و نه امکانش را. به همین دلیل، وقتی به ارشاد ورود می‌کند، منجر به تنش می‌شود.» وی ضمن تاکید بر اینکه ارشاد فلسفه خاص خود را دارد، افزود: «در وهله اول باید بدانیم افرادی که برای ارشاد انتخاب می‌شوند، خودشان باید الگو باشند، دوم آنکه فهم درستی از احکام داشته باشند و سوم اینکه صحبت‌شان نافذ باشد.» این نماینده مجلس ضمن بیان اینکه ملت ما طرفدار نظام، ولایت و انقلاب هستند، گفت: «همین افرادی که معترض بودند، اگر روزی شرایط ایجاب کند و مقام معظم رهبری بگویند که بروید و با دشمن خارجی بجنگید، این کار را انجام می‌دهند، اما امروز نقدی به روش‌ها و عملکرد‌ها دارند؛ بنابراین اگر تصمیمی گرفته‌اند مبنی بر اینکه در اجرای ارشاد اصلاحی انجام دهند، به باور من تصمیم درستی است؛ باید حتما روش و منش و اصلا ناجا را از چرخه ارشاد حذف کنند.»

سخنگوی ستاد امر به معروف: مأموریت گشت های امنیت اخلاقی و اجتماعی تمام شده
خان محمدی سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: بحث عفاف و حجاب در کشور یک مطالبه مردمی و عمومی است و به صورت کلی دارد تصمیماتی در ارتباط با عفاف و حجاب گرفته می شود و انشاءالله در یک چهارچوب نوین تر، با استفاده از تکنولوژی هایی که در این زمینه هست و با فضایی که یک طرفه نباشد، انجام شود؛ اما گشت های امنیت اخلاقی و اجتماعی که برقرار بوده با دستور دادستانی و مرجع قضایی توسط فراجا انجام می شده و الآن مأموریتش تمام شده است.

 

قوه قضاییه: رستوران و جواهرفروشی «علی دایی» پلمب شد
میزان، خبرگزاری رسمی قوه قضاییه نوشت: دستور قضایی برای پلمب گالری جواهرآلات نور واقع در مجتمع روماسنتر صادر شد. این جواهرفروشی متعلق به علی دایی است و روز گذشته اعلام کرده بود از ۱۴ تا ۱۶ آذر تعطیل خواهد بود.

 

پزشکیان: وقتی در مورد ماده ۱۵ قانون اساسی اصرار می‌کنیم، می‌گویند شما پان‌ترکیست یا پان‌کردیست هستید
مسعود پزشکیان: در مورد ماده ۱۵ قانون اساسی وقتی اصرار می‌کنیم می‌گویند شما پان‌ترکیسم یا پان‌کردیسم هستید، اگر قانون اساسی مشکل دارد باید آن را اصلاح کنیم و حتی قانون می‌گوید بازداشت شده‌ها را فقط می‌توانید ۲۴ ساعت نگه دارید بیشتر از آن جرم است، اما اعتراض کنید شما را هم می‌گیرند و وقتی جایی هم اعتراض می‌کنیم برچسب به آدم‌ها می‌زنند تمام این اتفاقات که موجب می‌شود ما بهانه به دشمنان بدهیم و اجازه دهیم از این بستر استفاده کنند.

 

نهاده هست، ولی نقدینگی نیست!
رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی گاوداران ضمن اشاره به اینکه تاکنون دامی صادر نشده است، گفت: مشکلی در تامین نهاده دامی نداریم. در حقیقت نهاده به میزان کافی وجود دارد، ولی نقدینگی نیست و چون صادراتی نیست دامداران تحت فشار قرار گرفته‌اند.

 

زمان واریز سود سهام عدالت‌ اعلام شد
رئیس هیأت مدیره اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت گفت: امسال سود سهام عدالت نسبت به سال قبل حدود دو برابر شده است؛ بنابراین در مرحله اول واریز سود که تلاش می‌شود تا پایان پاییز سال جاری باشد، ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر با پرتفوی میانگین اسمی ۵۳۲ هزار تومانی، سود واریز می‌شود و تلاش می‌کنیم بقیه سود را هم تا پایان اسفند به حساب دارندگان سهام عدالت واریز کنیم.

درآمد مالیات ۶۷۰ هزار میلیارد تومانی دولت در بودجه سال آینده
رییس سازمان مالیاتی گفت: هدف‌گذاری درآمدهای مالیاتی برای سال آینده مالیات ۶۷۰ همت در بودجه خواهد بود و سمت افزایش سهم مالیات در بودجه حرکت می‌کنیم. امسال ۶۰ درصد بودجه دولت را از طریق مالیات تامین کردیم و هدف‌گذاری برای ۸۰ درصد در بودجه سال آینده است. داود منظور با بیان اینکه اصلاحات اقتصادی با رویکرد عدالت محرمانه در دولت سیزدهم دنبال می‌شود، گفت: دولت در این مدت تحولات مهمی را رقم زده و در حوزه مالیات توانسته‌ایم همسو با سیاست‌های دولت گام‌های مهمی را به سمت چرخش‌های تحول آفرین در نظام مالیاتی برداریم.
علت نبود بنزین سوپر چیست؟
جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش با اشاره به میزان مصرف بنزین اظهار کرد: از آغاز سال جاری تاکنون روزانه ۱۰۳ میلیون لیتر بنزین مصرف و تراز تولید و مصرف منفی شده است. وی با بیان اینکه علت نبود بنزین سوپر تعمیرات پالایشگاه‌های کشور بود، در صورتی که مصرف کنترل شود این موضوع نیز حل خواهد شد، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های تعمیرات اساسی و اضطراری در دو پالایشگاه امام خمینی شازند و اصفهان، موجب توقف تولید بنزین سوپر شد که با اجرای تمهیداتی می‌توان روند را مانند سابق کرد. سالاری با بیان اینکه کیفیت بنزین توزیعی استاندارد است و مشکلی از این بابت وجود ندارد، گفت: تمهیدات لازم برای توزیع بنزین با کیفیت در نظر گرفته شده است.
انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور:
چیزی به اسم گشت ارشاد نداریم؛ پلیس امنیت اخلاقی داریم / البته این شیوه را قبول نداریم؛ آن چیزی که در شورای انقلاب فرهنگی مصوب شد چنین نبود / پوششی که الان می بینید اسلامی نیست؛ طبق پوشش اسلامی هیچ مویی نباید پیدا باشد
انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که با عنوان “صریح و شفاف برای آینده دختران ایران”، در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت: من نگفتم گشت ارشاد نداریم، من گفتم چیزی به اسم گشت ارشاد نداریم؛ ما پلیس امنیت اخلاقی داریم.
ارکانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:
از اجاره مسکن و قیمت زمین گرفته تا خودرو، دارو و مواد غذایی و سایر اقلام و مواد اولیه تولیدی، همگی ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته / سو مدیریت و سیاست‌های نادرست اقتصادی، نتیجه‌اش نقدینگی عظیم فعلی است
احسان ارکانی نماینده نیشابور در مجلس درمورد افزایش تورم نقطه به نقطه امسال می‌گوید که تورم نقطه به نقطه ما نسبت به سال گذشته بین ۴۰ تا ۷۰ درصد در حوزه‌های مختلف در نوسان بوده است. یعنی در اقلام خوراکی حدود ۷۰ درصد تورم نقطه به نقطه داشتیم و در سایر حوزه‌ها میانگین تورم نقطه به نقطه نسبت به همین موقع در سال گذشته، تقریبا به مرز ۵۰ درصد رسید. این نشان می‌دهد که از اجاره مسکن و قیمت ملک، زمین، خودرو، دارو و مواد غذایی گرفته تا سایر اقلام و مواد اولیه تولیدی به صورت میانگین ۵۰ درصد افزایش داشته است.
حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:
 ناجا باید از چرخه ارشاد حذف شود / اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم گرفته که وظیفه ارشاد را به دستگاه دیگری محول کند، کار بسیار خوبی کرده / اگر نیاز به اصلاح قانون است، مجلس آمادگی دارد
شهریار حیدری نماینده مردم قصر شیرین در مجلس، درمورد اظهارات دادستان کل کشور پیرامون بررسی مسئله حجاب در مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی و اعلام نظر آن‌ها تا ۱۵ روز آینده گفت: «در مجلس صحبت نشده، چون این مسئله قانون بوده است و شواری عالی انقلاب فرهنگی باید پیشنهاد دهد. اگر نیاز به اصلاح قانون است، مجلس آمادگی دارد. یقینا مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهاد‌های متخصص باید در این زمینه فکری کنند.»
 رییس قوه قضاییه: تعدادی از اغتشاشگران محکوم به حبس و بعضاً زندان‌های طویل‌المدت شدند / احکام تعداد دیگری که مفسد و محارب بودند نیز بعضاً تایید شده؛ به زودی اجرا خواهد شد / تهدیدکنندگان بازاریان و کامیون‌داران شناسایی و محاکمه شوند؛ این یک تهدید ساده نیست / دروغگویان، تحریف کنندگان و کسانی که مردم را نگران می‌کنند به سرعت احضار شوند
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه گفت: مسئولان قضایی و انتظامی و امنیتی باید در نهایت جدیت با عناصری که درصدد اقدامات ایذایی ضدمردمی هستند برخورد کنند.
بانک مرکزی: متوسط قیمت خانه در تهران به ۴۶.۷ میلیون تومان رسید؛ ۶.۸ درصد رشد نسبت به مهرماه و ۴۵ درصد افزایش نسبت به آبان سال گذشته
بر اساس اعلام بانک مرکزی، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران در آبان ماه ۴۶۷ میلیون ریال بود که حاکی از افزایش ۶.۸ درصدی نسبت به ماه قبل است.
امیرعبداللهیان: ما در منطقه خود از دموکراسی قوی برخورداریم / مطالبات مسالمت آمیز مردم را می‌شنویم و به آن پاسخ می‌دهیم، اما اجازه اغتشاش و ترور را نخواهیم داد
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با بیان اینکه آمریکا و چند کشور معدود غربی به دنبال اعمال فشار، تشویق آشوب و ترور در ایران هستند، تصریح کرد: مطالبات مسالمت آمیز مردم را می شنویم و به آن پاسخ می دهیم، اما اجازه اغتشاش و ترور در داخل کشورمان را به هیچ طرفی نخواهیم داد.
رئیسی: برخی نگاهشان به آن سوی مرزها بود و معتقد بودند که مسائل را نمی‌توان حل کرد / ما نگاه اصحاب «نمی‌شود»، «مگر می‌شود»، «نخواهد شد» و «بودجه نداریم» را نداریم / ممکن است اعتبارات کافی نباشد اما با عقلانیت و تشخیص اولویت‌ها مسائل قابل حل است
سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور گفت: ما معتقدیم مشکلات کشور به دست دولتمردان و نمایندگان حل می‌شود. البته برخی نگاهشان به آن سوی مرز‌ها بود و معتقد بودند که مسائل را نمی‌توان حل کرد، اما ما نگاه اصحاب «نمی‌شود»، «مگر می‌شود»، «نخواهد شد» و «بودجه نداریم» را نداریم، هرچند اعتبارات ممکن است کافی نباشد، اما با تدبیر، عقلانیت، همگرایی و با تشخیص اولویت‌ها مسائل حتما قابل حل شدن است.
شریعتمداری: در جریان آشوب و اغتشاش، چگونه می‌توان فریب‌خورده و مزدور را از یکدیگر تشخیص داد؟ / مگر حافظان امنیت علم غیب دارند؟ / این، موضوعی است که بعد از دستگیری باید مورد رسیدگی قرار گیرد
حسین شریعتمداری نوشت: تفکیک اغتشاشگران به فریب‌خورده و دیوانه و هیجان‌زده و مزدور و منافق و آشوبگر، تفکیکی هوشمندانه و مردم‌دوستانه است اما در جریان آشوب و اغتشاش، چگونه می‌توان فریب‌خورده و مزدور را از یکدیگر تشخیص داد؟!
وزیر نفت می گوید به دلیل تحریم ها نتوانسته‌اند حق عضویت ایران در اوپک را پرداخت کنند
جواد اوجی وزیر نفت گفت: تحریم‌های یکجانبه ظالمانه آمریکا بر ضد کشورمان و محدودیت‌های موجود برای انتقال پول منجر به بروز مشکلاتی برای انتقال پول شده که به محض یافتن راهکار، جهت پرداخت حق عضویت جمهوری اسلامی ایران اقدام خواهیم کرد.
رشیدی کوچی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها: شنیده‌ام که گشت ارشاد در طرح جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، محلی از اعراب ندارد
یک نماینده مجلس در واکنش به صحبت‌های اخیر دادستان کل کشور درمورد گشت ارشاد، بیان می‌کند که اینکه دستور دادند که گشت ارشاد جمع شود، یک اقدام قابل تحسین اما دیرهنگام است. ای کاش قبل از اینکه این اتفاقات بیافتد و در عمل مشاهده کنیم که برخی رفتارها و تصمیم‌ها چه قدر می‌تواند به جامعه و امنیت کشور و اعتماد مردم نسبت به نظام آسیب زند، در زمان و هنگام خودش تصمیم گرفته شود. آنچه دو سه هفته قبل درخصوص طرح جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی شنیده‌ام این است که گشت ارشاد در آنجا محلی از اعراب نداشته و تصمیم بر اقدامات ایجابی است.
صداوسیما درمورد اظهارات دادستان کل کشور مبنی بر تعطیلی گشت ارشاد:
برخی کوشیدند بگویند جمهوری اسلامی از مساله حجاب عقب نشینی کرده / منظور دادستان کل کشور این بود که گشت ارشاد به قوه قضاییه مربوط نبوده است
صداوسیما می گوید «حداکثر برداشتی که از کلام حجت‌الاسلام منتظری می‌توان داشت این است که گشت ارشاد از زمان تاسیس مرتبط با قوه قضاییه نبوده است؛ چنانکه دادستان کل تاکید کرده است: قوه قضاییه نظارت خود را برکنش‌های رفتاری در سطح جامعه ادامه خواهد داد.»
معاون وزیر کشور: در اعترافات بود که دشمنان برای شعارنویسی سه میلیون تومان، شعار شبانه دو میلیون تومان و برای حمله به مأمور ۵۰ میلیون تومان می دادند؛ کشتن مأمور هم برای افراد شرایط پناهندگی فراهم می‌کرد
سید مجید میراحمدی معاون وزیر کشور گفت: متأسفانه از ابزارهای غیر اخلاقی هم در پیشنهادها استفاده شده؛ برخی دختران را مأمور کرده بودند که مثلاً به جوانی پیشنهاد دهند فلان اقدام ضد امنیتی را انجام دهد تا بتواند در کنار آنها چند شب باشند. موضوعی کثیف و غیر اخلاقی که حتی هیچ ابایی از آن نداشتند. در جای دیگری آغوش رایگان را مطرح کنند، اینها غیرقابل کتمان است و اتفاق افتاده و در حد وقیح‌تری به برخی جوانان پیشنهاد دادند.