رصد‌خانه خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:ابتلای رئیس جمهور به کرونا تکذیب شد / تحلیلگر آمریکایی که رهبر انقلاب از او نام بردند کیست؟ / ترامپ اعلام کرد به مراسم تحلیف بایدن نمی ‌رود و… رصد‌خانه امروز را تشکیل می‌دهند.

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه ؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه را می‌بینید.

روحانی: نگذاشتیم کشورهای خارجی واکسن خود را در ایران آزمایش کنند

حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: یکی از مطالبات مردم این است که ما سریعتر بتوانیم واکسن را در اختیار مردم قرار دهیم و مرجع ما برای واکسن خارجی هم سازمان بهداشت و درمان است. به دنبال این هستیم که در داخل هرچه سریعتر به نتیجه برسانیم که البته اقدامات خوبی انجام گرفته است. در خارج هم علیرغم همه محدودیت ها و همه مشکلات دنبال این هستیم که بتوانیم واکسن مطمئنی را خریداری و وارد کنیم. روحانی با بیان اینکه برخی شرکت‌های خارجی می‌خواستند واکسن را بر روی مردم ما آزمایش کنند، گفت: وزارت بهداشت ما به درستی این درخواست را قبول نکردند. مردم بدانند وسیله آزمایش برای شرکت های سازنده واکسن قرار نخواهند گرفت.  البته برخی کشورها قبول کردند که کاری به آنها نداریم؛ بنابراین مردم ما مطمئن باشند آنها وسیله آزمایش برای شرکت‌های سازنده واکسن قرار نخواهند گرفت.

شهید سلیمانی نسبت به آبان ۹۸ چه واکنشی داشت؟

حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره آخرین دیدار خود با شهید سلیمانی به مهر گفت: «تا آنجا که خاطرم هست بعد از اتفاقات آبان سال ۹۸ جلساتی گذاشته شد، حاج قاسم را در آن جلسات دیدم که بسیار آشفته و درهم بود، غصه می‌خورد و می‌گفت «چرا با مردم ما این‌طور بازی می‌کنند.» حاج قاسم خدا و مردم را مقابل هم نمی‌دید. او بسیار دغدغه و درد مردم را داشت. این عشقی که مردم نسبت به او ابراز کردند به خاطر این بود که تمام وجود او عشق به مردم بود. می‌دانید که یکی از ویژگی‌های حاج قاسم توانمندی مدیریت بحران بود او ضمن اینکه این توانمندی را داشت، نسبت به مردم بسیار دل رحم بود و دلش می‌سوخت که چرا ما باید شاهد این مسائل باشیم که بخشی از جوان‌های ما اسیر نقشه‌های دشمنان شوند. غصه بچه‌هایی را می‌خورد که فریب خورده بودند و به خیابان‌ها آمده و اغتشاش می‌کردند. می‌گفت که غصه می خورم چرا این جوان‌ها به جای اینکه در صف گروه‌های انقلاب باشند و از انقلاب دفاع کنند، بازیچه شدند؛ آخرین دلواپسی ایشان همین بود.»

ترامپ در خانه‌اش هم امنیت نخواهد داشت

الحشد الشعبی در واکنش به صدور حکم بازداشت رئیس جمهور آمریکا از این حکم حمایت کرد و آن را شجاعانه توصیف کرد. الحشد الشعبی در بیانیه‌ ای گفت : « پاسخ بعدی ، از داخل آمریکا خواهد بود. لذا ترامپ حتی در خانه‌اش هم در امنیت نخواهد بود»./نورنیوز

خرید تجهیزات پزشکی با پول ایران در کره

خبرگزاری «یونهاپ»: ایران درخواستی از کره جنوبی برای خرید تجهیزات پزشکی به ارزش یک میلیارد دلار از ۷ میلیارد دلار بلوکه شده در کره کرده است. ایران همچنین خواستار ۱۰ میلیون دلار یا بیشتر از دارایی‌های بلوکه شده خود برای خرید واکسن کرونا از مرکز کووکس شده است که یک مکانیسم جهانی برای خرید واکسن محسوب می‌شود./تسنیم

درخواست اوکراین از ایران برای توضیح درباره حادثه سقوط هواپیما

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، همزمان با سالگرد سقوط این هواپیما در خاک ایران، اوکراین به همراه افغانستان، انگلیس، کانادا و سوئد با  صدور یک بیانیه مشترک خواستار توضیحات کامل ایران درباره جزئیات این حادثه شدند. این پنج کشور در بیانیه خود آورده اند: ما ایران را مسئول می دانیم که عدالت را درخصوص این حادثه اجرا و به خانواده های قربانیان و کشورهای آسیب دیده غرامت کامل پرداخت کند.این کشورها همچنین در بیانیه خود از جمهوری اسلامی ایران خواستند تا به طور کامل و دقیق درباره این حادثه توضیح دهد و اقدامات مشخصی اتخاذ کند که اطمینان دهد چنین حادثه ای هرگز تکرار نخواهد شد.رئیس جمهور اوکراین نیز در این بیانیه آورده است: هیچ تردیدی وجود ندارد که تمام ۱۷۶ سرنشین این پرواز در نتیجه اصابت دو موشک جان خود را از دست داده اند.

رئیسی دستور رسیدگی به اسیدپاشی‌ها را صادر کند

«معصومه ابتکار»، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، در گفت و گو با برنا در رابطه با “اسید پاشی در کشور” گفت: متأسفانه مواردی در زمینه اسید پاشی در کشور وجود دارد که مورد پیگرد قضایی لازم بعد اتفاق جرم قرار نمی‌گیرد. ممکن است دلیل های سیاسی یا رانت و قدرت مانع پیگیری آن شود که این جای نگرانی و تاسف دارد. زمانی که آقای رییسی تشریف آمدند امیدها نسبت به این مسأله که قرار است ایشان به این موضوعات و هرگونه جرم ورود و رسیدگی کنند افزایش یافت مخصوصا موضوع اسیدپاشی که یکی از زشت ترین و پرخشونت ترین رفتارها است. او ادامه داد: آمرین خیلی از جرم ها امروز با قدرت دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی و انتظامی مورد پیگیری قرار می گیرند البته همین انتظار هم می رود، بسیار هم قدردانیم که این امنیت را در کشور فراهم می کنند اما اسیدپاشی یک موضوع روشنی است، پیچیدگی ندارد و با تحقیقات اولیه به نتیجه می رسد. سوال این است که چرا به این پرونده ها رسیدگی نمی شود؟ این سوال بزرگی است که از ذهن مردم پاک نمی شود.

نامزدهای تکراری هم شانس پیروزی دارند

عباس سلیمی نمین فعال سیاسی اصولگرا درباره حضور چندباره برخی از افراد مانند رضایی و قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری به خبرآنلاین گفت: «بنده مایل نیستم از افراد اسم ببرم اما این نظر را قبول ندارم که اگر یک فردی، یک بار نتوانست رأی مردم را کسب کند صلاحیت لازم را برای نامزد شدن مجدد ندارد… بعضی از این افرادی که نام بردید، با وجود داشتن جایگاه بالا و رأی آوری بالا، بعضا به نفع دیگری کنار رفتند که همین مسئله در اذهان عمومی یک امتیاز مثبت برایشان تلقی می‌شود یعنی چسبندگی آنها به جاه و مقام به گونه‌ای نبوده که بر ماندن در جایگاه نامزدی ریاست جمهوری اصرار کنند. در حالی که ما بعضا افرادی را داشتیم که به اندازه رأی باطله هم، رأی نداشتند اما با وجود اینکه تعهد داشتند کنار بروند اما کنار نکشیدند.»

سلیمی نمین دراره احتمال نامزدی سردار محمد گفت: «بنده نمی‌دانم فردی که نام بردید کاندیدای ریاست جمهوری است یا نیست چون برخی می‎گویند او برای شهردار تهران شدن، خود را آماده می‌کند چراکه در انتخابات آتی، انتخابات شوراها را نیز خواهیم داشت. طبیعتا رویکرد برخی در ارتباط با انتخابات شوراها است بنده نمی‌دانم این فردی که از او نام بردید برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری تلاش می‌کند یا خیر. هر کدام از این افراد در جایگاه‌های خودشان منشأ یک توانمندی هستند یقینا ما به این توانمندی‌ها نیاز داریم و نباید این قابلیت‌ها را تخریب کنیم متاسفانه انتخابات در کنار منافع بسیار زیادی که دارد بدین معنا که مردم را به صحنه می‌آورد، موجب رشد آنها می‌شود و در عین حال قدرت تشخیص‌شان را بالا می‌برد، تبعات سوئی هم دارد که همان تخریب شخصیت‌ها است.»

تناقض اصلاح طلبان درباره یک فرایند قانونی

مشرق نوشت: «اقدام قانونی رئیس مجلس در اعلام موارد خلاف قانون آیین‌نامه مصوب دولت برای اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها به کام اصلاح‌طلبان خوش نیامده و آنها تمام استناداتی که در سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ به جایگاه قانونی این هیات برای لغو مصوبات خلاف قانون دولت‌های نهم و دهم می‌کردند را از یاد بردند…

در زمان دولت‌های نهم و دهم، جریان اصلاح‌طلب به شدت به هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، علاقه‌مند شده بود و هر بار که این هیات، یک مصوبه دولت را خلاف با قوانین اعلام می‌کرد، با شانتاژ گسترده آن را نشانه قانون‌گریزی دولت عنوان می‌کردند و مطالب و تحلیل‌های فراوانی را هم منتشر می‌کردند و مدعی می‌شدند که هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین بار دیگر قانون‌گریزی احمدی‌نژاد را افشا کرد.با شروع به کار دولت روحانی اما حساسیت جریان اصلاح‌طلب به نظرات هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین کاملاً فروکش کرد و دیگر این جریان، پیگیر تصمیمات هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین نبود…با روی کار آمدن مجلس یازدهم و حائز اکثریت شدن اصولگرایان و جریان انقلابی در این مجلس، نگاه اصلاح‌طلبان به مجلس نیز کاملاً تغییر کرد که این تغییر کاملاً سیاسی نصیب هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس هم شده است. رسانه‌های اصلاح‌طلب برخلاف روال سابق خود، اقدام اخیر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در ابلاغ نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین درباره خلاف قانون بودن آیین‌نامه اخیر مصوب هیات دولت درباره قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها را سیاسی‌کاری خوانده‌اند.»

پوتین سفر غیرعلنی اش به دمشق را فاش کرد

رئیس جمهور روسیه با حضور در برنامه شبکه «روسیا ۱» از سفر غیر علنی خود به پایتخت سوریه قبل از سال جدید میلادی که در جریان آن از مسجد امویان و کلیسای «سیده عذراء» دمشق دیدن کرده بود، پرده برداشت.این گزارش در روز جمعه مورد توجه رسانه های عربی از جمله الشرق الاوسط، قرار گرفت و آن را نشر دادند. بر اساس گزارش این رسانه ها، این سفر می بایست روز پنجشنبه همزمان با جشن های کریسمس کلیسای ارتودکس صورت گرفته باشد.«ولادیمیر پوتین» در این برنامه شبکه تلویزیونی روسی گفته که «این سفر من در حین برگزاری مراسم جشن میلاد (حضرت مسیح) صورت گرفت، بنابراین طبیعی بود که از یک کلیسای مسیحی دیدن کنم، اما خیلی دوست داشتم از مسجد امویان دیدن کنم، به این دلیل که بخشی از بقایای پیکر «یوحنا معمدان» (حضرت یحیی «ع») در مسجد جامع اموی وجود دارد.وی در ادامه افزود: «من انتظار این را نداشتم (تعجب می‌کنم) که بقایای پیکر یوحنا معمدان در مسجد امویان دمشق نگهداری شود و مورد تکریم در جهان اسلام باشد. مسلمانان یوحنا معمدان (یحیی نبی) و همچنین حضرت عیسی مسیح را پیامبر می‌دانند.رئیس جمهور روسیه در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با شبکه «روسیا ۱» تأکید کرد که «تصمیمات وی درباره سوریه قبل از هر چیزی در راستای منافع روسیه است، نه از روی حب و بغض».این برنامه شبکه تلویزیونی همچنین جزئیات مربوط به مقدمات سفر پوتین به دمشق و بازدید از «مسجد امویان» و کلیسای «سیده عذرا» را که به دلیل احتمال حملات تروریستی تحت تدابیر شدید امنیتی صورت گرفت، پخش کرده است.

ترامپ اعلام کرد به مراسم تحلیف بایدن نمی ‌رود

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد روز ۲۰ ژانویه به مراسم تحلیف جو بایدن نخواهد رفت.رئیس‌جمهور آمریکا در پیام توئیتری نوشت: خطاب به همه آنها که پرسیده‌اند؛ من در مراسم تحلیف در روز بیستم ژانویه شرکت نخواهم کرد.او ابتدا طی پیامی در توییتر نوشت: «۷۵۰۰۰۰۰۰ وطن‌پرستی که به من، “اول آمریکا” و “دوباره آمریکا را با عظمت کنیم” رأی دادند، صدای رسایی در آینده خواهند داشت. آنها به هیچ شکل، طریق یا گونه مورد بی‌احترامی یا رفتار غیرمنصفانه قرار نخواهند گرفت.»پیش از این رسانه‌های آمریکا گزارش داده بودند «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای حضور در مراسم تحلیف «جو بایدن» است اما منتظر دریافت دعوتنامه در این خصوص است. تصمیم پنس برای حضور در مراسم تحلیف یکی دیگر از نشانه‌های تشدید اختلاف میان پنس و دونالد ترامپ به شمار می‌ رود. دونالد ترامپ از مایک پنس خواسته بود در جلسه روز ۶ ژانویه نتیجه آرای الکترال شمارش‌شده را تأیید نکند. پنس در جلسه روز چهارشنبه در کنگره با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که او قادر به انجام این کار نیست.

واکنش قالیباف به ناآرامی‌های اخیر در کنگره آمریکا

رییس مجلس شورای اسلامی به حملات شامگاه چهارشنبه به ساختمان کنگره آمریکا واکنش نشان داد.محمدباقر قالیباف در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «‏به نظر شما چه عواملی باعث شده است آمریکای چند دهۀ گذشته که با جنگ و کودتا و نفوذ بر دنیا تسلط داشت، امروز در رسیدن به اهداف اصلی خود در سراسر دنیا ناتوان یا دچار مشکل جدی باشد و بحران‌های سیاسی و اجتماعی داخلی، آنها را به وضعیتی غیرقابل مدیریت برساند؟»

سهم ۲ تا ۸ درصدی اصلاح‌طلبان در انتخابات

ترقی درباره سهم جریان اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، گفت: براساس نظرسنجی‌ها در حال حاضر گرایش مردم به اصلاح‌طلبان منفی است و تقریباً بیش از ۷۰ درصد مردم نسبت به اصلاح‌طلبان نظر مثبتی ندارند. استقبال مردم از اصلاح‌طلبان بین ۲ تا ۸ درصد است. بنابراین جریان ذکر شده آنچنان تاثیری در انتخابات و مشارکت ندارد، اما طبیعتاً اصلاح‌طلبان به هر میزان که بتوانند مشارکت را افزایش دهند حضورشان می‌تواند مثبت باشد.این اصولگرا درباره احتمال تایید صلاحیت چهره‌های اصلی اصلاح‌طلب به عنوان نامزد ریاست جمهوری در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ عنوان کرد: نامزدهای اصلاح طلب در چارچوب شروط طرح جدید انتخابات ریاست جمهوری نمی‌گنجند یا اینکه محکومیت دارند که کار را برای آنها مشکل می کند. مگر اینکه اصلاح‌طلبان یک چهره جدید با کارنامه سفید که هیچ کدام از این مسائل را نداشته باشد را به عنوان گزینه نهایی خود معرفی کنند، لذا احراز یا عدم تایید صلاحیت بستگی به نامزد آنها دارد. به هر حال «قانون، قانون است، قانون که نباید خود را با اصلاح طلبان تطبیق دهد آنها باید خود را با قانون تطبیق دهند.»

یک مسئولیت اساسی خود احمدی نژاد تخریب آیت الله هاشمی بود

محمدرضا باهنر می گوید: یکی از مسئولیت های اساسی خود آقای احمدی نژاد تخریب آقای هاشمی بود ولی در نهایت آقای هاشمی در آخرین انتخاباتی که شرکت کرد و بعد از آن مرحوم شد در تهران رأی اول را آورد.محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت در بخشی از گفتگوی خود با خبرگزاری خبرآنلاین درباره آیت الله هاشمی گفت: ایشان یک دوره طولانی و تا زمان فوت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود، آقای هاشمی استثنایی بود که مقامات زیادی را در نظام جمهوری اسلامی طی کرده بود و معتقدم هم لیاقت آن را داشت هم شم مدیریت و قدرت مدیریت آن را داشت.محمدرضا باهنر به حملات به آیت الله هاشمی از سوی طیف های مختلف اشاره کرد و گفت: در دوره اصلاحات (سال ۷۸) آقای هاشمی خیلی تخریب شد. آن زمان می گفتند عالیجناب سرخ پوش و … و به بهانه قتل های زنجیره ای او خیلی تخریب شد که عمده این تخریب ها در زمان دولت اصلاحات بود یعنی نارنجک های اصلی آن زمان پرتاب شد.وی افزود: در زمان آقای احمدی نژاد یکی از مسئولیت های اساسی خود آقای احمدی نژاد تخریب آقای هاشمی بود ولی در نهایت آقای هاشمی در آخرین انتخاباتی که شرکت کرد و بعد از آن مرحوم شد در تهران رأی اول را آورد. یعنی با اینکه یک زمانی بسیار به ایشان حمله شده بود اما بالاخره مردم قدرشناس در زمان انتخابات خبرگان، آخرین انتخاباتی که ایشان شرکت کرد به ایشان رأی بالایی دادند آنهم در شرایطی که عده ای از اصولگرایان از کاندیداتوری ایشان حمایت نکردند و فقط عده ای حمایت کردند.

تحلیلگر آمریکایی که رهبر انقلاب از او نام بردند کیست؟

رهبر معظم انقلاب در بیانات روز جمعه خود به توطئه‌های آمریکا برای ایجاد بی‌ثباتی در منطقه و بیان صریح آن از زبان یک تحلیلگر و کارشناس معروف آمریکایی اشاره کردند.رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (جمعه ۱۹ دی) در سالروز قیام تاریخی مردم قم در ۱۹ دی ۱۳۵۶ سخنرانی کردند.ایشان با اشاره به این موضوع که حرکت مردم قم حرکت ضدآمریکایی و ضداستکباری بود، فرمودند این اولین تبری بود که توسط مردم قم به بت بزرگ آمریکا وارد شد.ایشان در ادامه به تلاش‌های آمریکا برای ایجاد بی‌ثباتی در غرب آسیا و ایران اشاره کرده و با بیان این که آمریکا منافع خودش را در بی‌ثباتی این منطقه می‌داند، مگر وقتی که به‌طور کامل خودش را مسلط بر آن بداند، به سخنان «مایکل لدین» کارشناس معروف آمریکایی اشاره کردند، که به صراحت این مسئله را به مورد اشاره قرار داده است.رهبر معظم انقلاب فرمودند: یک کارشناس معروف اندیشکده آمریکایی که خیلی‌ها او را می‌شناسند صریحاً این حرف را زد،‌ گفت ما خواهان ثبات در ایران و عراق و سوریه و لبنان نیستیم. ما مایل به ثبات در این کشورها نیستیم. او می‌گوید «مسئله اصلی لزوم یا عدم لزوم بی‌ثباتی در این کشورها نیست». منظور او این است که این موضوع محرز است که باید بی‌ثباتی ایجاد شود، بلکه موضوع، چگونگی ایجاد بی‌ثباتی است. در جایی با داعش یک وقت هم با فتنه ۸۸ و گاهی هم با کارهایی که می‌بینید در منطقه انجام می‌دهند.اشاره حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به بخشی از نظرات مایکل لدین است. در صفحه ۵۲ کتاب «سیاست‌های ریاست‌جمهوری و مسیر جنگ دوم عراق» ویرایش «جان دیویس» که در سال ۲۰۰۶ منتشر شده، به این نقل قول از لدین اشاره شده است.در این بخش کتاب به نقل از لدین، وی در ادعایی حکومت‌های ایران، عراق و سوریه را تروریستی خوانده و از لزوم سرنگون کردن آن‌ها می‌گوید.وی سپس به صراحت می‌گوید: ثبات یک ماموریت آمریکایی بی‌اهمیت و یک مفهوم گمراه‌کننده است. ما به دنبال ثبات در ایران، عراق، سوریه، لبنان و حتی عربستان سعودی نیستیم؛ ما می‌خواهیم چیزها تغییر کنند. مسئله این نیست که آیا این بی‌ثباتی باید ایجاد شود یا خیر بلکه این است که چطور باید آن را ایجاد کرد.

اصلاح‌طلبان قید عارف را زدند؟

فعال اصلاح طلب گفت: باید یک خون تازه به رگ‌های سیاسی کشور تزریق شود و افکار تازه اجازه طرح و بروز و ظهور پیدا کنند.احمد شریف عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در سال آینده گفت: اصلاح طلبان در صدد هستند تا برای معرفی نامزد نهایی خود ساز و کاری را طراحی کنند و این مکانیزم معطوف به فرد خاصی نیست، نهاد اجماع سازی هم که در دستور کار اصلاح طلبان قرار دارد طبعا در زمان خودش یک سری شاخص‌هایی را تعیین خواهد کرد که با استفاده از آن، افراد اصلاح طلب به عنوان نامزد اصلی این جریان معرفی خواهند شد.او با اشاره به احتمال ورود محمدرضا عارف به انتخابات ریاست جمهوری گفت: آقای عارف هم یکی از شخصیت‌های مطرح جریان اصلاحات است که می‌تواند به عنوان یکی از گزینه‌های این جریان معرفی شود، البته واقعیت این است که اصلاح طلبان از عملکرد عارف در مجلس رضایت ندارند؛ زیرا مسئولیت فراکسیون امید باعارف بود و نقش او در این زمینه برجسته شده و این امر غیر قابل انکاری است.شریف افزود: دیگر آسیب پذیری عارف هم این است که او منتسب به حزب و تشکل سیاسی خاصی نیست و از همین رو یک تشکیلات منسجم از او حمایت نمی‌کند؛ بنابراین به نظر می‌رسد افرادی که قاطبه احزاب و شخصیت‌های برجسته اصلاح طلب از او حمایت کنند شانس بیشتری برای قرار گرفتن در جایگاه گزینه نهایی خواهند داشت.

کنایه ظریف به حامیان قلدری ترامپ

وزیر امور خارجه کشورمان با انتقاد از رفتار ناقض قانون ترامپ و کشورهایی که در دوره چهار ساله ریاست جمهوری او از رویکرد ترامپ در برابر ایران حمایت می کردند، انتقاد کرد.محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توییتری نوشت: ”کسانی که چهار سال در برابر قلدری قانون‌شکنانه ترامپ سر خم کردند -تا به هزینه مردم ما خود را از آسیب مصون بدارند- حالا تجاوز او به حاکمیت قانون را محکوم می‌کنند.ا این حال هنوز هم تلاش می‌کنند از تروریسم اقتصادی او علیه ایران به عنوان «اهرم» استفاده کنند.اگر نمی‌توانید جربزه داشته باشید، دستکم به خاطر خودتان هم شده، آینده‌نگری داشته باشید.”وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر روز پنجشنبه هم در واکنش به اتفاقات اخیر در آمریکا در توئیتی نوشت: رئیس جمهوری یاغی که علیه مردم خود کینه‌جویی می‌کند، در طول چهار سال گذشته، به مراتب علیه مردم ما و دیگران اقدامات بدتری را انجام داده است. مسئله نگران کننده است این است که همین فرد از مجوز بدون کنترل راه اندازی یک جنگ هسته‌ای برخوردار است؛ یک نگرانی امنیتی برای کل جامعه بین‌المللی.

تکذیب یک پیام درباره گذرنامه‌های ایرانی

رییس اداره گذرنامه وزارت امور خارجه با ارائه توضیحاتی نسبت به تصایر منتشر شده درباره مفقود شدن گذرنامه‌ها واکنش نشان داد و آن تصاویر و مطالب را تکذیب کرد.به گزارش ایرنا، «حسن نوریان» رییس اداره گذرنامه وزارت امور خارجه در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت:«مدتی است در فضای مجازی مطلبی در خصوص متن مندرج در صفحات گذرنامه‌های ایرانی و خارجی در شرایط مفقود شدن گذرنامه‌ها دست به دست می‌شود که طبق بررسی‌ها کاملا کذب بوده و مورد تایید نیست.»وی ادامه داد: «آنچه درخصوص تبعات و اقدام در شرایط گم شدن گذرنامه ایرانی درج شده عبارت است از اینکه از یابنده گذرنامه تقاضا می‌شود در داخل کشور آن را به پلیس و در خارج از کشور به یکی از نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی جمهوری اسلامی ایران یا پلیس تحویل نماید در حالی که در تصویر جعلی منتشر شده، ابراز شده است: در صورت مفقود شدن این پاسپورت شما تمام مسیٔولیت آن را برعهده خواهید گرفت.»رییس اداره گذرنامه وزارت امور خارجه افزود: «لطفا قبل از به اشتراک گذاشتن هر نوع مطلب منتشره در فضای مجازی، از صحت محتوای آن اطمینان حاصل کنید.»

اقدام خیرخواهانه آیت‌الله جنتی

دبیر شورای نگهبان عصر پنجشنبه با حضور در آستان مقدسه کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، بخشی از کتابهای شخصی کتابخانه خود را به کتابخانه این آستان تقدیم کرد.به گزارش ایسنا به نقل از شورای نگهبان، متن دست‌نوشته آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان در دفتر یادبود آستان مقدسه حضرت معصومه سلام الله علیها به شرح زیر است: بسمه تعالی شکر بی نهایت خداوند متعال را که توفیق داد بخشی از کتابهای کتابخانه خود را به یادگار تقدیم کتابخانه حضرت معصومه سلام الله علیها کنم باشد که مومنین خصوصا سلسله جلیله اهل علم استفاده کنند و ان شاءالله ثوابی عاید این جانب گردد و اسال الله تبارک و تعالی ان یقبل اعمالنا القلیله بفضله و احسانه و کرمه احمد جنتی ۱۳۹۹/۱۰/۱۸

روایت ضرغامی از شاخصه دولت جوان انقلابی

سیدعزت الله ضرغامی، عضو شورای عالی فضای مجازی در توییتر نوشت: دولت جوان انقلابی، یعنی ترکیبی از نیروی جوانی و تجربه.ابتدای انقلاب، نیروی جوانی برتری داشت و به تدریج تجربه جای آن را گرفت.امروز رهبر انقلاب به دنبال تعادل میان این دو مزیت هستند.

ابتلای رئیس جمهور به کرونا تکذیب شد

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر ریاست جمهوری در توئیتی، توئیت منتسب به محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور مبنی بر ابتلا رییس جمهوری به کرونا را تکذیب کرد و آن را «فیک نیوز» دانست.به گزارش ایرنا، علیرضا معزی روز جمعه در حساب کاربری توئیتر خود نوشت:‌ باز هم #فیک_نیوز؛ دکتر واعظی چنین توییتی نداشته و #رییس‌جمهور هم نه تنها درگیر تست کرونا و قرنطینه نیست که طبق روال معمول، برنامه‌های خود را دنبال می‌کند و فردا صبح هم در جلسه ستاد ملی شرکت خواهد کرد. عجله برای انحراف افکار عمومی از موارد دیگر، هدف اصلی این بازی‌های ناشیانه است.

کارچاق کن ترامپ هم به او پشت کرد

مایکل کوهن، وکیل شخصی و کار‌چاق‌کن سابق رئیس‌جمهور آمریکا گفته از او خواسته شده با نهادهای مختلف دولتی برای شهادت دادن درباره تخلف ترامپ و خانواده‌اش همکاری کند و او هم پذیرفته است. او همچنین در واکنش به تعلیق حساب توییتری ترامپ نوشت: ترامپ به همان اندازه که ما به اکسیژن برای تنفس نیاز داریم، به توییتر وابسته است. او الان در حال دیوانه شدن است!/فارس

مصوبه دولت احمدی‌نژاد برای معلم‌ها دردساز شد!

در دولت نهم و دهم مصوباتی برای افزایش حقوق فرهنگیان به اجرا درآمد، اما چند سال بعد نهادهای نظارتی این مصوبات را خلاف قانون اعلام کردند و پرداخت آنها متوقف شد؛ حالا گفته می‌شود که مبالغ پرداخت‌شده باید به خزانه بازگردانده شود. در موضوع تفاوت تطبیق باید حدود ۱۷ میلیون تومان برای هر نفر از فرهنگیانی که مشمول آن می‌شدند بازگردانده شود و درخصوص طبقه تشویقی باید از تمام فرهنگیان نفری ۸۰۰ هزار تومان کسر شود./فارس

میرسلیم: پذیرش FATF یعنی تشدید تحریم ها

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: پذیرش FATF یعنی قبول کنیم فشار تحریم‌ها بر ما تشدید شود. شاید نپیوستن به FATF مشکل ایجاد کند، ولی یقین داریم پیوستن به آن، برای ما مشکل درست می‌کند.هدف ویژه آن‌ها، براندازی جمهوری اسلامی است و با پذیرفتن FATF این محقق می‌شود.ما با شفافیت مخالف نیستیم، خیلی هم عالی هست، ما سنگ شفافیت را به سینه می‌زنیم و از آن دفاع می‌کنیم ولی FATF از شفافیت چه می‌خواهد؟ می‌خواهند متوجه شوند که ما چطور تحریم‌ها را دور می‌زنیم/تسنیم

روحیه نظامی گری در هیات رئیسه مجلس تسلط یافته است

مرعشی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی می‌گوید درج مکرر مساله بازداشت و حبس وزرا و مدیران کل دولت در طرح‌ها و مصوبات مجلس نشان از تسلط روحیات نظامی‌گری در ترکیب هیات‌رئیسه مجلس است.اخیراً حسن نوروزی، نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی، از تصویب مصوبه‌ای در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم و ارسال آن به کمیسیون تلفیق در لایحه بودجه ۱۴۰۰ خبر داد که بر اساس آن در صورت تخلف دولت از اجرای قانون بودجه ۱۴۰۰، متخلفان به ۶ ماه تا ۲ سال زندان محکوم می‌شوند.علاوه بر این، در متن طرح قانون اقدام راهبردی مصوب مجلس یازدهم موسوم به «طرح خروج از برجام» نیز پیش‌بینی مجازات‌های حبس برای متخلفان از اجرای قانون درج شده است./اعتمادآنلاین

دوقطبی واکسن ایجاد نکنیم

سخنگوی دولت در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت: برنامه اولیه ما از ابتدا این بوده که پیش از اطمینان از واکسن‌های تولید شده خارجی، خرید نکنیم.دوقطبی سازی میان واکسن وارداتی و واکسن ساخت داخل و اشاعه بی‌اعتمادی به واکسن داخلی، نمی‌تواند هدفی جز پراکندن بذر ناامیدی و ابهام در میان مردم داشته باشد. در خلال این دوقطبی سازی، خود تحقیری و یأس پراکنی، نباید این افتخار ملی را از یاد برد که ما تا امروز به رغم محدودیت‌های مالی تحریم، گام‌هایی را در راه تولید و آزمایش واکسن ویروس کرونا برداشته‌ایم که تنها ملت‌های انگشت شماری قادر به انجام آن بوده‌اند.

لایحه حفظ کرامت زنان، لایحه‌ای پیشرو در چارچوب قانون اساسی است

معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری:لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت لایحه ای پیشرو و در چهارچوب قانون اساسی است و بهتر است مجلس هرچه سریع‌تر آن را تصویب کند.این یک لایحه جامع است که همگان مدت زیادی منتظر آن بودند. روی این لایحه کار زیادی شده و مورد حمایت قوه قضاییه و دولت است.در این لایحه همه ابعاد بحث خشونت علیه زنان را در قالب تعاریف، تقسیم کار بین دستگاهی و روال‌هایی که باید در دادگاه‌ها در ارتباط با بحث خشونت علیه زنان رعایت شود، لحاظ شده است ضمن اینکه در آن یک صندوق برای حمایت از زنان آسیب دیده هم پیش بینی شده است.این قانون به حفظ تحکیم خانواده بسیار کمک می‌کند و با هدف حفظ کرامت و تامین امنیت زنان نوشته شده است و برای حفظ کیان خانواده، پیشرو است./ایرنا

عضو پایداری: بازرسان آژانس را قطعا اخراج می کنیم

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: طبق قانون مجلس شورای اسلامی اگر تا سوم اسفند ماه، آمریکا تحریم‌های مالی، بانکی و نفت را حذف نکند؛ قطعا بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی را از کشور اخراج و حتما اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف خواهیم کرد. وی افزود: این قانون مجلس است و دولت مکلف است آن را اجرا کند./باشگاه خبرنگاران

مهاجرت ۳ هزار پزشک از ایران در ده ماه گذشته

حساب کاربری نظام پزشکی در توئیتر نوشت: در طی ده ماه گذشته از شیوع کرونا ۲۰۰ پزشک جانباخته‌اند و ۳۰۰۰ پزشک مهاجرت کرده‌اند! در این مطلب آمده،در طی بیش از ده ماه شیوع همه گیری کرونا بیش از ۲۰۰ پزشک به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند، دردناک است، اما این هم دردناک است که در این ده ماه شاید بیش از ۳۰۰۰ پزشک از کشور مهاجرت کرده‌اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج: چند هزار کانال روشنگری در فضای مجازی ایجاد شده است

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی از فعالیت ۱۵۰ هزار طلبه در بسیج و راه اندازی و ساماندهی چند هزار کانال روشنگری در فضای مجازی خبر داد. وی با تاکید بر لزوم توجه جدی به روشنگری، خاطر نشان کرد: یک راه سوم نیز وجود دارد و آن روشنگری است؛ در سازمان بسیج طرحی به عنوان طرح «ثامن» وجود دارد که بر اساس آن چند هزار کانال روشنگری در فضای مجازی ایجاد شده است، البته این شبکه سازی برای انتخابات نیست و طرح ثامن، طرح روشنگری و هدایت سیاسی بسیجیان در همه زمان هاست. مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور به ظرفیت وجود حدود ۱۵۰ هزار طلبه بسیجی در فعالیت های بسیج اشاره کرد و افزود: دو کار در مورد طلاب، روحانیون و اساتید بسیجی در حال انجام است، یکی بحث های تربیتی، بصیرتی، آگاه سازی، انسجام بخشی و ساماندهی است و یک کار نیز عملیاتی است که در سطح جامعه در قالب گروه های جهادی، حضور فعال و گسترده در بیمارستان ها جهت مقابله با کرونا و اجرای کمک های مومنانه انجام می شود.

فعال اصولگرا: در برخی واکسن های کرونا، در بدن GPS کار می گذارند تا کنترل ما را در دست خودشان بگیرند

حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا در رابطه ممنوعیت واکسن کرونای آمریکایی و انگلیسی گفت: ما اگر بخواهیم واکسن های خارجی را تزریق کنیم احتمال حمله بیولوژیکی هم وجود دارد. نباید در برابر دشمنان خود ساده اندیشی کنیم و این فرصت را در اختیار آنها بگذاریم؛ اطلاعات بسیاری به دست آمده مبنی بر اینکه در برخی از واکسن‌ها اقدام به تزریق چیپ الکترونیکی می‌کنند و جی پی اسی را در بدن ما کار می‌گذارند تا به واسطه این واکسن کلیه واکنش ها و حرکات مارا تحت کنترل قرار دهند تا جایی که ما یک نوع آدم هایی آهنی خواهیم شد که کنترلمان در دست دیگران است

واکنش مجید انصاری به سخنان جنجالی صدیقی

مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: متأسفانه بعضا آیت الله صدیقی خیلی راحت نقل قول ملاقات های افراد با امام زمان(عج) را نقل می کنند؛ به گونه ای که گویی ایشان مسئول دفتر ملاقات های حضرت هستند و خیلی ساده هرکسی می تواند ملاقات و هر مطلبی را بیان کند. در حالی که مسأله ملاقات حضرت امام عصر(عج) موضوع بسیار مهم و در سطح عظیمی است که اگر انجام هم شود آن کسی که دیدار می کند لب فرو می بندد و ادعایی نمی کند و بر اساس توقیع شریفی هم که مرحوم مجلسی در بحار نقل کرده و فکر می کنم جلد ۵۳ صفحه ۱۵۱ باشد، خود امام عصر(عج) در توقیع به علی بن محمد تیموری می فرمایند که هرکس از این پس ادعای مشاهده کند، او فرد کذاب و دروغگویی است. وی تأکید کرد: امام زمان(عج) قطعا توفیق زیارت و ملاقاتشان را در طول غیبت کبری به عده ای داده اند و می دهند اما این روایت نشان می دهد که خود حضرت راضی به افشای این ملاقات ها نیست. چون اگر فتح باب شود که هر روز یک کسی در یک گوشه ای ادعا کند که من با امام زمان(عج) ملاقات کرده ام و امام زمان(عج) این را فرمود و آن را فرمود، بازار مکاره ای از راست و دروغ شکل می گیرد که موجب حیرت و سرگردانی و احیانا سوء استفاده دشمنان، بدخواهان و شیادان خواهد شد.

توییتر کدام پیام رهبرانقلاب را حذف کرد؟

توییتر، پیام های صفحات رهبر انقلاب به زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسوی درباره ابهامات واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی را حذف کرد!در این توییت از قول رهبرانقلاب نوشته شده بود: «ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. اگر آمریکا توانسته بود واکسن تولید کند،این افتضاح کرونایی برایش پیش نمی‌آمد. به فرانسه هم به علت سابقه خونهای آلوده خوشبین نیستیم.البته از جاهای دیگر اگر واکسن مطمئن تهیه کنند، هیچ اشکالی ندارد.»

واکنش به کاندیداتوری قالیباف در ۱۴۰۰

رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره حضور قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: تمام هم و غم رئیس مجلس شورای اسلامی، حل مشکلات مردم است. انتخابات ریاست جمهوری سازوکار خود را دارد.نگاهداری بیان داشت: خیلی ها دوست دارند به هر حرکتی که در مجلس انجام می شود برجسب تبلیغاتی و انتخاباتی بزنند این پذیرفتنی نیست و همه هم و غم رئیس مجلس برای اداره بهتر مجلس و حل مشکلات مردم است.وی تاکید کرد: قالیباف به دنبال حل مشکلات مردم است و تمام ظرفیت خود را برای این کار می گذارد. در کشور ما انتخابات برگزار می شود و اگر بخواهیم نیت خوانی کنیم، باید همه اقدامات مسئولان راسیاسی و انتخاباتی قلمداد کرد در حالی که بنده شهادت می دهم که قالیباف فقط به دنبال حل مشکلات مردم است بنابراین نباید همه موضوعات را با عینک تبلیغاتی و انتخاباتی ببینیم.

سلیمی‌نمین: رئیسی نامزد ریاست جمهوری نیست

سلیمی‌نمین گفت: بر اساس فهم مدیریتی و سیاسی بعید می‌دانم که آقای رئیسی وارد انتخابات شود، مگر اینکه شرایط تغییر کند. در شرایط کنونی، اما کاندیداتوری او مطرح نیست.

فائزه هاشمی: برای ایران دوست داشتم آقای ترامپ انتخاب شود

فائزه هاشمی دختر هاشمی رفسنجانی در مصاحبه ای با دفاع از دمورکاسی در آمریکا گفت: من یک جایی قبلا هم گفته بودم که برای ایران دوست داشتم آقای ترامپ انتخاب شود ولی اگر یک آمریکایی بودم به آقای ترامپ رای نمی‌دادم.فائزه هاشمی در این مصاحبه درباره وقایع انتخابات آمریکا گفت: برای من این جالب است که تلویزیون‌های خودمان را هم گوش می‌دهم می‌گویند دموکراسی در آمریکا مُرد و همه‌ی مشکلات آمریکا رو شد و دارد متلاشی می‌شود و از این حرفها. ولی نکته‌ی جالبش این است که این اتفاق افتاد همه هم دارند خودشان اظهارنظر می‌کنند و حتی جمهوری‌خواه‌ها علیه این اتفاق موضع گرفتند و محکوم کردند، دموکرات‌ها هم که جای خود دارد. ولی همه راحت حرف می‌زنند. مطمئنا اگر این اتفاق در کشور ما بود هر حرفی که می‌خواستی بزنی اقدام علیه امنیت ملی، سیاه‌نمایی، تبلیغ علیه نظام و… تمام این اتهاماتی که ما ده‌ها بار برایش به دادگاه رفتیم و احتمالا شما هم رفتید و بقیه‌ی خبرنگارانتان رفتند. اجازه نمی‌دادند کسی حرف بزند و بتواند واقعه را تحلیل کند، چون همه چیز باید عالی باشد. اتفاقا نشان می‌دهد که دموکراسی چقدر در آمریکا قوی است که خودشان دارند این حادثه را محکوم می‌کنند و تمام رسانه‌های دنیا دارند انعکاس می‌دهند و خودشان بیشتر از همه. با کسی هم برخورد نمی‌شود که چرا این حرفها را می‌زنی. این نشان‌دهنده‌ی دموکراسی است وگرنه اتفاق همه جا می‌تواند بیفتد. بالاخره آقای ترامپ هم شبیه آقای احمدی‌نژاد ما است، هیچ حادثه‌ای بعید نیست اتفاق بیفتد در همین چند روز باقیمانده. دموکراسی یعنی اینکه چگونه آن حادثه مدیریت شود و به مردم برای آزادی بیان فشار نیاورند و همه بتوانند به راحتی حرف‌هایشان را بزنند. ضمن اینکه کنترل و جمع می‌کنند آزادی هم آسیب نمی‌بیند، این می‌شود دموکراسی. وگرنه اتفاق یک چیز طبیعی است. من یک جایی قبلا هم گفته بودم که برای ایران دوست داشتم آقای ترامپ انتخاب شود ولی اگر یک آمریکایی بودم به آقای ترامپ رای نمی‌دادم.

توییت کنایه‌دار حجاریان در سالروز قتل امیرکبیر

سعید حجاریان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: امیرکبیر خواست سلطان و کارگزاران نظام را جای خودشان بنشاند، مثل امروزی رگ‌ او و ‎لیاقت‌سالاری را زدند تا رسم بندگی قجری و سالاری ملیجک‌ها و کریم‌شیره‌ای‌ها و ببری‌خان‌ها برقرار بماند!

نقل قول یک خبر عجیب از سوی نایب رییس مجلس در مورد قیمت دلار

نایب رئیس اول مجلس گفت: شنیدم که با اینکه ما منابع ارزی داریم، بعضاً این منابع ارزی برای روی کار آمدن بایدن حفظ شده است که با تزریق آن قیمت ارز برای چند ماه تا ۱۱ هزار تومان کاهش یابد.سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در گفتگویی با بیان این مطلب تصریح کرد البته ان شاءالله این مسائلی که گفته می شود غلط باشد اما گفته می شود قیمت ارز چندین ماه کنترل شده تا فضای سیاسی کشور برای کارهای بعدی و با توجه به اینکه سال بعد انتخابات ریاست جمهوری را داریم و عده ای دنبال مذاکره هستند، مهیا شود.نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر واقعاً قیمت ارز را می توان ۱۱ هزار تومان کرد پس چرا با آن مخالف هستید، گفت: ما مخالفتی با این موضوع نداریم بلکه بحث ما آن است که باید این وضعیت همیشگی باشد و بازی نباشد.قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: اگر قیمت دلار واقعاً ۱۱ هزار تومان است و دولت توان اینکه ارز را ارزان کند، دارد ما از آن استقبال می کنیم اما به شرطی که این مساله بازی و موقت نباشد و اینگونه نباشد که صرفاً برای یک دوره ای خاص و راضی کردن باشد بلکه باید همیشگی باشد.

سردار محمد: می‌توانیم جای خالی جهاد سازندگی را پر کنیم

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با بیان اینکه از وقتی که جهاد سازندگی با یک تدبیر اشتباه از سیستم و نظام کشور حذف شد روستاها و مناطق کمتر برخوردار متولی ندارند، گفت: می‌توانیم جای خالی جهاد سازندگی را پر کنیم.سردار سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا درباره موضوعات مطرح شده درباره احیای جهاد سازندگی و فعالیت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در قالب این ساختار اظهار داشت: از وقتی که جهاد سازندگی با یک تدبیر اشتباه از سیستم و نظام کشور حذف شد روستاها و مناطق کمتر برخوردار متولی ندارند و هیچ کسی به فکر مردم روستا نشین نیست و همین روند باعث افزایش مهاجرت از روستا به شهرها شده‌است، برای اینکه روند مهاجرت معکوس شود باید خدمات رسانی به روستاها را افزایش دهیم که انجام این اقدامات سازمان و ساختار می‌خواهد.وی با بیان اینکه در حال حاضر توسعه روستایی متولی ندارد، ادامه داد: شاید برخی از دستگاه‌ها در حوزه‌های خاص ورود کرده‌اند و اقداماتی را انجام می‌دهند اما چون هدفمند و نظام‌مند نیست به همین دلیل مردم روستاها نمی‌توانند از آن بهره‌ای ببرند.فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا افزود:‌ مباحث مبنی بر احیای مجدد وزارت جهاد سازندگی مطرح شد اما احیای یک وزارتخانه زمانبر و نیاز به هزینه‌، نیرو و امکانات زیاد دارد اما قرارگاه آماده است و ساختار و تجهیزات را در اختیار دارد.محمد گفت:‌ قصد ما این نیست که قرارگاه خاتم‌الانبیا را به وزارتخانه تبدیل کنیم اما وظایف جهاد سازندگی را قبول می‌کنیم و می‌توانیم جای خالی جهاد سازندگی را پر کنیم.

واکنش عضو جامعه مدرسین به اظهارات جنجالی صدیقی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در واکنش به اظهارات اخیر کاظم صدیقی گفت: اگر میت چشمانش را باز کرده، پس زنده بوده و باید پرسید چرا گذاشته اند او دوباره تلف شود؟آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی، درباره اظهارات اخیر کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در یک برنامه تلویزیونی گفت: مسائلی که از سوی آقای صدیقی مطرح شد در زمره مسائلی نبود که در ملاء عام یا رسانه های عمومی مطرح شود. نمی دانم بعضی ها به دنبال چه هستند و می خواهند چه نتیجه ای از مطرح کردن این نوع مباحث بگیرند؟وی افزود: طرح این مباحث در میان افکار عمومی نتیجه عکس می دهد. اگر میت چشمانش را باز کرده، پس زنده بوده و باید پرسید چرا گذاشته اند او دوباره تلف شود؟ به هیچ وجه نمی توان گفت فردی که چشم خود را در هنگام غسل میت باز کرده، مُرده است.آیت الله مسعودی خمینی گفت: سه گروه به این مساله واکنش نشان می دهند. یک عده اصلا این مسائل را قبول ندارند و با دیدن این مباحث اوضاع شان بدتر می شود. یک عده قبول دارند ولی با طرح این گونه اش مخالفند و گروه سوم هم به این حرف ها مشکوک می شوند و می پرسند که مسئولین به دنبال چه هستند؟او ادامه داد: موجبات گمراهی طرح این مباحث در ملاء عام بسیار بیشتر از این است که عده ای نسبت به آقای مصباح یزدی یا دیگران عقیده ای پایدار پیدا کنند. اگر می خواهیم عقیده مردم را محکم کنیم با این کارها چنین اتفاقی نمی افتد. اگر هم می خواهیم عقیده مردم را خراب کنیم چرا از این امکانات برای چنین کاری استفاده می شود؟آیت الله مسعودی خمینی گفت: موافق مطرح شدن عمومی چنین مسائلی نیستم و تا جایی که اطلاع دارم هیچکدام از آقایان علما نیز چنین موضوعی را به صلاح نمی دانند. من ۵۰ سال با آقای مصباح از صبح تا غروب رفیق و همراه بوده ام. ایشان هم قبول ندارد که چنین اظهاراتی درباره اش مطرح شود و نباید او را با این نوع مباحث تخریب کنیم.

 فاضل میبدی: من از سخنان آیت الله صدیقی تعجب نکردم

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در واکنش به روایت عجیب کاظم صدیقی از باز شدن چشم آیت الله مصباح یزدی هنگام غسل دادن گفت: این اظهار نظرها بسیار سخیف و بی‌پایه، و به ضرر اسلام و دین و تشیع است. من از این اظهار نظر آقای صدیقی تعجب نمی‌کنم.فاضل میبدی در واکنش به روایت عجیب کاظم صدیقی از باز شدن چشم آیت الله مصباح یزدی هنگام غسل دادن گفت: این اظهار نظرها بسیار سخیف و بی‌پایه، و به ضرر اسلام و دین و تشیع است. من از این اظهار نظر آقای صدیقی تعجب نمی‌کنم. ایشان بار اولشان نیست از این گونه اظهارنظرها می‌کنند و احتمالا بار آخرشان هم نباشد، من در شگفت هستم که چرا صدا وسیما چنین حرفهایی را پخش می کند؟!او ادامه داد: این رسانه ملی شورای سیاستگذاری دارد، ایراد من به رسانه ملی و این شورا است که چرا اجازه پخش چنین حرفهای سخیفی از رسانه داده می شود؟! همچنین از علما و مراجع هم تعجب می کنم که چرا واکنشی در برابر این سخنانی که هیچ پایه‌ای ندارد، نشان نمی‌دهند؟ ایشان از این سخنان بسیار گفته‌اند و بار اولشان هم نیست.عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: این سخنان بسیار زیان‌آور است. ما در اسلام اگر سخنی ضد عقل و فهم علمی بگوییم، در واقع آن سخن ضد اسلام تلقی می‌شود. متاسفانه این سخنان سبب می‌شود که جوان های ما از دین فرار کنند. بنابراین من بیشتر از صداوسیما گلایه دارم. متعجب هستم چرا صداوسیما اجازه می دهد چنین افرادی بیایند و تریبون ملی و عمومی در اختیارشان گذاشته و این حرفها گفته شود.

عبدی: آمریکا در مقابل معترضین خویشتنداری کرد

فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی با عنوان «حیرت انگیز!» نوشت: «گرچه اتفاقات چهارشنبه ۶ ژانویه حیرت‌انگیز بود، ولی نحوه مقابله نظام سیاسی ایالات‌متحده با ماجرا نیز در نوع خود جالب بود. این برخورد نشان‌دهنده اعتماد به نفس نظام سیاسی است. هنگامی که تظاهرکنندگان حتی به کنگره کشور هم وارد می‌شوند، در مقابله با آن، به نسبت خویشتنداری خود را حفظ می‌کنند و تاکنون نیز در برابر مواضع غیرقانونی ترامپ بردبارانه برخورد کرده‌اند».عباس عبدی در ادامه نوشت: «ترامپ نتوانست رسانه‌ها را ابزار کند. نتوانست قضات را گوش به فرمان کند، نتوانست بانک مرکزی را مطیع اوامر خود کند، نتوانست نیروی نظامی را در خدمت خود بگیرد و بالاخره نتوانست همه اطرافیان خود را مزدور و گوش به فرمان نماید، چون همه اینها تا حدی واجد استقلال بودند».

آماده‌شدن طرح‌های عملیاتی برای آزادسازی پول‌های بلوکه شده در کره‌جنوبی

با توجه به برگزاری مذاکرات بین ایران و کره جنوبی در آینده نزدیک در مورد پول‌های بلوکه شده ایران در سئول، طرح‌های عملیاتی روشنی برای ارائه به طرف کره‌ای از سوی ایران آماده شده است.‌مطابق اطلاعات بدست آمده باتوجه به برنامه سفر هیات قائم مقام وزارت خارجه کره جنوبی به تهران و بر اساس بازخوانی اخبار منتشر شده در چند روز گذشته از سوی وزارت امور خارجه، طرف ایرانی برای مذاکرات فشرده و عملیاتی برای حل مشکل منابع مالی ایران در کره با هیات قائم مقام وزیر خارجه این کشور از آمادگی کامل برخوردار است.در عین حال با توجه به نوع برخورد طرف کره جنوبی در آزادسازی منابع مالی ایران در این کشور و براساس فضای رسانه و قرائن موجود پیش بینی می‌شود که ممکن است طرف کره‌ای بخواهد مذاکرات را به سمت مسائل حاشیه‌ای مانند تغییرات در آمریکا یا کشتی توقیف شده کره‌ای هدایت کند که قطعا در این صورت دستاوردی برای کره نخواهد داشت.ایسنا اطلاع پیدا کرده است که طرح‌های عملیاتی روشنی برای ارائه به طرف کره‌ای از سوی ایران آماده شده است، ضمن اینکه موضوع کشتی یک امر فنی است که از طریق قوه قضائیه و دادگاه پیش خواهد رفت.