مهم‌ترین حوادث ۳۰ آذرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس ، مهم‌ترین حوادث امروز سه‌شنبه سی‌ام آذرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف وانت مزدا و کشف ۲۸۲ کیلو تریاک
فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۲۸۲ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک توسط ماموران انتظامی شهرستان نی‌ریز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: در راستای طرح برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، دیشب مأموران انتظامی شهرستان نی‌ریز حین گشت‌زنی و کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه وانت مزدا مشکوک و به آن دستور ایست دادند.

او افزود: راننده بدون توجه به دستور ایست پلیس متواری و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به کوهستانی بودن منطقه و تاریکی هوا خودرو را رها و متواری شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری با جدیت ادامه دارد، بیان کرد: در بازرسی از این خودرو ۲۸۲ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

سردار حبیبی عنوان داشت: یکی از ماموریت‌های مهم پلیس، مبارزه با هرگونه حمل، نگهداری، خرید و فروش و قاچاق مواد مخدر به عنوان بلای خانمان سوز در جامعه است و برخورد نیروی انتظامی در این راستا محکم و قاطع خواهد بود.

دوربین‌های مدار بسته قاچاق روانه بازار نشد
جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: دیروز در بازرسی از یک وانت نیسان ۲۵۰ دستگاه دوربین مداربسته قاچاق توسط پلیس استهبان کشف شد.

سردار یوسف ملک‌زاده بیان کرد: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم قاچاق، روز گذشته ماموران انتظامی پاسگاه ماهفرخان استهبان حین گشت‌زنی و ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه وانت نیسان حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو ۲۵۰ دستگاه دوربین مداربسته خارجی قاچاق کشف و راننده نیز دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

خیّر جعلی در چنگال قانون گرفتار شد
رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری مردی ۴۲ ساله که خود را یک خیر نیکوکار معرفی و در قالب کمک به نیازمندان در فضای مجازی از شهروندان ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی اظهار داشت: در پی تماس‌های مکرر شهروندان با مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا مبنی بر اینکه فردی خود را به عنوان خیّر معرفی و از این طریق از آنان کلاهبرداری کرده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شکات، مشخص شد متهم ابتدا از طریق فضای مجازی و سپس طی تماس‌های تلفنی در قالب خیر با افراد نیازمند تحت پوشش تماس حاصل و از قربانیان خود درخواست مبالغی جهت تکمیل و ارسال جهیزیه و هزینه انتقال کالا از آن‌ها می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان فارس بیان کرد: با اقدامات فنی و تحقیقات پلیسی مشخص شد که این فرد در چندین استان کشور دارای پرونده با همین موضوع می‌باشد که نهایتاً متهم در یکی از محله‌های شهر شیراز مورد شناسایی قرار گرفته و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

سرهنگ سلیمانی گفت: در بازجویی‌های اولیه متهم پس از مواجه شدن با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به جرم ارتکابی اعتراف و بیان کرد: با معرفی خود به عنوان خیّر نیکوکار اعتماد مخاطبین را جلب و از آن‌ها کلاهبرداری می‌کرده است.

او ادامه داد: در تحقیقات فنی از متهم مشخص شد وی با این شگرد از ۵۰ نفر مبلغ ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس خاطر نشان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

پلمب واحد‌های صنفی متخلف در بیضاء
فرمانده انتظامی بیضاء از پلمب ۶ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمود نجفی بیان کرد: در اجرای طرح برخورد با واحد‌های صنفی متخلف، مأموران پلیس امنیت عمومی طرح بازدید از این واحد‌ها را طی هفته گذشته اجرا کردند.

او با بیان اینکه در اجرای این طرح‌ها از ۷۸ واحد صنفی بازدید به عمل آمد، بیان کرد: به ۳۲ واحد صنفی متخلف اخطاریه پلمب و ۶ واحد نیز به دلیل تخلفات صنفی و انتظامی و نداشتن پروانه کسب و نارضایتی مردم پلمب شد.

فرمانده انتظامی بیضاء با بیان اینکه در این بازدید‌ها ۱۴۲ عدد قرص روانگردان کشف و ۶ نفر نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک توسط واحد‌های صنفی آن را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع تا اقدامات قانونی صورت پذیرد.

کشف ۵ کیلو شیشه در شیراز
فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۵ کیلو شیشه و دستگیری یک متهم در یکی از محله‌های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی افزود: مأموران کلانتری ۲۴ ابوذر شهرستان شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در مغازه میوه فروشی خود اقدام به خرید و فروش مواد مخدر به صورت گسترده می‌کند که بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مغازه، ۵ کیلو مواد مخدر از نوع شیشه کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه در این خصوص یک متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت سوداگران مرگ گزارش آن را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف ۳۳ دستگاه ماینر قاچاق در اقلید
جانشین فرمانده انتظامی اقلید از کشف ۳۳ دستگاه ماینر قاچاق به ارزش ۸ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عباس ظهیری بیان کرد: ماموران کلانتری مرکز “اقلید” با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در شرکت خود اقدام به استخراج ارز دیجیتال قاچاق می‌کند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۳۳ دستگاه ماینر خارجی قاچاق را کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر شد، تصریح کرد: ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۸ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ ظهیری با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد، گفت: برخورد با قاچاقچیان و استفاده کنندگان از ارز‌های دیجیتال غیرمجاز به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در بوانات
فرمانده انتظامی شهرستان بوانات از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و جمع‌آوری و دستگیری ۱۱ معتاد متجاهر، توزیع کننده مواد مخدر و سارق خبر داد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی بیان کرد: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز و برخورد با متخلفین مقررات راهنمایی و رانندگی و عرضه کنندگان مواد مخدر طی یک ماه گذشته در شهرستان بوانات اجرا شد.

او افزود: در اجرای این طرح‌ها ۹ معتاد و توزیع کننده مواد مخدر جمع‌آوری و دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان ۶۰ کیلو انواع مواد مخدر نیز کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات با بیان اینکه در این مدت ۲ سارق با اعتراف به ۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی دستگیر و ۱۱ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف نیز توقیف شد، گفت: پلیس با اقتدار با هرگونه تهدید اجتماعی برخورد کرده و برای تحقق جامعه‌ای سالم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

سارق طلاجات ۷ میلیاردی در دام پلیس لارستان
جانشین انتظامی لارستان از دستگیری سارق حرفه‌ای طلا و جواهرات و ۲ نفر مالخر اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ ناصر حیدری بیان کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت طلا و جواهرات، وجه نقد و چک به ارزش حدود ۷ میلیارد ریال از یک منزل مسکونی در یکی از محلات لارستان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام اقدامات فنی و شیوه و شگرد‌های خاص پلیسی موفق شدند سارق طلاجات را در یکی از روستا‌های لارستان شناسایی و در یک اقدام ضربتی وی را دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دهند.

جانشین انتظامی لارستان با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم مقداری از طلاجات مسروقه کشف شد، گفت: متهم در بازجویی اولیه اقرار کرد که مابقی اموال مسروقه را در شهرستان جهرم و فیروزآباد به فروش رسانده‌ام.

سرهنگ حیدری با ببان اینکه ماموران با اخذ نیابت قضائی به جهرم و فیروزآباد اعزام و موفق شدند در این خصوص ۲ مالخر اموال مسروقه را دستگیر کنند، عنوان داشت: هر ۳ متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

پلمب ۸ واحد صنفی متخلف در کوار
فرمانده انتظامی کوار گفت: به منظور ساماندهی واحد‌های صنفی و برخورد با تخلفات صنوف، ماموران امنیت عمومی، بازرسان اتحادیه صنوف و صنعت، معدن و تجارت از ۵۰ واحد صنفی در نقاط مختلف این شهرستان بازدید کردند.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی بیان کرد: در این زمینه ۸ واحد صنفی به علت عدم رعایت ضوابط، نداشتن پروانه کسب و همچنین گرانفروشی پلمب و به ۱۹ واحد صنفی دیگر به علت نداشتن ضوابط لازم برگ اخطاریه صادر شد.

فرمانده انتظامی کوار ضمن تاکید بر ادامه طرح‌های نظارت بر اماکن و صنوف مختلف و قدردانی از همکاری خوب شهروندان با پلیس، از مردم خواست در صورت مشاهده و یا برخورد با تخلفات صنفی موضوع را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف قطعات کامپیوتر قاچاق در زرین‌دشت
فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف انواع قطعات کامپیوتر قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی‌فرد افزود: در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز، روز گذشته ماموران کلانتری ۱۲ دبیران حین گشت زنی در یکی از محور‌های مواصلاتی به یک سواری سوزوکی مشکوک و آن را متوقف کردند.

او گفت: در بررسی از این خودرو ۱۳ عدد فن کامپیوتر، سی‌پی‌یو و ۲ دستگاه پاور خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مدارک گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زرین‌دشت با بیان اینکه در این خصوص راننده تحویل مراجع قضائی شد، عنوان داشت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

توقیف محموله ۲۳ تنی ذرت خارجی قاچاق
فرمانده انتظامی مرودشت از توقیف محموله ۲۳ تنی ذرت خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی اظهار داشت: روز گذشته مأموران انتظامی مرودشت در راستای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز حین گشت زنی‌های هدفمند در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه ماموران انتظامی در بازرسی از این کامیون موفق شدند ۲۳ تن ذرت خارجی قاچاق کشف کنند، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی مرودشت خاطر نشان کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و راننده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرقت موتورسیکلت در گناوه و کشف در کوه چنار
فرمانده انتظامی کوه چنار از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی توسط ماموران انتظامی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی اظهار داشت: ماموران انتظامی این شهرستان حین گشت زنی در حوزه استحفاظی و همچنین سرکشی از پارکینگ‌ها به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک شدند.

او عنوان کرد: ماموران در استعلام اولیه از سامانه پلیس مطلع شدند که موتورسیکلت مذکور مسروقه و سابقه سرقت در بندر گناوه از توابع استان بوشهر دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق در دستور کار پلیس قرار دارد، از شهروندان خواست هشدار‌های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت را جدی بگیرند و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.