در شبانه روز گذشته ۲۴۰ بیمار جدید مثبت و مشکوک دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان فارس بستری شدند

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس ، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در اطلاعیه ای اعلام کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۹۶۸ هزار و ۷۴۶ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۵۶۰ هزار و ۸۵۴ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۶۵۱ هزار و ۹۱۸ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۸۰ هزار و ۳۲۲ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۳۱۶ هزار و ۸۲۸ مورد تست سریع انجام شده و ۸۰ هزار و ۵۳۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

در این اطلاعیه آمده است: با بستری ۲۴۰ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۹۵۴ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۰۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۹ هم استانی دیگر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به هفت هزار و ۵۳۰ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۲۶ هزار و ۹۹۳ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در زمان حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۵۷۸ هزار و ۳۵۷ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۰۲ هزار و ۱۱۲ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۲۵ هزار و ۹۳۲ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۲۵۰ هزار و ۳۱۳ دُز نوبت سوم واکسن بوده است