با فوت ۶ بیمار کرونایی در فارس مجموع جان باختگان از ابتدای شیوع بیماری در استان تا کنون به ۶هزار و ۷۳۲ نفر رسید

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس ،مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۳۶۵ هزار و ۴۶۵ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۰۹ هزار و ۱۹۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۹۴ هزار و ۴۲۰ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۴۳ هزار و ۸۶۶ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۵۳ هزار و ۵۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
دکتر سیدروح اله حسینی با بستری شدن ۲۹۷ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علایم را هم اکنون در بیمارستان‌های استان هم، هزار و ۹۶۷ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۸۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
دکتر حسینی در ادامه با اعلام جان باختن ۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۶هزار و ۷۳۲ نفر اعلام کرد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه همچنین از بهبودی ۴۳۹ هزار و ۱۷۲ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
او با بیان اینکه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و واکسیناسیون علیه کرونا، ما را از ابتلا به کووید۱۹ ایمن می‌سازد، از مردم خواست تا با رعایت و نظارت جدی بر این موضوع مهم، همچنین تشویق اطرافیان برای واکسن زدن، از به وجود آمدن بحرانی جدید پیشگیری کنند.