برگزاری جام جهانی در کشوری در نزدیکی فارس فرصتی کم‌نظیر برای این استان است تا در ایام برگزاری جام جهانی، محصولات بومی و صنایع دستی استان در قطر عرضه شود.

حدود یک ماه دیگر جام جهانی فوتبال به عنوان مهمترین یا حداقل یکی از مهمترین رویدادهای ورزشی دنیا در کشور قطر آغاز خواهد شد.

تفاوت این جام جهانی برای ایرانی‌ها، برگزاری جام جهانی در نزدیک‌ترین فاصله با کشور ما است که البته این نزدیکی برای استان فارس خاص‌تر است چرا که استان فارس در نزدیکی قطر دارد.

 

طی سال‌های اخیر صادرات استان فارس به کشور قطر افزایش یافته است و انتظار می‌رود با تأمین شرایط مناسب و توسعه زیرساخت‌ها زمینه توسعه صادرات بیش از گذشته فراهم شود.

علاوه بر تأمین کالا، برگزاری جام جهانی در کشور قطر این فرصت را برای استان فارس فراهم می‌کند که بتواند میزبان بخشی از تماشاگران جام جهانی باشد؛ چه در ایام جام جهانی و چه در قبل و بعد از آن.

ارائه صنایع دستی و همچنین محصولات تولیدی استان در کشور قطر نیازمند تلاش مسئولان است که باید این فرصت را برای تولیدکنندگان و بازرگانان استان فراهم سازند.

فرصت چندانی تا زمان برگزاری جام جهانی باقی نمانده و می‌طلبد که فراتر از برنامه‌ریزی‌ها برای استفاده ویژه از فرصت‌های ممتاز این رویداد تلاش شود.

استفاده از فرصت حضور تماشاگران

به دلیل نزدیکی استان فارس با قطر و تعداد تماشاگرانی که در آن روزهای بر گزاری مسابقات جام جهانی وارد کشور قطر می‌شوند، باید از این فرصت به خوبی استفاده شود.

 

حضور فعالان اقتصادی فارس در قطر

جام جهانی فوتبال فرصت خوبی برای استان فارس است که باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنیم.

در آستانه برگزاری مسابقات جام جهانی در قطر ظرفیت‌های لازم برای تبدیل شدن به کانون صادرات کالاهای غیرنفتی وجود دارد و با توجه به اقدامات و رایزنی‌های صورت گرفته با اتاق بازرگانی قطر، شرایط برای حضور در نمایشگاه قطر و فروش کالاهای غیر نفتی فراهم شده است.

اتاق بازرگانی فارس باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به رفع مشکلات فعالان اقتصادی استان برای حضور در قطر و فروش محصولات استانی برای حضور در نمایشگاه قطر داشته باشد.

فرصت جام جهانی برای بوشهری‌ها/ عرضه محصولات و صنایع دستی در قطر

ایجاد غرفه‌های فارس در قطر

رونق صنعت گردشگری به صورت ویژه در دستور کار مدیریت ارشد استان است.

در آستانه برگزاری مسابقات جام جهانی در قطر صادرات غیر نفتی با توجه به اهمیت و نقش آن در پیشرفت و توسعه صنعت گردشگری یکی از مباحث مهم در سال جاری است.

صادرات و فروش کالاهای غیر نفتی با توجه به ظرفیت‌های استان در زمینه صادرات صنایع دستی و گردشگری دارد به نوبه خود رونق بخش تولید و اشتغال را به همراه خواهد داشت.

رونق بخش صادرات غیر نفتی نشانگر در دستور کار است و حضور در نمایشگاه قطر و غرفه‌هایی که برای استان در نظر گرفته شده است باید به خوبی استفاده شود.

با فعال بودن این بخش چرخه اشتغال هم تضمین می‌شود.