راهپیمایی ۱۳ آبان ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح در شیراز از میدان شهدا آغاز می‌شود

به گزارش آینه فارس ، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس گفت: در ۲ سال گذشته به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، امکان برگزاری تجمع در سالروز سیزدهم آبان فراهم نبود، اما امسال با توجه به افت محسوس شیوع کرونا شرایط برای برپایی مراسمی باشکوه و تاثیرگذار فراهم شده است و اغتشاشات بیش از یک ماه گذشته در بعضی نقاط کشور و به ویژه حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و شهادت مظلومانه شماری از هم وطنانمان در این مکان مقدس، اهمیت برگزاری مراسم و گرامیداشت این مناسبت را دوچندان کرده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک‌مکان افزود: راهپیمایی روز ۱۳ آبان همزمان با سراسر کشور در شیراز ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح از میدان شهدا (شهرداری) آغاز می‌شود و در نهایت راهپیمایان به مصلای نماز جمعه، هدایت خواهند شد.
وی ادامه داد: در مسیر راهپیمایی موکب‌های دانش آموزانی و دانشجویی، با هدف ارائه بسته‌های فرهنگی برای پاسخگویی به شبهات برپا می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک‌مکان با بیان اینکه محل تجمع پایانی راهپیمایی ۱۳ آبان شیراز، مصلای نماز جمعه است، ادامه داد: با توجه به همزمانی روز ملی استکبارستیزی با هفتمین روز شهدای حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) و به ویژه قرار گرفتن سه دانش آموز در بین آن ها، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا نیز همزمان برگزار می‌شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس گفت: سخنران مراسم پایانی، حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواهد بود، و مراسم نوحه‌سرایی و عزاداری نیز به شکل ویژه برگزار خواهد شد.
ملک‌مکان با یادآوری اینکه همزمان مراسم هفتم شهدای حمله تروریستی شیراز هم برگزار می‌شود، گفت: پیش‌بینی‌های لازم برای تسهیل دسترسی شهروندان به محل شروع راهپیمایی با استفاده از وسایل نقلیه عمومی انجام شده است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، یکی از اهداف مهم این مراسم را تأکید بر لزوم وحدت، همدلی و هماهنگی مردم برای خنثی کردن توطئه‌های استکبار جهانی علیه ملت مظلوم ایران دانست و گفت: در این مراسم از اقدامات تروریستی و تلاش‌های دشمنان برای برهم زدن نظم و امنیت کشور و ایجاد اغتشاش اعلام انزجار خواهد شد.