غرش سحرگاهی نیروهای مقاومت/ انفجار در نزدیکی تاسیسات هسته‌ای «دیمونا»/ پهپادهای یمن فرودگاه ملک خالد را هدف گرفتند سحرگاه امروز نیروهای مقاومت در دو عملیات همزمان مواضع مهم و استراتژیک اسرائیل و عربستان سعودی را هدف قرار دادند. دقایقی پیش منابع خبری از وقوع انفجار مهیب در نزدیکی تاسیسات هسته‌ای «دیمونا» متعلق به رژیم صهیونیستی خبر دادند. همچنین انصارالله فرودگاه ملک خالد عربستان را هدف قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس، سحرگاه امروز نیروهای مقاومت در دو عملیات همزمان مواضع مهم و استراتژیک اسرائیل و عربستان سعودی را هدف قرار دادند.

وقوع یک انفجار در نزدیکی تاسیسات هسته‌ای «دیمونا» اسرائیل و حمله پهپادی به فرودگاه «ملک خالد» عربستان در فاصله چند دقیقه برق از سر اسرائیل و عربستان پراند.

غافل‌گیری این اقدامات به حدی بوده که تاکنون مواضع متعدد ضد و نقیضی در خصوص مبدا شلیک راکت‌ها به مناطق اسرائیلی منتشر شده است.

فاکس نیوز دقایقی پیش اعلام کرد که هنوز هیچکس در اسرائیل نمی‌داند چه اتفاقی افتاده و قرار است ارتش در بیانیه‌ای اتفاقات رخ داده را تشریح کند.

با این حال ارتش رژیم صهیونیستی صرفا به اعلام اینکه یک فروند موشک شلیک شده از سوریه در منطقه «النقب» در نزدیکی تاسیسات «دیمونا» فرود آمده، اکتفا کرد و توضیحات بیشتر را به زمان دیگری موکول کرد.

در ابتدا ساکنین روستای «ابوکریانات» در نزدیکی تاسیسات هسته‌ای «دیمونا» اعلام کردند که خانه‌های این منطقه در اثر انفجاری مهیب به لرزه درآمده است. با توجه به صدای آژیر خطر احتمال داده می‌شد که این حملات بر اثر حمله راکتی از سوی نوار غزه اتفاق افتاده است.

لحظاتی بعد خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در قدس بیان کرد: در پی این انفجار شهرهای قدس و مودیعین در شمال و برخی مناطق در جنوب به لرزه درآمده و همه را ترس و وحشت فرا گرفته است. آژیر خطر در تمامی شهرک‌های صهیونیستی اطراف باریکه غزه و برخی مناطق شمالی به صدا درآمده است.

در حالی که برخی منابع از احتمال شلیک راکت از نوار غزه به سمت «دیمونا» خبر داده بودند، «الموگ بوکر» خبرنگار اسرائیلی اعلام کرد که هیچ راکتی از سمت غزه شلیک نشده است.

پایگاه خبری عبری زبان «واینت» نیز اعلام کرد: یک راکت از نوار غزه به سمت منطقه «دیمونا» شلیک شده که در پی آن آژیر خطر به صدا درآمده است.

«بوعز گالون» خبرنگار اسرائیلی در اظهاراتی متفاوت اعلام کرد: نیروهای ذخیره ارتش به حالت آماده‌باش درآمدند و این احتمال وجود دارد که موشک از سمت سوریه شلیک شده باشد!

شبکه عبری زبان «کان» هم بیان کرد: ساکنان قدس و غرب رام الله همزمان با به صدا درآمدن آژیر خطر در نزدیکی «دیمونا»، صدای انفجار مهیبی را شنیده‌اند.

حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به حومه دمشق
لحاظاتی بعد نیز خبرگزاری سوریه خبر داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اقدام به بمباران مواضعی در حومه دمشق کردند. سامانه پدافند هوایی سوریه در حال رهگیری و مقابله با این جنگنده هاست.

اسرائیل وقوع انفجار در نزدیکی تاسیسات دیمونا را تایید کرد
پس از اظهارات ضد و نقیض رسانه‌های اسرائیلی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که انفجار امشب در نزدیکی «دیمونا»، ناشی از شلیک یک موشک از سوریه به سمت جنگنده‌های اسرائیلی بوده که این موشک در نهایت در النقب اشغالی فرود آمده است!

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین با اشاره به اینکه جنگنده‌های اسرائیلی سکوی پرتاب موشک زمین به هوا را در سوریه مورد حمله قرار داده، اعلام کرد که صبح توضیح بیشتری در این زمینه ارائه خواهد داد!

انصارالله فرودگاه ملک خالد عربستان را هدف قرار داد
سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز دقایقی قبل اعلام کرد: یک بخش نظامی مهم در پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط عربستان با پهپاد قاصف کی۲ هدف قرار گرفته است