دکتر سید محسن هاشمی طی یادداشتی که برای آینه فارس ارسال کرده به تحلیل برخی حوادث اخیر پرداخته است.

آینه فارس: انتشار خبر سفر خانواده آقای قالیباف رئیس مجلس به ترکیه و اعلام خرید سیسمونی از این کشور به سرعت فضای رسانه‌ای مجازی و حقیقی کشور را در بر گرفت واکنش‌های بسیار زیادی را سبب گردید که بررسی این واکنش ها و دسته بندی آنها در رسیدن به یک تحلیل واقع بینانه بسیار موثر می باشد.

طبق فضای مرسوم سیاسی کشور طیف اول موضوع و اهمیت سفر را بسیار بزرگ نموده و آن را یک خیانت به اقتصاد و اعتماد مردم و برخلاف تفکرات اقتصاد مقاومتی و شعارهای انتخاباتی می دانند این گروه به صورت رسمی با هشتگ هایی نظیر سیسمونی گیت خواستار استعفای رئیس مجلس و عذرخواهی رسمی از ملت ایران شده و در شکل غیررسمی نیز عده ای از کاربران مجازی این ورود و خروج را در راستای قاچاق ارز و سکه می‌دانند و به شکل بدبینانه ای به موضوع نگاه می کنند.

اما در دسته دوم تحلیلی طرفداران آقای قالیباف برخلاف نظر پسر ایشان این موضوع را عملیات پیچیده اطلاعاتی که توسط سازمانی به شکل توطئه آمیز برعلیه منافع ملی و امید آفرینی در مردم می دانند، که بزرگی خیانت بار بودن آن همچون شهادت حاج قاسم سلیمانی بوده و با انتشار کلیپ های از قالیباف او را ستون امنیت و آرامش جامعه می‌دانند، که جامعه باید مراقب توطئه ها بر علیه او باشد.

این خط تحلیلی آنقدر موضوع را مهم جلوه داده که خواهان برخورد اطلاعاتی و امنیتی با انتشار دهندگان خبر شده و حتی در نتیجه گیری عجیبی آنهم در شب های قدر، آقای قالیباف را با پیامبران الهی مقایسه و چون مولا علی دانسته و منتقدین او را خوارج پلاس معرفی می کنند که فرق علی (ع) را شکافتند.

اما می توان به تحلیلهای اندکی اشاره داشت که موضوع را امری معمولی و متاسفانه متداول دانسته که در بسیاری از مسئولین و خانواده های ایرانی وجود داشته، اینکه همسر و فرزندان راهی می روند که شاید مورد تایید پدر نبوده و این سفر علی رغم میل رییس مجلس صورت گرفته و نه آنقدر توطئه انگیز است که سازمان های اطلاعاتی جهان آنرا مدیریت کرده باشند و نه آنقدر خیانت بار که رئیس مجلسی را به استعفا وا دارد. فقط باید آقای قالیباف یک شرح مختصر و پوزشی ساده چون فرزندش داشته باشد.

سید محسن هاشمی