مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس : از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۵ واحد تولیدي غیر فعال در استان فارس به چرخه تولید بازگشته اند

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس ،احد فتوحی در مرحله دوم کلینیک سیار صنعت در شهرک صنعتی بزرگ شیراز گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۵ واحد تولید غیر فعال در استان به چرخه تولید بازگشتند که این روند همچنان با جدیت در حال انجام است.افزود: طرح کلینیک صنعت دراستان فارس باهدف شناسایی ورفع مشکلات و واحد‌های صنعتی در راستای حمایت و پشتبانی از واحد‌های صنعتی و مانع زدایی از تولید برگزار شد.

وی اظهارداشت: در این مرحله از کلینیک صنعت که با همکاری قرارگاه صنعتی خاتم انبیاء (ص) سپاه فجر فارس، سازمان بسیج اداره ها و کارکنان، سازمان بسیج کارگری و کارخانجات و سازمان بسیج حقوق دانان سپاه فجر برگزار شد ۱۲۰ واحد صنعتی خدمات مشاوره رایگان دریافت کردند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اظهار داشت: کلینیک صنعت در سه محور عارضه یابی واحد‌های صنعتی، اجرای فرآیند‌های بهبود، راه‌اندازی مجدد واحد‌های صنعتی راکد، به بهره‌برداری رساندن طرح‌های صنعتی، افزایش ظرفیت تولید واحد‌های صنعتی و رفع چالش‌های پیش روی آن با همکاری سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه فجر انجام می‌شود.

فتوحی افزود: در قالب این طرح با استقرار گروه‌های مشاوره‌ای در بخش‌های فنی، بازرگانی، انتقال فناوری، مالی، بیمه، مالیات، تامین مالی، آینده پژوهی، خدمات کسب و کار، صادرات وبازاریابی ومشاوره بیمه تامین اجتماعی، حقوق و دستمزد به واحد‌های صنعتی شهرک بزرگ شیراز خدمات مشاوره‌ای بصورت رایگان ارائه شد.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: با اجرای این مرحله، پس از شناسایی واحد‌های متقاضی عارضه‌یابی، با تشکیل کمیته کارشناسی با حضور مشاوران صنعتی و دانشگاهی، موارد رفع می‌شود.
فتوحی هدف از عارضه‌یابی را کمک به واحد‌های صنعتی کوچک برای توسعه و ایجاد تغییرات لازم به‌منظور بهبود و افزایش توان رقابت‌پذیری آن‌ها اعلام و در مورد اهمیت اجرای این طرح اظهارداشت: در مدل عارضه‌یابی اطلاعات کلی واحد‌های صنعتی کوچک جمع‌آوری‌شده و محاسبات لازم برای تعیین شاخص‌های بهره‌وری و سودآوری واحد انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مشاوران طرح کلینیک صنعت را اساتید دانشگاهی و متخصصان و صاحبنظران بخش صنعتی تشکیل می‌دهند، گفت: در این طرح، برای برون‌رفت صنایع از مشکلات برنامه‌هایی پیشنهاد و اجرایی می‌شود.

فتوحی برحمایت از اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: اجرای کلینیک صنعت با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در سایر شهرستان‌های فارس نیز برگزار خواهد شد و استفاده از خدمات مشاوره‌ای برای واحد‌های صنعتی و تولیدی رایگان است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از پایش ۸۱۸ واحد صنعتی صنعتی نیمه فعال در شهرک‌های صنعتی استان خبر داد و گفت: در مرحله نخست این طرح به روز رسانی اطلاعات اولیه، علل و عوامل غیرفعال شدن آن‌ها توسط تیم‌های پایشگر و عارضه یاب بررسی و راهکار‌های فعالیت مجدد آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت و در ادامه واحد‌های علاقمند به فعال سازی برای عارضه یابی عمیق‌تر و تعیین طرح های بهبود به مشاوران عارضه یابی وکلینک کسب وکار استان ارجاع و پروژه‌های بهبود با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی در واحد‌های متقاضی فعال سازی مجدد اجرا یا در مرحله پیاده سازی است.