در ۵ ماه نخست امسال، هزار هکتار زمین ملی از دست متصرفین در فارس باز پس گیری شد

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس ، رئیس کل دادگستری فارس در آیین افتتاح قرارگاه شماره ۲ پیشگیری و مقابله با تغییرکاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی گفت: در ۵ ماه نخست امسال، هزار هکتار زمین ملی از دست متصرفین خارج شد.
حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی افزود: برای کسانی که به زمین‌های ملی تعرض و تجاوز کنند، شعب ویژه‌ای در دادسراها، دادگاه‌ها و دادگاه تجدید نظر استان ایجاد شده است و با این افراد برخورد قاطع می‌شود.
وی گفت: دادگستری استان فارس در مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز، بی قید و شرط از جهاد کشاورزی حمایت می‌کند.
رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه قرارگاه شماره ۲ پیشگیری و مقابله با تغییرکاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی با هدف انجام سریعتر و بهتر کار‌ها راه اندازی شده است افزود: در کنار همه کار‌های انجام شده، بنیه حقوقی کارشناسان اداری که در این زمینه فعالیت می‌کنند باید تقویت شود.
موسوی با تاکید بر پیشگیری از تصرفات غیرقانونی، تصریح کرد: در مواردی که قانون اجازه داده است با مردم همکاری شود به عنوان مثال در زمین‌های شیبدار در موارد قانونی مانع ایجاد باغ نشویم.
وی گفت: هفته آینده با حضور مقامات طراز اول استان تکلیف باغ شهر‌های موجود مشخص می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس هم در این مراسم با تاکید بر اینکه کار در شرایط غیرمتعارف یکی از مفاهیم مدیریت جهادی است، گفت: قرارگاه‌های پیشگیری و مقابله با تغییرکاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی، با مدیریت جهادی راه اندازی شده است.
احمدطمراسی افزود: با وجود کمبود امکانات، راه اندازی هشت قرارگاه در استان فارس در دستور کار قرار دارد که کار تعیین تکلیف زمین، نشان از اراده و اقدام جهادی در اجرای امورات محوله است.
وی گفت: پیشنهاد می‌شود هر واحد باغ شهری غیرمجاز با بهره گیری از همه امکانات و تجهیزات استان به طور کامل قلع و قمع شود.
قرارگاه شماره ۲ پیشگیری و مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز زمین‌های کشاورزی در کشور، ۸۱ هزار هکتار از عرصه‌های کشاورزی، ملی و محیط زیست مناطق شمال و غرب شهرستان شیراز را پایش می‌کند