در پی بارندگی های روز شنبه 25 دی ماه در شهرستان رستم و وقوع سیل و طغیان رودخانه فهلیان متاسفانه باعث آبگرفتگی معابر، خیابان و منازل شهر کوپن و روستای تل افغان شد

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس، رحمت الله نیکنام مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه مقاومت رستم در این خصوص بیان داشت: خروش رودخانه فهلیان و وقوع سیل از غروب آفتاب روز گذشته آغاز شد و متاسفانه باعث خسارت به بسیاری از خانه ها و زمین های کشاورزی شده است و هم اکنون در حال برآورد میزان خسارت هستیم و تا کنون مشخص شده که حدود ۱۵ خانه و و بیش از ۷۰ هکتار از زمین های کشاورزی که در نزدیکی رودخانه بودند آسیب بیشتری دیده اند.

وی افزود: از همان دقایق وقوع سیل گروه های جهادی در منطقه حاضر بودند و مشغول خدمات رسانی گردیدند و هم اکنون ۷ گروه جهادی به استعداد ۸۰ نفر مشغول کمک رسانی هستند. اقدامات اولیه در راستای باز کردن معابر ، تخلیه و پاکسازی گل و لای ، جابجایی اثاثیه منزل و … بود و خوشبختانه همکاری خوبی بین نیروهای هلال احمر ، اداره راه و شهر سازی و شهرداری وجود دارد.
نیکنام ادامه داد: شهر کوپن در ۲۵ کیلومتری مرکز شهرستان رستم قرار دارد و در روستای تل افغان حدود ۷۰ خانوار ساکن هستند و امیدواریم با کمک های مردمی و حمایت نهادهای دولتی بتوان به این خانواده ها و افراد سیل زده کمک های ویژه ای کرد تا بخش از خسارت های وارد شده جبران شود.
گفتنی است در این اقدامات و کمک رسانی ها گروه های جهادی مختلفی حاضر بوده اند و حتی از شهرستان های همجوار بویژه نورآباد ممسنی نیز در منطقه حاضر و مشغول خدمت رسانی می باشند.