رئیس پلیس فتای فارس از شناسایی و دستگیری دو متهم که با ترفند ارسال پیامک با عنوان سامانه ثنا قوه قضائیه اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان کرده بودند، خبر داد

به گزارش آینه فارس ،سرهنگ حشمت سلیمانی گفت: در پی مراجعه چند تن از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر اینکه پیامکی با عنوان سامانه ثنا و ابلاغ قضایی دریافت و به درگاه جعلی پرداخت هدایت شده‌اند، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
او ادامه داد: در این ترفند با عنوان سامانه “ثنا”، عده‌ای از مجرمان سایبری با طراحی و ارسال پیامک حاوی یک لینک آلوده به بدافزار جعلی، کاربران را ترغیب به ورود به سامانه و مشاهده ابلاغیه خود در ازای واریز وجوه اندک می‌کنند که در نهایت به کلاهبرداری از شهروندان منتهی می‌شود.
رئیس پلیس فتای فارس گفت: کارشناسان پلیس فتا بلافاصله اقدامات تخصصی خود را آغاز و با تلاش شبانه روزی و بهره گیری از روش‌های فنی و علمی موفق شدند ردپای ۲ متهم را شناسایی و آنان را در یکی از محله‌های شهر شیراز دستگیر کنند.
او با بیان اینکه متهمان در تحقیقات به برداشت غیرمجاز از حساب بیش از ۲۰۰ نفر به مبلغ ۵ میلیارد ریال از این طریق اعتراف کردند، افزود: ارسال هر گونه پیامک با نام سامانه ثنا با شماره تلفن‌های شخصی و اپراتور‌های مختلف تلفن همراه صرفا شگردی در راستای کلاهبرداری افراد سود جو است، بنابراین شهروندان به این گونه پیامک‌ها و پیام‌های ارسالی مشابه توجه نکنند.
سلیمانی خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir و شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی و همچنین پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان فارس است