استاندار فارس گفت: تخلفات ساخت و مجوزهایی که در زمین‌های برف‌فروشان شیراز صادر شده مورد بررسی قرار بگیرد و مسئولان سابق صادرکننده این مجوزها به دادگاه معرفی شوند.

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در نشست شورای مسکن استان در شیراز با اشاره به نظر گروه کارشناسی و علمی دانشگاهی مبنی بر قرارداشتن زمین‌های حاشیه بولوار حسینی الهاشمی و زمین‌های برف فروشان شیراز روی گسل زلزله گفت: تخلفات ساخت و مجوز‌هایی که در این زمینه صادر شده مورد بررسی قرار گیرد و مسئولان سابق صادرکننده این مجوز‌ها به دادگاه معرفی شوند.

او گفت: نمی‌توان در مقطعی مجوز ساخت در این محدوده را صادر کرد و امروز که عده دیگری برای مجوز مراجعه می‌کنند به آن‌ها بگوییم که این کار خلاف است.

ایمانیه گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان تا هفته آینده یا در یک نامه خطاب به دادستان تخلف مدیران سابق این اداره کل در صدور مجوز ساخت و ساز در بولوار حسینی الهاشمی را گزارش دهند و خواستار رسیدگی شود و یا یک مرجع علمی دیگر به جز دانشگاه که در این زمینه تحقیق کرده برای بررسی شرایط این منطقه از نظر زلزله‌خیز بودن یا نبودن معرفی کند.

استاندار فارس گفت: تیم علمی که در این زمینه تحقیقات انجام داده صدور مجوز ساخت در حد یک تا ۲ طبقه را بلامانع دانسته، اما مخالف صدور مجوز بلندمرتبه سازی بود که مسئولان سابق که به رغم نظر کارشناسی اعلام شده مجوز‌های ۳۰ طبقه و ۵۰ طبقه صادر کرده اند باید به دادگاه معرفی شوند.

ایمانیه گفت: در مقطعی تصمیم گرفتیم که بخش‌هایی از زمین‌های این منطقه به ساخت مسکن برای نخبگان و افراد دارای مدارج بالای علمی با هدف تشویق آن‌ها به ماندن در کشور و جلوگیری از مهاجرت آن‌ها به دیگر کشور‌ها اختصاص یابد و این مسئله را امروز مصوب خواهیم کرد تا با توجه به بلامانع اعلام شدن ساخت و ساز‌های یک و ۲ طبقه، بخشی از این زمین‌ها در اختیار استادان و نخبگان علمی و دانشگاهی فاقد خانه قرار گیرد تا آن‌ها اقدام به ساخت کنند.

او گفت: اگر به دنبال این هستیم که مانع مهاجرت نخبگان شویم این کار با حرف زدن و شعار دادن شدنی نیست و باید حداقل زمینه زندگی را برای آن‌ها فراهم کنیم.

استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تصویب ساخت شهرک جدید تابناک دوازدهمین جلسه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران گفت: این شهر نباید به شهر آهن آلات تبدیل شود بلکه باید یک شهر آبرومند باشد.

ایمانیه با بیان اینکه ضرورت دارد که بر روی طراحی این شهر با بهره گیری از نظر کارشناسان و مشاور دقت شود، افزود: موافق ساخت و ساز بیشتر از ۲ طبقه در این شهر نیز نیستیم و حتی اگر منازل به شکل یک طبقه ساخته شود بسیار بهتر است.