استاندار فارس گفت: حجم سفر‌ها در استان افزایش داشته به گونه‌ای که براساس آخرین آمار یک میلیون و ۴۰۰‌هزار نفر شب اقامت در استان ثبت شده است

به گزارش آینه فارس، محمدهادی ایمانیه درباره آخرین وضعیت سفر‌های نوروزی در استان فارس به تصادفات در هفته نخست نوروز اشاره کرد و گفت: در ماجرای تصادفات، چون استان فارس از نظر راه وسیع‌ترین استان‌های کشور است و ۷۸ درصد هم افزایش ورود به استان را داشتیم، تصادفات و فوتی‌ها افزایش پیدا کرده است.

او گفت: فوتی‌های کل استان اعم از برون شهری و درون شهری هفت درصد افزایش داشته است و عمده تصادفات و فوتی‌ها مربوط به برون‌شهری بوده است چرا که تصادفات درون شهری منجر به فوت، ۹۰ درصد کاهش داشته و فقط برون شهری افزایش داشته است.

استاندار فارس گفت: تصادفات جرحی نیز ۷ درصد کاهش داشته است و تلاش برای کاهش تصادفات در برون شهری نیز در دست اقدام است.

ایمانیه درباره تامین ارزاق و کالا‌های اساسی نیز گفت: با ایجاد ۱۰۰ فروشگاه امین در سطح شیراز برای فروش سیب، پرتقال، مرغ، شکر و برنج و تعادل قیمت‌ها، تلاش شده است که در همین راستا ۹۰۰ تن سیب، ۹۵۰ تن پرتقال، ۱۳۰۰ تن مرغ، ۱۸۰۰ برنج، ۵۹۰۰ تن روغن و ۱۷۰۰ تن شکر توزیع شده تا قیمت‌ها متعادل نگه داشته شود.

او می‌گوید: افزایش سفر دلیل بر نشاط مردم است و باید برای سال آینده تدابیری جهت کاهش تصادفات اندیشیده شو.

به گفته ایمانیه، یک سال آینده را هم در استان و هم مدیران کشوری کمک کنند تا نقاط پرحادثه را برطرف کنیم چراکه ۲۰۰ نقطه پرحادثه جاده‌ای در استان فارس داریم.

استاندار فارس همچنین به بحث ایمنی خودرو‌ها اشاره و گفت: به شکل جدی با کارخانه‌های اتومبیل و خودروسازی رفتار شود که بدون ایمن شدن اتومبیل‌ها هیچ خودرویی وارد بازار نکنند و در این زمینه باید محکم‌تر برخورد شود.

ایمانیه با تاکید بر هوشمندتر شدن نظارت‌ها گفت: ۲۰۰ دوربین برای نظارت‌ها در استان فارس نصب شده و به شکل محدود نیز از پهپاد استفاده شده است، اما باید امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بیشتری در اختیار نیروی انتظامی قرار داده شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه تعداد مراکز نیروی انتظامی و پاسگاه‌ها کم است، گفت: این امر می‌طلبد که به شکل جدی‌تری کمک شود تا از نظارت‌های جدی‌تر پلیس استفاده شود.

ایمانیه همچنین گفت:بیش از یک میلیون زائر حرم‌های مطهر در استان فارس داشته‌ایم و بیش از ۷۰۰ هزار بازدیدکننده از اماکن تاریخی شیراز و استان فارس بازدید کردند