رییس سازمان صمت فارس گفت: توجه به صنایع دانش بنیان و نیروی انسانی متخصص، نخبه و علمی لازمه تحقق "تولید" در کشور و استان پهناور فارس است

به گزارش آینه فارس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در نشست فعالان اقتصادی فارس با اعضاء کمیسیون ویژه «جهش و رونق تولید» رفع مشکلات و موانع مجتمع‌های تولیدی در راستای توسعه و حفظ فعالیت موجود را امری ضروری دانست.

حمیدرضا ایزدی گفت: در سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» توجه به صنایع دانش بنیان و نیروی انسانی متخصص و علمی به عنوان نیروی محرکه بخش خصوصی لازمه تحقق ” تولید” در کشور و استان پهناور فارس است.

او به ضرورت حمایت از تشکل‌های بخش خصوصی مرتبط با تولید و صادرات اشاره و گفت: نکته‌ راهبردی و اساسی در راستای شکوفایی صنعت و تولید هم افزایی، تعامل، همکاری و حمایت از تولید کنندگان، بخش خصوصی و فعالین اقتصادی جهت حرکت به سمت تولیداتی با صرفه اقتصادی بالا، بهبود اشتغالزایی و توسعه کسب وکار است.

ایزدی با تاکید بر راهکار اساسی توجه جدی به نخبگان علمی و دانشگاهی گفت: تولید و صنعت هرچه از شاخص‌ها و دستاورد‌های علمی، پژوهشی و تخصصی توام با تکنولوژی روز دنیا بهره ببرد، میزان راندمان کاری به مراتب بالاتری خواهد داشت که در سال جدید در سازمان صمت برای این مهم برنامه ریزی لازم صورت پذیرفته است.

او، به اهمیت اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان اشاره و گفت: رفع موانع و خارج کردن واحد‌های تولیدی از رکود و حل مسائل و مشکلات آن‌ها در بخش‌های مختلف از اهمیتی دوچندان برخوردار است چراکه حمایت از کارخانجات و بخش تولید و صنعت، زمینه‌ای مناسب برای توسعه طرح‌های سرمایه گذاری، خلق ثروت، بهبود فضای کسب و کار، ایجاد فرصت‌های شغلی و تثبیت اشتغال را به همراه دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: پایه اقتصاد کشور تولید است که موجب رفاه عمومی جامعه، اشتغالزایی، افزایش اعتماد به نفس عمومی و شکوفایی اقتصادی می‌شود لذا باید با تولیدات صادرات‌محور نگاه جدی به بازار‌های هدف داشته باشیم که مسیر تحقق همه اهداف اقتصادی را میسر می‌سازد.

ایزدی گفت: پیگیری اجرایی شدن شعار سال یکی از رسالت‌های اصلی وزارت صمت است که در این راستا با حضور میدانی در واحد‌های صنعتی و بازدید‌های هفتگی و ماهانه به دنبال شناسایی موانع هستیم تا با رفع سریع آن‌ها بتوانیم تولید همراه با اشتغال بیشتر را در استان فارس شاهد باشیم.

رئیس سازمان صمت فارس گفت: در جهت رشد و پیشرفت فعالیت‌های اقتصادی، صنعتی و تولیدی رویکرد شرکت‌های دانش‌بنیان را به سمت صنعتی شدن و شرکت‌های صنعتی را به سمت دانش‌بنیان سوق دادن از اهمیت بسزایی برخورداراست چراکه رویکرد اقتصاد دانش بنیان می‌تواند تحولی عظیم در فرهنگ تولید و توسعه متوازن و همه جانبه ایجاد کند.

ایزدی، مهمترین وظیفه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را تحقق شعار سال عنوان و گفت: تحقق این مهم مستلزم حمایت از صنعتگران است تا از این طریق بتوان چرخ تولید و صنعت را چرخاند و تولید کالا، خدمات، صنعت، صادارات، ترانزیت مواد اولیه، استفاده از ظرفیتی، چون مرز‌های مشترک با کشور‌های هم‌جوار باید به فعلیت درآید.

روسای تشکل‌ها و فعالان اقتصادی استان فارس، در نشست هم اندیشی با اعضاء کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی، به بیان دغدغه‌های خود در حوزه قانون گذاری، موانع پیش روی فعالیت‌های اقتصادی و مطالبات موجود از نهاد قانونگذار پرداختند.

همچنین اعضای کمیسیون جهش رونق تولید و نظارت بر قانون ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در جریان سفر به استان فارس از شرکت ها وکارخانه های تولیدی منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی شیراز بازدید کردند.