محمدرضا کشاورز ،شهید ۱۵ ساله حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) عصر چهارشنبه چهارم آبانماه ۱۴۰۱ جامه خود را آراسته و کفش نو به پا کرد و با لبی خندان به سمت حرم و به لقاء الله رفت.

حسین کشاورز پسر عموی شهید محمدرضا کشاورز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا از ویژگی‌ها و خصوصیات اخلاقی و شخصیتی این شهید گفت.
به گفته او شهید محمدرضا کشاورز چندماهی بوده که ۱۵ سالگی را پشت سرگذاشته بود و در مقطع دهم مشغول تحصیل در مدرسه شاهد شیراز بود.
محمدرضا پسری با ادب و کارگر زاده و همواره در امور دینی و مذهبی سرآمد بود.
به گفته پسر عموی این شهید، محمدرضا از ۲ هفته پیش نیت کرده بوده که شامگاه هر چهارشنبه در حرم مطهر شاهچراغ(ع) حاضر و ضمن به پا داشتن نماز مغرب و عشاء به جماعت در جلسات مذهبی این آستان مقدس شرکت کند.

چهارم آبان ۱۴۰۱ وعده دومین میهمانی بوده که محمدرضا با خالق خود بسته بود که عصر این روز جامه تمیز خود را اتو کشیده و کفش نو به پا کرده و به تنهایی رهسپار حرم می شود.

نذر جالب "محمدرضا" شهید ۱۵ ساله حرم: زیارت شاهچراغ در غروب هر چهارشنبه
 شهید محمدرضا کشاورز

به گفته حسین،تمام کسانی که با محمدرضا معاشرت داشته‌اند از ادب ،حیاء و متنانت این پسر نوجوان سخن می گویند.
شهید محمدرضا تنها یک خواهر دارد و مادرش نیز خانه دار است.
حسین کشاورز خواسته تمام خانواده شهدای حرم مطهر شاهچراغ(ع) را در این شرایط کنونی، رسیدگی به این ماجرای خونین عنوان کرد و اینکه برهم زنندگان نظم جامعه به دست قانون سپرده شوند.
وی اظهار داشت: باید با هوشیاری و حفظ آرامش و وحدت در جامعه اجازه تحرکات اینچنینی توسط تروریست ها را ندهیم.

مدعیان حقوق بشر،کجایید؟
حسین کشاورز از جامعه جهانی خواست که این اقدام را محکوم کنند و افزود: در این شرایط و با وقوع حادثه خونین حرم مطهر شاهچراغ(ع) مدعیان دروغین حقوق بشر سکوت اختیار کرده و پیدایشان نیست.
او ادامه داد: مبارزه با تروریست باید براساس اینگونه وقایع تلخ با کمک جهانیان انجام شود اما همگان شاهدیم که اکنون در فضای مجازی که مدیریت آن در خارج کشور است هر نوع تبلیغ به اغتشاش و برهم زدن نظم جامعه و حتی تولید مواد خطرناک نظیر کوکتل مولوتوف و … به راحتی منتشر می شود اما هشتک های شاهچراغ و وقایع تلخ روزهای اخیر شیراز که خون دهها انسان بی‌گناه به زمین ریخته شد توسط مدعیان دروغین حقوق بشر مسدود می شود.

شهید محمدرضا: حرم محل شهادتم است
حسین کشاورز در ادامه به خاطره ای از زبان شهید محمدرضا کشاورز اشاره کرد و  به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: در هفته‌های اخیر یکی از اقوام خطاب به شهید می گوید که مراقبت بیشتری در این شرایط از جان خود داشته باشد که محمدرضا می گوید من می روم حرم مطهر شاهچراغ و در آنجا شهید خواهم شد.
وی ادامه داد: مادر شهید ابتدای امسال سفری به کربلای معلا داشته که قبل از سفر به محمدرضا می گوید، چه سوغاتی از این سفر زیارتی می خواهد که برای او بیاورد که شهید می گوید از کربلا برایم پارچه کفنی متبرک به تربت امام حسین(ع) بیاور.

سردار سلیمانی، الگوی شهید نوجوان حرم
به گفته او تکه کلام محمدرضا بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی خطاب به پدر و مادرش این بوده که بالاخره روزی شهید خواهم شد و پدرم ،پدر شهید خطاب می شود.
وی در پایان گفت: محمدرضا همواره شهادت را سعادت می دانست که بالاخره گام در این مسیر گذاشت و به این هدف نیز رسید.

 

آیین تشییع پیکرهای پاک ۱۱ شهید عملیات تروریستی حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) از ساعت ۹ صبح شنبه هفتم آبان‌ماه ۱۴۰۱ از میدان امام حسین (ع) شیراز سومین حرم اهل بیت به سمت حرم مطهر در حال برگزاری است.
بنا بر اعلام معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، در عملیات تروریستی غروب چهارم آبان حرم شاهچراغ (ع) ، ۱۳ تن از افراد بیگناه توسط تروریست مسلح به شهادت رسیدند، افزود: پیکرهای ۲ تن از شهدا پیش از این به زادگاه آنها در شهرهای تهران و همدان منتقل و تشییع شده است.
وی اظهار داشت: پس از برگزاری آیین تشییع ۱۱ شهید دیگر این حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز، این شهدا با رضایت همه خانواده‌ها به مشهد مقدس منتقل می‌شوند تا در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) نیز توسط زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی بدرقه شوند.
معاون استاندار فارس گفت:‌ پس از آن، پیکرهای پاک شهدا به زادگاه آنها منتقل می‌شود و در این زمینه پیکر ۶ شهید به شیراز منتقل می‌شود و در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) دفن می‌شوند.

غروب روز چهارشنبه (چهارم آبان ۱۴۰۱) فردی مسلح با حمله به زائران و خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، افراد بیگناه را به رگبار بست.
معاون استاندار فارس شامگاه جمعه ششم آبان‌ماه ۱۴۰۱ اعلام کرد:‌ این عملیات تروریستی در مجموع ۱۳ شهید و ۳۰ مجروح و مصدوم از زائران و خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در پی داشت.
اسماعیل محبی پور گفت: از مجروحان این عملیات تروریستی، هم اینک ۱۴ نفر همچنان در بیمارستان های شیراز در حال درمان هستند.
بنا بر اعلام معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری فارس، این استان روز شنبه هفتم آبان در سوگ شهدای حرم شاهچراغ (ع) تعطیل است.
مردم سراسر کشور روز جمعه با برپایی راهپیمایی در پایان آیین های نماز جمعه، جنایت تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) را محکوم کردند.
مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) شنبه هفتم آبان ماه ۱۴۰۱ همزمان با اقامه نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر شاهچراغ(ع) همراه با سخنرانی و عزاداری برگزار خواهد شد.
به گفته معاون اجرایی و توسعه آستان مقدس شاهچراغ (ع)، این مراسم از سوی دفتر رهبرمعظم انقلاب و آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین پناهیان و مرثیه‌سرایی سیدرضا نریمانی با حضور زائران و مجاوران و مسئولان برگزار می‌شود.

پیش از این معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر کشور پنجشنبه پنجم آبان‌ماه در سفر به شیراز ابعاد عملیات تروریستی را در جلسه شورای تأمین استان فارس بررسی و از مجروحان این حادثه عیادت کردند و از خانواده برخی شهدای حرم شاهچراغ دلجویی کردند.
معاون اول قوه قضاییه نیز پیش از این عصر جمعه به همین منظور وارد شیراز شده است.