مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بر لزوم تامین کامل زیرساخت ها در شهرک صنعتی سروستان۲ به منظور آماده‌سازی برای جذب سرمایه‌گذاران تاکید کرد و گفت:این مجموعه، نزدیکترین شهرک صنعتی به شهر شیراز است و از این لحاظ نیز مهمترین گزینه سرریز سرمایه‌گذاران مرکز استان می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس ، احد فتوحی در جلسه بررسی مشکلات شهرک های صنعتی سروستان که با حضور فرماندار و برخی مدیران شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، امسال باید برای مانع زدایی از تولید تلاش مضاعف کنیم، افزود: مهمترین مانع تولید در شهرک صنعتی سروستان، کافی نبودن امکانات زیربنایی نظیر آب، برق و گاز است که با توجه به مساحت بالای این شهرک صنعتی لزوم توجه دستگاه های خدمات رسان به تسریع در تامین زیرساخت ها تا ورودی شهرک صنعتی بیش از پیش احساس می شود.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون، تامین خدمات زیرساختی نظیر آب و گاز و تلفن تا ورودی شهرک های صنعتی بر عهده دستگاه های خدمات رسان است و اعتبارات این پروژه ها نیز باید توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی تامین شود،گفت: البته در این زمینه با تلاش دستگاه های خدمات رسان اقدامات مناسبی انجام و تاکنون توانسته ایم ۱۴ سرمایه گذار را جذب کنیم اما به علت محدودیت امکانات، فعل اواگذاری متوقف شده است تا بتوانیم نسبت به تکمیل زیرساخت ها اقدام کنیم.

فتوحی با اشاره به اینکه شهرک صنعتی بزرگ شیراز در آستانه تکمیل است و جوابگوی متقاضیان سرمایه گذاری نیست گفت: ضرورت دارد در اسرع وقت با همکاری دستگاه های اجرایی نسبت به تامین زیرساخت ها اقدام کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس افزود: در حال حاضر مهمترین زیرساخت مورد نیاز آب است که در کوتاه مدت و برای رفع این مشکل، به دنبال حفر چاه جدید و اجرای خط انتقال آب هستیم که به زودی اجرایی می شود.

وی افزود: برای تامین آب شهرک در افق توسعه نیز مذاکراتی با پیمانکار طرح انتقال پساب تصیه شده تصفیه خانه شیراز انجام شده که امیدواریم با اجرایی شدن این طرح بتوانیم بخشی از نیاز واحدهایی که نیاز به آب غیرقابل شرب را دارند از این محل تامین کنیم.

فتوحی در ادامه با اشاره به تکمیل شدن ظرفیت فعلی خط برق اختصاصی این شهرک صنعتی،خواستار تسریع در طرح پست برق به منظور تامین برق پایدار شد و گفت: برای تامین برق شهرک صنعتی از سرمایه گذاران طرح نیروگاه مولد مقیاس کوچک برق حمایت می کنیم و هم اکنون نیز طرح ساخت نیروگاه خورشیدی در حال انجام است.

وی همچنین با اشاره به نیاز شهرک صنعتی به ایستگاه تقویت فشار گاز ، خواستار سرعت بخشیدن به اجرای این طرح شد.

فتوحی با بیان اینکه شهرک صنعتی سروستان ۲ ظرفیت بالایی را برای استقرارواحد های بزرگ تولیدی غیر آب بر برخوردار است گفت: با توجه به وسعت این شهرک صنعتی ،امکان استقرارواحد های صنعتی در همه رده ها در این شهرک صنعتی امکان پذیر است.

وی بیان کرد: این شهرک صنعتی دارای ۷۱۵ هکتار مساحت است که در فاز نخست زیرساختها در فاز عملیاتی۱۰۰ هکتار فراهم شده است و تکمیل طرح های عمرانی با بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس افزود: در حال حاضر دو واحد صنعتی و تولیدی با اشتغال ۶۰ نفر در مرحله تولید است و واحد نیز در مراحل ساخت و ساز قرار دارند همچنین این مجموعه، ظرفیت استقرار ۸۷۰ واحد صنعتی با پیش بینی اشتغال ۴۳۰۰ نفر را دارد که در فازهای توسعه مساحت شهرک صنعتی قابل افزایش است.

فتوحی همچنین با اشاره به در آستانه تکمیل بودن شهرک صنعتی شماره یک سروستان، خواستار حمایت دستگاه های اجرایی از طرح توسعه این شهرک صنعتی شد و گفت: این مهم در دستور کار این شرکت قرار گرفته و در حال انجام است.

وی افزود: تاکنون در شهرک صنعتی شماره یک سروستان ۴۱ قرارداد سرمایه منعقد که از این تعداد ۲۳ واحد تولیدی با اشتغال ۸۷۰ نفر در مرحله بهره برداری است.

انتهای پیام/س