کودک ۷ ساله هرمزگانی با انجام پیوند مغز استخوان آلوژن، از بیمارستان آنکولوژی امیر ترخیص شد

به گزارش آینه فارس ،کودک هفت ساله هرمزگانی مبتلا به سرطان خون، با دریافت سلول های بنیادی در بخش پیوند سلول های بنیادی آلوژن مرکز آموزشی درمانی آنکولوژی امیر و انجام نخستین پیوند مغز استخوان آلوژن این بیمارستان، با بهبودی به آغوش خانواده بازگشت.

فوق تخصص خون و سرطان اطفال و فلوشیپ پیوند سلول های بنیادی خون ساز کودکان گفت: بخش پیوند سلول های بنیادی آلوژن، تنها بخش ویژه کودکان در جنوب کشور است که به بیماران مبتلا به سرطان و بیماران دارای نقص سیستم ایمنی خدمات ارائه می دهد.
دکترهادی متقی پیشه افزود: نخستین پیوند در این بیمارستان بر روی پسر هفت ساله مبتلا به سرطان خون و اهل بندرعباس انجام شد که به مدت سه سال درگیر بیماری و عود مجدد سرطان بود و با اهدای سلول های بنیادی برادر ۱۰ساله خود، بهبود یافته است.
رییس بخش پیوند سلول های بنیادی آلوژن اضافه کرد: پیوند سلول های بنیادی خون ساز اغلب در بیمارانی که امید به زنده ماندن در آنها کاهش پیدا کرده است، انجام می شود و نقطه امیدی برای بیماران و خانواده های آنان محسوب می شود.
وی با قدردانی از تلاش کادر درمان در موفقیت این پیوند و بهبودی وضعیت سلامت این کودک هفت ساله، یادآور شد: ساخت و تجهیز این بخش درمانی با کمک خیران سلامت فارس انجام شده است.

امیدواریم با حمایت نیکوکاران در توسعه این بخش درمانی و تامین نیروی انسانی لازم، شاهد ارائه خدمات مطلوب به بیماران سراسر کشور به ویژه استان های همجوار و جنوب کشور باشیم.