استاندار فارس از انتقال خط تولید اتوبوس‌های برقی به شیراز خبر داد

به گزارش آینه فارس، دکتر محمد هادی ایمانیه گفت: هزار اتوبوس برقی تولید شده توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی که هفته گذشته رونمایی شد مربوط به شرکتی است که با مذاکراتی که صورت گرفته که مقرر شد خط تولید این خودرو‌های برقی به شیراز منتقل شود.خط تولید اتوبوس‌های برقی به شیراز می‌آید
استاندار فارس در مراسم تودیع و معارفه شهردار شیراز، از شهردار شیراز خواست در بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری شیراز با جدیت ورود کرده و توجه ویژه‌ای به عملیاتی شدن و بهره‌برداری از خطوط قطار شهری و مترو به‌ویژه در خط‌های ۲، ۳، ۴ و اتصال خطوط به حرم احمد ابن موسی (ع) داشته باشند.

ایمانیه همچنین ساماندهی اطراف حرم مطهر را از دیگر الزامات شهرداری شیراز برشمرد و گفت: در حال حاضر طرح ۵۷ هکتاری توسعه و ساماندهی اطراف حرم به ۳۶۰ هکتار تبدیل شده و شامل کل منطقه ۸ شهرداری شیراز است.
او گفت: این طرح ۳۶۰ هکتاری باید شامل مسجد، حسینیه، ورزشگاه و … باشد و برنامه‌های جدی در بخش مبارزه با اعتیاد ارائه کار‌های هنری و زیبا و مستقلی از این قبیل در این بخش دنبال شود.

استاندار فارس تاکید کرد: شهردار شیراز در کنار توجه به مسائل عمرانی که بسیار با اهمیت است می‌بایست در حوزه فرهنگی و عقیدتی بویژه جوانان ورود کنند و طرح مسجد محوری در محلات که طرحی پیشرفته است را با جدیت دنبال و پیگیری کنند.
ایمانیه از لزوم اقتصادی کردن باغات قصردشت و افزایش ارزش افزوده در باغات سخن گفت و افزود: با فشار و زور نمی‌شود باغدار را مجبور به حفظ باغ کرد. همچنین متاسفانه به دلیل برخی بد سلیقگی هابخشی از درختان باغات شیراز از بین رفته، ولی بقیه درختان باید حفظ شود و آبیاری باغات توسط آب‌های ناشی از پساب فاضلاب به جد دنبال شود.
او با تاکید بر اینکه برای حفظ باغات شیراز می‌بایست تدابیر جدیدی اندیشیده شود گفت: کمربند سبز با عرض ۵۰ متری در اطراف شهر شیراز و کتابخانه مرکزی در تالار بزرگ شهر باید از اولویت‌های برنامه شهردار برای کلانشهر شیراز باشد