رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در حکمی ” مهندس روح الله رشیدی کوچی ” را به سمت مشاور خود منصوب کرد.

جلسه معرفی مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در امور عشایر با حضور حسین پژمان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ، حجت الاسلام والمسلمین قائمی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی فارس ، سرهنگ سید محمد شکوهی فرمانده سپاه عشایر فارس و جمعی از معاونین سازمان جهاد استان برگزار شد.
حسین پژمان در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه باید از ظرفیتهای جامعه عشایری در فارس بیش از گذشته استفاده شود، افزود: صداقت، شجاعت، غیرت، تحمل سختی ها، ولایتمداری، ایثارگری و قناعت از ویژگی های بارز و متعددی بوده که در جامعه عشایری وجود دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نقش عشایر در مبارزات قبل تا دوران پیروزی انقلاب اسلامی ایران و رشادتهایشان در دفاع مقدس را برجسته توصیف و تصریح کرد: تاریخ عشایر گواه بر بصیرت جامعه عشایری است و باید گفت عشایر آزمون خود را از دهه های قبل پس داده و بصیرت آنان متعلق به دیروز و امروز نیست و مدیران باید ظرفیت گران سنگ و ارزشمند عشایر را بشناسند و در عمل بر آنها ارزش بگذارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در پایان ضمن تاکید بر نقش دلاوری های عشایر در سرافرازی ، تداوم و استحکام نظام جمهوری اسلامی ، استفاده از پتانسل های موجود در میان عشایر برای پیشرفت استان را ضروری دانست.
روح الله رشیدی کوچی نیز طی سخنانی اظهار داشت: عشایر در کوران تحولات تاریخی ایران همیشه نقش آفرین بوده اند، آن زمان که باید در دفاع از وطن اسلحه به دست گرفته و به جنگ با دشمن رفتند و امروز نیز نقش آفرینی موثر خود را در عرصه اقتصاد و تولید به نمایش گذاشته اند.
وی تصریح کرد:
مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در ادامه با بیان اینکه عشایر استان فارس در دوران دفاع مقدس ۲ هزار و ۲۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است افزود: جامعه عشایری با وجود اینکه سهم به سزایی در عرصه اقتصاد مقاومتی و تولید دارد اما با سختی ها و مشکلاتی نیز دست به گریبان بوده به گونه ای که به نظر می رسد دخل و خرج بسیاری از خانوارهای عشایری به دلیل بالا بودن هزینه های زندگی با هم توازنی ندارند.
در پایان این جلسه حکم مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در امور عشایر به مهندس رشیدی کوچی اهدا شد.
لازم به ذکر است مهندس روح الله رشیدی کوچی کارشناش ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری از عشایر عرب خمسه می باشد.