انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان فارس جمعه نهم مهرماه به شکل غیرحضوری و اینترنتی برگزار خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس ،رئیس هیات اجرایی نهمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس گفت: اعضای این سازمان برای شرکت در انتخابات می‌توانند به وسیله گوشی هوشمند تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و رایانه به اینترنت متصل شده و به نامزدهای مورد نظر خود رای دهند.
امیر فلاح نیا، افزود: تعداد نامزدهای احراز صلاحیت شده برای شرکت در این رقابت انتخاباتی در سه گروه عمران (رشته‌های عمران، نقشه برداری و ترافیک) گروه تاسیسات (رشته‌های تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی) و گروه معماری و شهرسازی (رشته‌های معماری و شهرسازی) پس از طی تمام مراحل قانونی به ۸۲ نفر رسیده است.
او اظهار داشت: نامزدهای شرکت در این انتخابات تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز رای گیری می‌توانند فعالیت تبلیغاتی داشته باشند و هرگونه فعالیت پس از آن تخلف محسوب می‌شود.
وی افزود: شیوه‌نامه مربوط به تبلیغات انتخابات نیز بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس که مرجع قابل دسترسی اعضا و نامزدها برای کسب اطلاع از پیام‌ها، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها است قرار دارد که نامزدهای انتخابات می‌توانند با مطالعه این شیوه‌نامه از مفاد آن اطلاع یابند.
او گفت: در روز برگزاری انتخابات، رای دهندگان (اعضای سازمان) از طریق یک لینک که در اختیارشان قرار می‌گیرد به سیستم رای دهی اینترنتی متصل خواهند شد و پس از احراز هویت می‌توانند به نامزدهای مورد نظر خود رای دهند.
رئیس هیات اجرایی نهمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس ادامه داد: نرم‌افزاری که برای برگزاری این انتخابات استفاده می‌شود، گواهی آزمون امنیتی را از مراجع معتبر و قانونی اخذ کرده و از امنیت لازم جهت مخفی بودن آرای رای دهندگان و عدم امکان دسترسی اشخاص حقیقی و حقوقی به آرای ماخوذه برخوردار است.
فلاح‌نیا، تعداد اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس را ۱۵ نفر برشمرد و گفت: از این تعداد ۶ نفر از رشته عمران، یک نفر رشته نقشه برداری، یک نفر رشته ترافیک، ۲ نفر رشته تاسیسات برقی، یک نفر رشته تاسیسات مکانیکی، سه نفر رشته معماری و یک نفر رشته شهرسازی خواهند بود.
وی گفت: در پایان زمان قانونی انتخابات، کار شمارش آرا آغاز می‌شود و نتایج آن نیز به تفکیک رشته و آرا ماخوذه اعلام خواهد شد.
او افزود: پس از اعلام اسامی حائزین اکثریت آرا، معترضان به نتایج انتخابات پنج روز فرصت دارند تا شکایت احتمالی خود را به مراجع تسلیم کنند و نتیجه قطعی انتخابات نیز پس از بررسی شکایت‌ها و تایید نهایی آن از سوی دستگاه نظارتی استانی و کشوری اعلام خواهد شد