امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۰ باید کمترین وابستگی به نفت داشته باشد، گفت: بودجه سال آینده باید طوری باشد که بتواند مشکلات معیشتی اقشار آسیب‌پذیر را حل کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی امام جمعه موقت شیراز در خطبه‌های نماز جمعه امروز، گفت: یکی از ویژگی‌های مکتب تشیع وجود مناسبت‌های مذهبی است که تابلو‌هایی از مسیر زندگی امت شیعیان است.

او افزود: بدون تردید یکی از مناسبت‌های شاخص در طول سال، شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) است چرا که همه شیعیان ارادت خاصی به این بانوی گرامی دارند.

حجت الاسلام محمودی ادامه داد: احادیث و روایات زیادی از بزرگان دین اسلام پیرامون شخصیت والا و جایگاه مهم و ارزشمند حضرت زهرا (س) نقل شده است.

امام جمعه موقت شیراز گفت: یکی از ویژگی‌های حضرت زهرا (س)، استقامت در اعتقادات است و همه باید رهرو این بانوی گرامی باشند.

حجت الاسلام و المسلمین محمودی گفت: امت مسلمان باید مانند فاطمه زهرا (س) خدا محور باشیم نه خود محور و در این اعتقاد باید راسخ باشیم.

او ادامه داد: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مصداق همین استقامت در اعتقادات بود، ملت ما با خدا محوری و بندگی خدا توانستند انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند.

امام جمعه موقت شیراز بیان کرد: حضرت زهرا برای دفاع از رسول خدا و حفظ جایگاه ولایت، سخت‌ترین روز‌ها را سپری کرد، این همان استقامت در اعتقادی است که باید الگوی همه شیعیان باشد.

او گفت: در روز بیست و ششم دی ماه سال ۵۷ با تاسی از رهنمود‌های نایب امام زمان و، ولی فقیه، وعده الهی محقق شد و محمد رضا شاه پهلوی اخرین شاه رژیم شاهنشاهی از این سرزمین فرار کرد و البته این همان نصرت الهی بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی افزود: نوکری و بی اختیاری شاه در برابر آمریکا به حدی بود که نزدیکان شاه می‌گویند در جنگ ویتنام، آمریکایی‌ها جنگنده‌های ایران را بی اطلاع به ویتنام بردند.

او به سخنرانی مقام معظم رهبری در مورد قیام نوزدهم دی ماه اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این سخنرانی، دوباره نگاه به درون و حمایت از اقتصاد داخلی را مهمترین راهکار برای جامعه دانست تا با تحریم هم خللی در امور اقتصادی کشور نشود.

امام جمعه موقت شیراز گفت: رهبر معظم انقلاب به ویژگی‌های مدیران انقلابی اشاره کرد و خواست که مدیران ساده زیستی، پای کار بودن را در دستور کار قرار بدهند و انقلابی به وسط میدان بیایند تا مشکلات مردم و کشور مرتفع شود

حجت الاسلام و المسلمین محمودی بیان کرد: طبق فرموده رهبر انقلاب، باید به واکسن کرونا ساخت داخل اعتماد کرد و رسانه‌های داخلی به ویژه رسانه ملی باید قابلیت‌های واکسن را برای مردم تبیین و اطلاع رسانی کنند

او گفت: به گفته حضرت آیت الله خامنه ای، نمی‌توان به واکسن‌های خارجی امیدوار بود، آن‌ها بار‌ها نشان دادند که در اینگونه موارد قابل اطمینان نیستند چرا که اگر این واکسن اگر تاثیر گذار بود وضع شیوع کرونا در کشور خود آن‌ها اینطور نبود روزانه هزاران نفر قربانی کرونا نمی‌شدند.

او بیان کرد: امیدوار هستیم دولت محترم در وضعیت بودجه سال آینده شرح صدر به خرج بدهد و در کنار آن مجلس کار نظارتی را با تعامل دو طرفه انجام بدهد.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۰ باید کمترین وابستگی به نفت داشته باشد، گفت: بودجه سال آینده باید طوری باشد که بتواند مشکلات معیشتی اقشار آسیب‌پذیر را حل کند.

او بیان کرد: قوه مجریه و قوه مقننه باید با تعامل و با حضور بین مردم تصمیمات واقعی‌تر و کارگشاتری برای حل مشکلات مردم اتخاذ کنند.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه بایدد جلو سوء استفاده عده‌ای را در این شرایط گرفت، افزود: اینکه عده‌ای ارز ۴۲۰۰ تومانی بگیرند و اجناسی را وارد کنند و به چند برابر قیمت به دست مردم برسانند، قابل قبول نیست و امیدواریم که مجلس انقلابی به شدت روی این موضوع حساسیت نشان بدهد.

انتهای پیام/