چند روزی است که در فضای مجازی غوغای عدم پرداخت حقوق و بیمه کارگران شهرداری فسا برپا شده است. داستان از این قرار است که مهندس برات مدیریت شهری سابق با خط دهی هم خطی های خود به هوای اینکه مدیری غیر بومی و خارج از مجموعه شهرداری برسرکار خواهد آمد ، با باتلاقی از […]

چند روزی است که در فضای مجازی غوغای عدم پرداخت حقوق و بیمه کارگران شهرداری فسا برپا شده است. داستان از این قرار است که مهندس برات مدیریت شهری سابق با خط دهی هم خطی های خود به هوای اینکه مدیری غیر بومی و خارج از مجموعه شهرداری برسرکار خواهد آمد ، با باتلاقی از بدهی ۴۵ میلیارد تومانی که روی آن را پوشانده بود با ظاهری گول زننده منصبش را ترک می کند و میراثی سرشار از چالش را عمدا برای مدیران بعدی بجای می گذارد.

با نگاهی به اوضاع خوب درآمدی شهرداری میتوان تمام قصه را فهمید.
اگرچه این موضوع قبل از رفتن برات شهردار سابق هم پیش بینی می شد و در محافل سیاسی و گروه های مجازی دست به دست می شد. موضوع ناظر بر این بود که اتاقهای فکر سیاسی مربوط به جناح رقیب به این جمع‌بندی رسیده بودند که آینده شهرداری فسا در اختیار آنان نخواهد بود فلذا می بایست بیشترین سنگ اندازی را برای مدیران آینده و آبرو داری را برای خود نمود.
یکی از موضوعاتی که خیلی زود برملا شد عدم پرداخت حقوق و معوق نمودن عمدی پرداخت ها به شرکت های پیمانکار و بیمه بود که همینک محقق شده است و در عوض آن نیز ، تزریق زیادتر بودجه به پروژه های عمرانی نظیر ساخت میادین و پارک های حاشیه ای و آسفالت معابر بود؛ تا با استقرار تیم جدید حقوق ها و بدهی ها بر آنان آوار شود و بر اثر پرداخت این معوقات پروژه ها نیز بخوابد و با پیش خور کردن ، پولی هم برای تزریق به پروژه ها باقی نماند و آبرویی هم برای تیم جدید باقی نماند و خودشان نیز به عنوان تیمی قدرتمند در اذهان باقی بمانند.
چیزی که برای شهروندان و هر فرد بی طرف و دلسوزی قابل لمس بود و دارد محقق می شود.
در این طرح سیاسی در روزهای آخر کاری مدیر قبل با عدم پرداخت به شرکت های خدماتی و تزریق منابع به پروژه‌های عمرانی شهرداری، این پروژه ها سرعت گرفته و شهردار سابق در اوج خداحافظی می نماید و شهردار آتی را در مخمصه ای از بدهی گرفتار می نماید.
بدین صورت که نپرداختن حق بیمه ها و حقوق ها خیلی سریع خود را نشان می‌دهد و از طرفی کند شدن عملیات عمرانی نیز در در انظار رخ می نماید.
🔹 طرح زمین گیر کردن شهردار و شورای بعدی بسیار دقیق طراحی شده بود و خوب نیز اجرا شد ولی حقوق مردم این وسط چه میشود؟ آیا مردم باید تاوان این نوع سنگ اندازی ها را بدهند و آیا باید کاسه و کوزه این دعواها بر سر کارگر آسیب پذیر  شکسته شود؟
🔹 این موضوعی است که باید از طراحان مخوف و بی همیت این طرح پرسید و به واقع روزی اگر نه در دادگاه حقیقی بلکه در دادگاه وجدان خود و در دادگاه عدل الهی می بایست پاسخگو باشند!!
اما از آنجا که مشکلات با حرف حل نمی شود شورای جدید و کارکنان شهرداری نیز دست بسته ننشسته اندو برای حمایت از حقوق مردم برنامه‌ریزی‌هایی نموده اند. استراتژی اصلی ایشان پرداخت به موقع حقوق ها با حفظ سرعت پیشرفت پروژه های عمرانی بود.
🔹 اولین برنامه ریزی صورت گرفته نیز با تشکیل کمیته اقتصادی شهرداری فسا برای اولین بار صورت پذیرفت. بدین صورت که تمامی واحدهای درآمدی و هزینه‌ای شهرداری را دور یک میز جمع می نمود تا راهکارهای افزایش درآمدها و کاهش هزینه ها بررسی شود و به سرعت اجرایی گردد.
با احتساب یک هفته تعطیلی عمومی کرونا تیم جدید تا امروز که ۱۰ شهریور است فقط ۱۸ روز فرصت داشته است که درآمد حاصل کند.
🔹 با تمهیدات کمیته اقتصادی در این ۱۸ روز بیش از ۹ میلیارد درآمد حاصل و پرداخت صورت گرفته که نصف آن حقوق کامل همه کارکنان بوده و حدود یک میلیارد و دویست هم معوقات بیمه از دوره قبل!!! و مابقی هم مخارج معمول.

🔹 با کمی انصاف میبینیم در این مدتِ کم یک ماه حقوق کامل پرسنل و معوقات بیمه دوره قبل پرداخت شده است.

🔹 پس شورا و  مدیریت جدید هم آنچنان که زردآنلاین ها میگویند بی دست و پا نبوده اند و این میراث نکبت بار دوستان سابق خودشان است که عمدا ایجاد کرده اند.
🔹 طبق برنامه ها ، این روزها بزودی سپری میشود اما شما مردم کماکان مبهوت دغل کاری های سیاسی و شاهد جولان سایت ها و صفحه های مجازی زرد و بعضاً مغرض در این خصوص خواهید بود.
🔹 وضعیتی که با لطف و مدد خدا و همکاری شهروندان و همراهی کارگران و با درایت شورای شهر و پای کار بودن پرسنل خدوم شهرداری به زودی ساماندهی خواهد شد و زمستانِ سختِ گریز از باج دهی به دلالان شهرداران غیربومی و غیر متخصص با روسیاهی زغال ها به پایان خواهد رسید.