ابتلای کودکان و نوزادان به بیماری کروناویروس در استان فارس در یک هفته اخیر، روندی افزایشی داشته است

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس ، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جلسه هم‌اندیشی با اساتید گروه اطفال دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: روند ابتلای کودکان به بیماری کووید۱۹ و سویه اُمیکرون در استان فارس سریع و نگران کننده است.

شریفی افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده در راستای توسعه تخت‌های بیمارستانی، تمامی مراکز درمانی استان آمادگی لازم برای ارایه خدمات درمانی لازم به بیماران مبتلا به کرونا را دارند.
وی با تاکید بر تشکیل کمیته علمی کرونای اطفال در معاونت درمان برای پایش روزانه وضعیت ابتلای کودکان به کرونا، اضافه کرد: این کمیته با ارزیابی آمار و اطلاعات روزانه موارد ابتلای کووید ۱۹ در کودکان و بررسی مقالات علمی این حوزه، اقدامات لازم را انجام می‌دهد.
افزایش موارد ابتلای خانوادگی به سویه امیکرون در فارس، از دیگر مواردی بود که معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به آن اشاره و اضافه کرد: درصد قابل توجهی از بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی و موارد ابتلا به کرونا در شرایط فعلی، به صورت خانوادگی است.
اهمیت انجام واکسیناسیون علیه کرونا، تکمیل دُزهای واکسن برای حفظ سلامتی افراد و جلوگیری از ابتلا به نوع شدید بیماری، از دیگر توصیه‌های مهم دکتر شریفی در این زمینه بود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از مردم استان فارس خواست تا با تکمیل فرایند تزریق واکسن علیه کروناویروس، ایمنی خود را در برابر این اپیدمی افزایش دهند