۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن محرومان در استان فارس به بهره برداری رسید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس ،سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکن محرومان در استان فارس در ارتباط تصویری با محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به بهره برداری رسید.

عنایت الله رحیمی استاندار فارس گفت: ۹ مرداد سال گذشته تفاهم نامه ساخت ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن محرومان، بین استانداری فارس، بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه منعقد و کلنگ اجرای آن در روستای دودمان شهرستان شیراز به زمین زده شد که این واحد‌های مسکونی امروز تکمیل شده و آماده واگذاری به متقاضیان است.

استاندار فارس با بیان اینکه مجموع اعتبار هزینه شده در اجرای این طرح ۵۶۰ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد از هزینه مورد نیاز برای ساخت واحد‌ها تسهیلات بلاعوض و وام بانکی و ۵۰ درصد دیگر آورده متقاضیان بوده است.

وی افزود: میزان کمک بلاعوض پرداخت شده برای هر واحد ۳۰ میلیون تومان و میزان تسهیلات بانکی ۵۰ میلیون تومان بوده است.

استاندار فارس با بیان اینکه از حدود ۳۷۶ هزار واحد مسکونی روستایی در استان فارس حدود ۲۴۷ هزار واحد مقاوم سازی شده است، اظهارداشت: در حال حاضر ۶۵.۵ درصد از واحد‌های مسکن روستایی استان مقاوم سازی شده اند که بیش از ۲۳ درصد آن در ۸ سال گذشته انجام شده است.

رحیمی با تاکید بر اینکه ایجاد سرپناه و منزل مسکونی مقاوم و ایمن یکی از اقدامات مهم و اثر گذار در رفع محرومیت است، آماده شدن این ۳۵۰۰ واحد مسکونی را گامی مهم در راستای خدمت رسانی نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم دانست.

وی با بیان اینکه امسال میزان تسهیلات پرداختی برای مسکن روستایی به صد میلیون تومان افزایش یافته است، ابراز امیدواری کرد با همراهی مردم استان فارس واحد‌های مسکونی روستایی باقی مانده نیز به زودی مقاوم سازی شوند.

زمانی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس گفت: از مجموع ۳ هزار و ۵۰۰ واحد افتتاح شده بیش از ۲ هزار واحد به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و مابقی هم افراد محروم شناسایی شده تحویل داده شد.

در پایان این مراسم همچنین کلید دو واحد مسکن روستایی به دو نفر از اهالی روستای دودمان تحویل داده شد