نمایشگاه ضالین با محوریت شهدای ترور حسینیه سیدالشهدا کانون رهپویان وصال شیراز با ۴۵ تابلو از مجروحان، شهدا، اثرات بجا مانده از بمب گذاری و بیوگرافی از عامل حادثه ترور در حرم مطهر احمد ابن موسی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آینه فارس، نزدیک به چهارده سال پیش یعنی شامگاه ۲۴فروردین ماه ۱۳۸۷ بود که خبر انفجار بزرگی در شهر شیراز منتشر شد، خبرهای اولیه حاکی از انفجار در حسینیه ای به نام سیدالشهداء و مراسم هفتگی کانون رهپویان وصال که باعث کشته و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نفر بود.
گروهی منافق و تروریست در این حسینیه بمب کار گذاشته و ساعتی پس از نماز مغرب و عشا، همزمان با مراسم مداحی و سینه‌زنی انفجاری هولناک رخ داد که طی آن ۱۴ نفر از حاضران در مراسم، راه آسمان را در پیش گرفتند و تعداد ۲۱۰ تن نیز مجروح شدند.

مجموعه مجرم در فضای مجازی خیلی تلاش کردند که حقایق را برعکس جلوه دهند و ادعا کردند که اصلا کسانی که کشته شدند نظامی بوده و کودکی در بین آنها نبوده است و در واقع جای قصاب و قربانی را می‌خواهند عوض کنند.

تمام شواهد و اسناد موجود مشخص است که شهدا چه کسانی و از چه خانواده‌ای بودند همچین آسیب دیدگانی که باعث نقص یا قطع عضو گردیدند هم مشخص است.

به مناسبت نزدیکی به دادگاه جمشید شارمهد عامل هدایت عملیات بمب‌گذاری واقعه تروریستی حسینیه سیدالشهدا(ع) رهپویان وصال شیراز مورخ ۲۴/۱/۱۳۸۷ که منجر به شهادت ۱۴ تن و مجروحیت ۲۱۰ تن از عزیزان گردید و نزدیک شدن به ایام محاکمه نامبرده با هدف آگاهی بخشی بیشتر نسبت به بطلان جبهه معاند و ادای دین به شهدای ترور و جانبازان به مدت دو روز در محل شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر احمدبن موسی (ع) به همت کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز با همکاری بنیاد هابیلیان خانواده شهدای ترور کشور با حضور قاضی پرونده نمایشگاهی برپا شد.

احد پاریابی مدیر روابط عمومی رهپویان وصال شیراز در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: نمایشگاه بمب گذاری تروریستی در حسینیه سیدالشهدا (ع) شیراز با نام ضالین باحضور خانواده شهدا و جانبازان این حادثه در جوار مرقد مطهر احمدابن موسی(ع) برگزار شد.

وی ضمن یادآوری این واقعه ابراز داشت: در نمایشگاه نشان دادیم که خود مردم ایران قربانی ترور هستند زیرا بیوگرافی در کنار عکس آنها است که بدانیم آنها از عامه مردم و عمدتا محصل، بازاری هستند.

پاریابی ابراز داشت: اگر در مجموعه های دولتی و نظامی این کار کرده بودند شاید برگ برنده داشته باشند اما این ترور کور بود زیرا مردم قربانی شدند و هنوز برخی جانبازان درگیر بیمارستان هستند.

مدیر روابط عمومی رهپویان وصال شیراز خواسته خانواده شهدا و کانون رهپویان، اجرای حکم در خود شیراز و محل وقوع جرم دانست.

وی به برنامه ای دیگر اشاره کرد و گفت: فردا در تالار حافظ همایش بزرگداشت و تجلیل از خانواده شهدا و روز شنبه به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) در حسینیه سیدالشهدا محل این بمب گذاری مراسم تجلیل برگزار می‌شود.

به گزارش اینه فارس، این نمایشگاه شامل ۴۵ تابلو از مجروحان، شهدا، اثرات بجا مانده از بمب گذاری و بیوگرافی از عامل حادثه ترور است.