نداشتن برق، عامل افتتاح نشدن نخستین پالایشگاه تمام ایرانی است.

مدیرعامل پالایشگاه پتروپیمان دانا گفت: این پالایشگاه، به عنوان نخستین پالایشگاه تمام ایرانی در شهرستان مهر ساخته شده است که برای وارد شدن آن به مدار تولید، نیازمند اتصال به شبکه برق هستیم.

شمس پور با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای اتصال جریان برق این مجموعه افزود: برای تولید و راه اندازی به سه مگاوات برق نیازمندیم که با وجود قول‌های مساعد مسئولان و پیگیری نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، برای برقراری جریان برق، بعد از گذشت یک سال پاسخ قانع کننده‌ای دریافت نکرده ایم.

او گفت: با توجه به این که قرار است مرحله آزمایشی فعالیت پالایشگاه اواخر آذرماه انجام و پالایشگاه دهه فجر وارد مدار تولید شود، نیازمند حمایت مسئولانیم.

به مدیرعامل پالایشگاه پتروپیمان دانا، این پالایشگاه در کنار پالایشگاه پارسیان شهرستان مهر قرار دارد و با تولید روزانه ۲۰ هزار بشکه انواع میعانات شامل ۶۶ درصد نفت نفتا، ۲۶ درصد نفت سفید، ۴ درصد گاز ال پی جی و ۴ درصد گازوییل، خوراک پالایشگاه مهر را تامین خواهد کرد.

شمس پور افزود: همه طرح ها، ساخت قطعات، نصب و راه اندازی این پالایشگاه به همت متخصصان ایرانی انجام شده و هیچ قطعه خارجی در ساخت این پالایشگاه به کار نرفته است.

او با اشاره به نزدیکی پالایشگاه پالایشگاه پتروپیمان دانا به دریا گفت: این ویژگی سبب ایجاد زمینه مناسب برای صادرات محصولات پالایشگاه می‌شود.

مدیر عامل پالایشگاه پتروپیمان دانا گفت: با راه اندازی این پالایشگاه ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند.