معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان فارس با اشاره به راه اندازی سامانه پیامکی فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، گفت: این سامانه برای کسانی که به هر دلیلی قادر به ارتباط کلامی با پلیس نیستند، طراحی شده است

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس، سرهنگ محمد عبادی نژاد گفت: در جهت تحقق فرامین فرماندهی معظم کل قوا «مدظله العالی»، باتوجه به فراوانی، تنوع و گسترش ماموریت‌های فرماندهی انتظامی در سراسر کشور، سال ۱۳۷۹ فوریت‌های پلیسی با شماره تلفن ۱۱۰ در کشور راه اندازی و آغاز به کار کرد.

او گفت: با گذشت بیش از ۲۰ سال از عمر این اقدام موفق، به طور میانگین روزانه بیش از ۱۰ هزار تماس با مرکز ۱۱۰ از سراسر استان فارس برقرار می‌شود که بیانگر میزان استقبال، اعتماد و باور مردم و از طرفی انتظار به حق آن‌ها از پلیس و از سوی دیگر افزایش توان پلیس در پاسخگویی به مردم است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: برخی از هموطنان به دلیل شرایط خاص قادر به برقراری تماس تلفنی با سامانه ۱۱۰ نمی‌باشند که با رونمایی سامانه پیام کوتاه مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ این امکان فراهم شده که این افراد با پلیس در ارتباط باشند.

سرهنگ عبادی نژاد، هدف از راه اندازی سامانه پیام کوتاه ۱۱۰ و ارتباط از طریق پیام کوتاه با مرکز فوریت‌های پلیسی را خدمات رسانی پلیس به همه افراد جامعه از افراد سخت گویش، ناشنوا و عموم افرادی که به دلایل مختلفی به برقراری ارتباط کلامی با پلیس نیستند، عنوان کرد.

او در تشریح قابلیت‌های سامانه پیام کوتاه ۱۱۰، گفت: تعریف شماره مختص هر استان برای دریافت و ارسال پیام کوتاه (پیش شماره ۱۱۰ و کد استان) است و افرادی که به علت ناتوانی و مشکلات کلامی، قادر به برقراری تماس تلفنی با فوریت‌های پلیسی در استان فارس نیستند می‌توانند با ارسال پیام کوتاه به شماره ۱۱۰۷۱ امداد خواهی خود را به پلیس اعلام کنند