خط دو متروی شیراز دهه فجر امسال به بهره برداری میرسد

به گزارش آینه فارس، شهردار شیراز در بازدید فرمانده سپاه فجر از روند عملیات ساخت خط ۲ متروی شیراز گفت: خط دو متروی شیراز یکی از طرح‌های مهم، تاثیرگذار و از لحاظ مالی یک طرح بزرگ شهری است.

سید احسان اصنافی گفت: ساخت این خط مترو از سال ۱۳۹۲ آغاز شده و تا کنون ۷۸ درصد پیشرفت داشته است و از ۱۰ ماه گذشته با برنامه ریزی‌های انجام شده و همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، عملیات تکمیل ساخت خط دو مترو سرعت گرفته است.

او گفت: برای تکمیل و بهره برداری از خط دو مترو شیراز به بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که شهرداری شیراز بخشی از این اعتبار را با فروش ۸۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت تامین کرده است.

شهردار شیراز گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، دهه فجر امسال از ایستگاه‌های قهرمانان در میانرود، امیر کبیر در میدان بسیج و امام حسین در میدان امام حسین که ایستگاه تقاطعی با خط یک است بهره برداری می‌شود تا شهروندان بتوانند با خطوط ریلی ۹ کیلومتر در مسیر شمال به جنوب و ۲۴ کیلومتر در مسیر شرق به غرب تردد ایمن و سریع در شهر داشته باشند.

او گفت: در این خط ۱۳ ایستگاه پیش بینی شده است که ایستگاه استقلال تا اول تابستان سال ۱۴۰۲ و ایستگاه‌های رحمت، عدالت، دولت نیز که سازه و کار‌های داخلی آن در حال انجام است، به تدریج در سال آینده به بهره بردرای می‌رسند.

فرمانده سپاه فجر فارس نیز در بازدید از این طرح گفت: یک جهش در روند پیشرفت عملیات ساخت خط دو متروی شیراز صورت گرفته و مشکلات فنی و مالی برطرف شده است