قطعه یک تا ۶ آزادراه شیراز اصفهان تا چند ماه آینده به بهره برداری می‌رسد

به گزارش آینه فارس ، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در جمع اصحاب رسانه با بیان این که تکمیل مرحله ۶ آزادراه شیراز اصفهان، ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: به زودی با سفر رییس سازمان برنامه و بودجه کشور این اعتبار تامین شده و این آزادراه تا چند ماه آینده به بهره برداری می رسد.

ایمانیه افزود: در زمان حاضر تکمیل ۶ قطعه آزادراه در حال انجام است و کارگاه‌ها همه فعال هستند.

او به ورودی آزادراه از سمت غرب شیراز به این شهر اشاره کرد و گفت: با زیر بار ترافیک رفتن این جاده، ۴۰ تا ۵۰ درصد بار ترافیکی به این ورودی منتقل می‌شود
استاندار فارس، اعتبار لازم برای قطعه ۷ و ۸ آزادراه را ۳ هزار میلیارد تومان عنوان کرد که باید تامین اعتبار شود.

ایمانیه در بخش دیگر سخنان خود به شناسایی ۲۰۰ نقطه پرحادثه در جاده‌های استان اشاره کرد و افزود: در بین هزار نقطه پرحادثه جاده‌ای در کشور، فارس از بالاترین تعداد برخوردار است.

او با بیان این که ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از وزارت راه و نفت گرفته شده است، افزود: با تشکیل کمیته‌های مربوطه در دو هفته آینده در مورد رفع این نقاط تصمیماتی گرفته می‌شود.

ایمانیه به افزایش ۷۲ درصدی تردد‌های جاده‌ای فارس در نوروز امسال هم اشاره کرد و گفت: به دلیل کمبود نیروی پلیس، فرمانداران برای در اختیار گذاشتن نیرو‌های فعال و خودرو‌های گشتی فرا خوانده شدند.

استاندار فارس افزود: در نشست اخیر با سردار اشتری، افزایش تعداد استخدامی نیروی انتطامی در فارس و در اولویت گذاشتن این استان برای تکمیل لجستیک خودرویی نیرو‌های انتظامی درخواست شده است.

مسکن ملی در فارس، طرح راه آهن شیراز بوشهر، بحران آب و مدیریت آبخیز داری و آبخوان داری، انتقال آب خلیج فارس به فارس و انتقال آن به مناطق غرب، شرق و شمال فارس و همچنین به استان‌های اصفهان، کهکیلویه و خوزستان، افزایش ۴ هزار گلخانه برای مقابله با خشکسالی، پرداخت بیمه کشاورزی به کشاورزان مسیر رودخانه کر به دلیل بحران آب، رشد ناچیز اعتبارات عمرانی فارس در بودجه ۱۴۰۱، مشکلات ورزشگاه‌های بزرگ شیراز و رفع آن تا ۶ ماه آینده از موضوعات دیگر نشست خبری استاندار با اصحاب رسانه بود.

ایمانیه در مورد مشکلات کارخانه آزمایش مرودشت هم گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده اگر تا پایان شهریور، توافقات انجام شده محقق نشود، کارخانه به مزایده گذاشته می‌شود.

استاندار فارس درباره کاغذ سازی زاگرس هم گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و تجهیز این کارخانه ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که تامین آن مقدور نیست.

ایمانیه با بیان این که بیش از این فرصت دادن به کارخانه ITI مجاز نیست، گفت: این واحد نیز در جلسه اردیبهشت به دستگاه قضایی کشور سپرده می شود تا تعیین تکلیف شود.

به گفته استاندار فارس، کارخانه قند ممسنی هم تا اول تیر خط تولید خود را شروع می‌کند.

ایمانیه، اعتبار مورد نیاز ساخت کارخانه روغن نباتی در شهرک صنعتی را ۲ هزار میلیارد عنوان کرد و افزود: صاحبان کارخانه روغن نباتی شیراز تاکنون به تعهدات خود بر اساس توافقات صورت گرفته عمل نکرده اند.

انتصاب فرمانداران شهر‌های فارس موضوع دیگر نشست بود.

استاندار فارس گفت: تاکنون ۲۶ فرماندار منصوب و ۵ فرماندار در حال تکمیل پرونده هستند و تا دو هفته آینده منصوب می‌شوند.

۶ فرماندار هم تا هفته آینده پیشنهاد خواهند شد و ۳ فرماندار هم ابقا خواهند شد.

ساماندهی اتباع بیگانه در فارس، صیانت و حفظ آثار ارزشمند و تاریخی ثبت شده در بافت تاریخی، افزایش تخت‌های بیمارستانی، استفاده از ظرفیت‌های گردشگری فارس و شیراز در ایام برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر، و حفظ فضا‌های سبز و باغ‌های شیراز از موضوعات پایانی پنجمین نشست خبری استاندار با اصحاب رسانه بود